• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdynia szuka partnerów w Chinach

VIK
16 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zarząd Morskiego Portu Gdynia rozmawiał m.in. z jednym z największych operatorów oceanicznych, firmą COSCO. Zarząd Morskiego Portu Gdynia rozmawiał m.in. z jednym z największych operatorów oceanicznych, firmą COSCO.

Port Gdynia prowadzi intensywne rozmowy z potencjalnymi partnerami zainteresowanymi projektem budowy Portu Zewnętrznego. Ostatnio poszukiwano ich na targach China International Import Expo.



Od znalezienia inwestora do realizacji projektu Portu Zewnętrznego poprzez ciągłą promocję istniejącej oferty, mającej na celu zwiększenie liczby zawinięć oceanicznych, przeładunków oraz optymalizacji i tworzenia nowych łańcuchów logistycznych - to zadania, jakie na najbliższy czas postawił sobie Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Ostatnio ofertę prezentowano na targach China International Import Expo.

Czytaj też: Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni

- Przygotowaliśmy ciekawe materiały, obrazujące obecny i przyszły potencjał Portu, szczególnie w kontekście rozbudowy o Port Zewnętrzny. Zaakcentowaliśmy również obecną ofertę, czyli usługi, z których mogą korzystać armatorzy i przewoźnicy. Stoisko otrzymało bardzo dobre opinie. Relacja z naszej aktywności podczas targów pojawiła się w największym serwisie informacyjnym w Chinach CCTV, którego oglądalność przekracza kilkaset milionów telewidzów - mówi Adam Meller, prezes ZMPG.
Oprócz bezpośredniego uczestnictwa w targach delegacja Portu odbyła wiele spotkań, między innymi z jednym z największych operatorów oceanicznych, firmą COSCO. Głównym tematem rozmów było omówienie możliwości rozwoju współpracy w kontekście zawinięć oceanicznych. Przedstawiciele firmy COSCO otrzymali informacje o nowych możliwościach zawinięć większych statków - do 366 m długości i większym zanurzeniu do 12,7 m.

- Firma COSCO nie była jedynym dużym graczem z rynku chińskiego, z którym nawiązaliśmy współpracę. Spotkaliśmy się również z operatorem portu Tangshan specjalizującym się w transporcie intermodalnym, który na przestrzeni dekady ponad dziesięciokrotnie zwiększył przeładunek z 30 milionów do 300 milionów ton. Mamy też spore szanse na podjęcie współpracy w zakresie transportu Short Sea z firmą obsługującą port m.in. w Hamburgu. Dzięki owocnemu spotkaniu, chwilę po naszym powrocie przedstawiciel firmy nawiązał kontakt z naszym pracownikiem. Cieszy nas ten fakt, świadczy o dobrze rokującej przyszłej współpracy - dodaje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG.
Wyjazd obfitował również w spotkania z przedstawicielami największych portów w Chinach. Drugi najważniejszy po Qingdao port w prowincji Shandong stanowi istotny element łańcucha logistycznego. Miasto Weifang w którym znajduje się port jest liderem w eksporcie chińskiej żywności oraz części samochodowych. Port chce do 2020 roku uzyskać zdolność do rocznego przeładunku ponad 100 milionów ton. W trakcie spotkania zaprezentowano zarówno obecne, jak i przyszłe możliwości Portu Gdynia co do wielkości i rodzajów przeładunków.

- Spotkaliśmy się z osobami, które przewodniczą grupie portów w Zatoce Bohai. Możliwość współpracy dotyczy zatem nie tylko jednego portu, ale całej grupy - kilkunastu portów położonych w tym regionie - mówi Piotr Nowak, wiceprezes ZMPG.
Ostatnie ze spotkań to między innymi rozmowy z jedną z największych państwowych firm logistycznych w Chinach. Dyskusje dotyczyły inwestycji oraz pozyskania regularnych zawinięć oceanicznych linii kontenerowych, w tym w szczególności głównych aliansów kontenerowych. Zarząd ZMPG spotkał się również z firmą Hutchison w Hongkongu.
VIK

Miejsca

Opinie (33) 1 zablokowana

  • Troszkę późno się obudził gdyński port z wyjściem w morze. (8)

    Obawiam się, że w Trójmieście może nie wystarczyć ładunków dla dwóch portów zewnętrznych. No nic, pożyjemy, zobaczymy...

    • 29 13

    • (7)

      Akurat port w Gdyni zaplanował inwestycję jako pierwszy i ma ją o ile wiem najbardziej zaawansowaną.

      • 8 12

      • (2)

        Zamiast zadłużyć się w panstwie, zadłużą się w ekspandujacych Chinach i stracą wpływ na rozwój miasta.
        No?

        • 2 4

        • patrząc na obecne wpływy i pomysły (1)

          moze byłoby to i lepiej.

          • 3 2

          • Ta lekkomyslność!
            Bon desperacjà to niè jest.

