- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Zużywamy coraz więcej energii (95 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
Port Gdynia utrzymał wzrost przeładunków
Od stycznia do końca kwietnia w Porcie Gdynia przeładowano ponad 8,26 mln ton, co daje dynamikę wzrostu na poziomie 2,3 procent rok do roku. Jest więcej zboża i towarów masowych, mniej węgla, koksu i drobnicy. Jak pokazują wyniki, kryzys związany z pandemią jak na razie ominął Gdynię.
Ponad 8,26 mln ton przeładowano w Porcie Gdynia. Grupy towarowe o największym wzroście to ładunki masowe. Do końca kwietnia w Porcie Gdynia przeładowano 2,13 mln ton zbóż, co daje wzrost o wartości ponad 222 procent rok do roku. Również w grupie "inne masowe" wzrost wyniósł 37,6 procent. W ładunkach masowych w tym roku spadki widoczne są tylko w przeładunkach węgla i koksu. W pierwszych czterech miesiącach udało się w Gdyni utrzymać przeładunki paliw płynnych na poziomie 98 proc. Niewielkie spadki widoczne są również w przeładunkach drobnicy (94,7 proc.) i kontenerów (91 proc.).
Port Gdańsk. Więcej zboża, mniej ro-ro i paliw
- Wpływ kryzysu gospodarczego jest coraz bardziej widoczny w największych portach regionu. Port Gdańsk broni się przed kryzysem wzrostami w przeładunkach towarów masowych, jednak w I kwartale odnotował spadek przeładunków o 8,3 procent w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Również w Porcie Hamburg przeładunki w pierwszym kwartale 2020 wyniosły 31,9 mln ton (-7,9 procent). Obroty kontenerowe osiągnęły poziom 2,2 mln TEU (-6,6 procent). W Hamburgu najmniej dotknięty spadkiem był wolumen ładunków w relacji z zapleczem lądowym - poinformował Port Gdynia w komunikacie.
Czy uda się gdyńskiemu portowi utrzymać trend wzrostowy pomimo kryzysu? Roku 2019 był kolejnym z rzędu, w którym odnotowano rekord w przeładunkach. Łączna ilość przeładowanych towarów przekroczyła 24 mln ton. Również w I kwartale 2020 Port Gdynia jako jedyny polski port utrzymał wzrostowy trend.
Gospodarka morska w Trójmieście
Na terenie Gdyńskiego Portu realizowanych jest kilka kluczowych inwestycji, takich jak: budowa Publicznego Terminalu Promowego, przebudowa nabrzeży i pogłębienie akwenów portowych czy poszerzenie wejścia do portu do 140 m metrów. Obecnie na terenie portu przebudowywanych jest aż 115 km torów w ramach gigantycznej inwestycji PKP PLK. Kontrakt "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni" opiewa na wartość przekraczającą 1,8 mld złotych.
Miejsca
Opinie (30)
-
2020-05-20 19:38
port zewnętrzny i offshore na stoczni wojennej
Tylko budowa Portu Zewnętrznego da możliwości dalszego rozwoju. Przecież każdy m2 jest zagospodarowany, dlatego kupili teren po Naucie i złożyli ofertę na zakup Stoczni Wojennej gdzie chaszcze rosną i nic się nie dzieje. A ostatnio przegrali przetarg na patrolowiec z francuzami o 30 mln PLN. Dziś w kryzysie i wzroście bezrobocia rząd powinien chronić miejsca pracy w stoczniach i tych ostatnich w Stoczni Wojennej, przekazując teren Stoczni Wojennej Portowi by przeładowywać i składać elementy morskich farm wiatrowych. Bo liczenie na kontrakty i rozwój floty wojennej trzeba między bajki
- 4 1
-
2020-05-21 08:44
a w Gdańsku do tyłu
Co tam się dzieje ? Może trzeba ich włączyć do Gdyni ?
- 0 0
-
2020-05-22 13:03
spadek spadkiem?
przecież Port Gdynia ma wzrost +4% a Gdańsk spadek -8%. Przecież chodzi o wzrost % uwzględniając wszystkie grupy przeładunkowe. Poza tym zwróć uwagę na powierzchnią obu portów.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.