            • 0 0

      • zaplanował pierwszy? (3)

        Gdynia odrzuciła Australijczyków szukającech miejsca dla swojej kasy, to poszli do Gdańska. Było to 15 lat temu i dzisiaj funkcjonujący DCT jest wystawiany na sprzedaż.
        A tymczasem w Gdyni...

        • 7 6

        • (2)

          Mamy GCT z nowym prezesem który dosłownie niszczy tą firmę wraz z kierownikami i dyrektorami. Ten zakład jest dojony jak krowa która już nie ma siły.
          Nie było podwyżek dla pracowników, firma wręcz upadała, a jak przyszły strajki i ucieczki paru pracowników do konkurencji to nagle znalazły sie dla nas jakieś drobne. To sa dla pracowników czy nie ma?
          Firma upada od czasu jak tam zacząłem pracę.

          • 6 1

          • (1)

            Całe GCT to jedna wielka rodzina. Tyle tylko że nie umie się ona ze sobą zgodzic i porozumieć.
            Wielkie uklady.
            Bylem tam i juz mnie nie bedzie.
            Dzięki
            Cześć

            • 6 1

            • Nie ma takiego tworu jak GCT teraz jest Hutchison Gdynia :)

              • 1 0

  • port zewnętrzny

    Zarząd ZMPG spotkał się również z firmą Hutchison w Hongkongu.

    Filipińczycy z BCT mogą się zwijać

    • 5 5

  • Znów Chińczyk.....ten sam Chińczyk.
    Koszmar
    Padają
    Wyzysk

    • 4 10

  • A ktos ich przyjał?

    Co tak sami stoją ;)?

    • 19 2

  • Po tytule myślałem,że chodzi o Port Lotniczy Gdynia im.W Szczurka

    • 10 8

  • Gdzie ten mUndry m, (1)

    który na wszystkich sobaczył, którzy śmiali się nawet napisać' gdyński port zewnętrzny' ?

    • 4 5

    • Jestem. Kawałek dalej jest mój komentarz. Pozdrawiam.

      • 0 0

  • Ha, ha, ha (1)

    I co bedziemy sobie to skladowac? Przeciez nie ma jak tego wywieźć z portu! Nie ma dróg! Likwiduje sie linie kolejowe! Pidobno maja sie budowac, ale kiedy? To juz nie jest w mocy portu! Tu trzeba zarzadu panstwa a nie portu aby o tym decydować. Pierwsze pytanie padnie : jak do was dojechać. Noooo.... nieskonczona A1 i estakada oczywiscie. Ha, ha, ha

    • 15 8

    • port jest w zarządzie i własności państwa

      Jak trwoga to do boga? Jak duże inwestycje, to tylko państwo?
      Linia kolejowa (201) już jest modernizowana i rozbudowywana. Torowiska wokół portu są częściowo zmodernizowane, reszta ma na to budżet. Na składowanie jest cała dolina Redy, jak i również miejscowości wzdłuż linii kolejowych. Główna kość niezgody, czyli roziązanie konflików między komunikacją drogową i kolejową na pólnocy miasta czeka na przychylność opatrzności. Bo raczej takiej współpracy jak w Gdańsku to w Gdyni nie widać.
      Ale, według prominentnego przedstawiciela władz miasta (wybierającego się na emeryture) miasto nie jest tym zupełnie zainteresowane. Należy domniemywać, że głównie nie są zainteresowane władze miasta, którym przed emeryturą podobają się raczej przedsięwzięcia o znacznie krótszym horyzoncie czasowym i podobnie jak koszule, "bliższe ciału".
      Port zotał z tym sam a wobec preferencji poprzednich władz województwa i państwa, raczej miał małe szanse na wsparcie. I nie chciał się wychylać, spokojnie wyrabiając emerycki limit...

      • 2 5

  • A tak naprawde to (2)

    COSCO wlasnie kupilo DCT w Gdansku, a w Gdyni zainwestuje ktos inny.

    • 11 0

    • really?!

      chodzą takie słuchy ale żeby tak szybko? Europa atakowana z pólnocy i południa?
      ;)

      • 1 0

    • Wow

      To jesteś najlepiej poinformowaną osobą w branży

      • 1 0

  • (2)

    Towarzysze bolszewicko katolickiego pisu nacjonalizują wolskę sprzedając port towarzyszom z Chińskiej Partii Komunistycznej.
    Proletariusze wszystkich krajów, łączcie się!

    • 13 6

    • (1)

      Jest dokładnie odwrotnie. Nie udało się poprzednikom sprzedać rzekomym katarczykom,teraz próbują triadzie. PiS,lub PO to żadna różnica. Układ sił leży ponad tymi partyjkami.

      • 4 1

      • Kokokoko Rokokoko

        • 0 1

  • Najprostsza droga do utraty kontroli nad portem,a w przyszłości miastem.
    Wystarczy przeanalizować chińskie inwestycje w kolej w Afryce i inne tego typu ich działania. Polski interes leży w Europie.

    • 7 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane