• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdynia utrzymał wzrost przeładunków

VIK
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Port Gdynia pomimo kryzysu w wymianie handlowej osiągnął wzrost przeładunków. Port Gdynia pomimo kryzysu w wymianie handlowej osiągnął wzrost przeładunków.

Od stycznia do końca kwietnia w Porcie Gdynia przeładowano ponad 8,26 mln ton, co daje dynamikę wzrostu na poziomie 2,3 procent rok do roku. Jest więcej zboża i towarów masowych, mniej węgla, koksu i drobnicy. Jak pokazują wyniki, kryzys związany z pandemią jak na razie ominął Gdynię.



Ponad 8,26 mln ton przeładowano w Porcie Gdynia. Grupy towarowe o największym wzroście to ładunki masowe. Do końca kwietnia w Porcie Gdynia przeładowano 2,13 mln ton zbóż, co daje wzrost o wartości ponad 222 procent rok do roku. Również w grupie "inne masowe" wzrost wyniósł 37,6 procent. W ładunkach masowych w tym roku spadki widoczne są tylko w przeładunkach węgla i koksu. W pierwszych czterech miesiącach udało się w Gdyni utrzymać przeładunki paliw płynnych na poziomie 98 proc. Niewielkie spadki widoczne są również w przeładunkach drobnicy (94,7 proc.) i kontenerów (91 proc.).

Port Gdańsk. Więcej zboża, mniej ro-ro i paliw



- Wpływ kryzysu gospodarczego jest coraz bardziej widoczny w największych portach regionu. Port Gdańsk broni się przed kryzysem wzrostami w przeładunkach towarów masowych, jednak w I kwartale odnotował spadek przeładunków o 8,3 procent w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Również w Porcie Hamburg przeładunki w pierwszym kwartale 2020 wyniosły 31,9 mln ton (-7,9 procent). Obroty kontenerowe osiągnęły poziom 2,2 mln TEU (-6,6 procent). W Hamburgu najmniej dotknięty spadkiem był wolumen ładunków w relacji z zapleczem lądowym - poinformował Port Gdynia w komunikacie.
Czy uda się gdyńskiemu portowi utrzymać trend wzrostowy pomimo kryzysu? Roku 2019 był kolejnym z rzędu, w którym odnotowano rekord w przeładunkach. Łączna ilość przeładowanych towarów przekroczyła 24 mln ton. Również w I kwartale 2020 Port Gdynia jako jedyny polski port utrzymał wzrostowy trend.

Gospodarka morska w Trójmieście



Na terenie Gdyńskiego Portu realizowanych jest kilka kluczowych inwestycji, takich jak: budowa Publicznego Terminalu Promowego, przebudowa nabrzeży i pogłębienie akwenów portowych czy poszerzenie wejścia do portu do 140 m metrów. Obecnie na terenie portu przebudowywanych jest aż 115 km torów w ramach gigantycznej inwestycji PKP PLK. Kontrakt "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni" opiewa na wartość przekraczającą 1,8 mld złotych.
VIK

Miejsca

Opinie (30)

  • Jackowski przepowiada wojnę na przełomie czerwca i lipca więc lipa będzie....

    Tak tak wiem... Ale tez przepowiedział wielka awanturę Prezydenta Duty na początku czerwca... poczekamy zobaczymy :-)

    • 2 4

  • (1)

    Jak zwykle rekordy, napiszcie choć raz czy za takie przeładunki pracownicy którzy to robią dostają jakąkolwiek premię? Z tego co mi wiadomo śmietankę spija góra, nagrody, premię itp, niektórzy z nich nawet ładowni statku na oczy nie widzieli, ale premię owszem.

    • 10 1

    • Dostają

      • 1 2

  • (1)

    Wszystko fajnie, ale koniecznie trzeba dopiąć rozbudowę dojścia pociągów do portu, co zresztą ostatnio wszczęto przez koleje! Przeładowane Tiry i ich wzmożony ruch to po pierwsze: zagrożenie dla pozostałych członków ruchu i pieszych, po drugie: niszczone drogi. Typowa firma spedycyjna to januszex dla którego liczy się zysk a nie człowiek i bezpieczeństwo. Trzeba regularnie kontrolować wagę tirów opuszczających port. Karać mandatami przewoźników cwaniaczków których pojazdy opuszczają port przeładowane. A nie śmieszne 5000zł dla kierowcy. Januszexy zmotywują tylko wysokie kary za stwarzanie wysokiego niebezpieczeństwa i niszczenie dróg.

    • 22 2

    • Nie do końca tak jest...

      Kierowca nic nie może. Chyba że rzucić kluczykami. Z portów trudno jest wyjechać przeładowanym. O wiele większy problem to masy pojazdów które przyjeżdżają. Załadowca żąda, spedycja nie odmawia, przewoźnik jedzie albo stoi. Myślę że kierowcy nie powinno się karać a wręcz nagradzać za zgłoszenie służbom próby zmuszenia do wykonania przewozu o za wysokiej wadze. Kara gruba dla załadowcy i spedycji. A kierowca musi wiedzieć że mandat to najmniejszy problem. Jak coś, odpukać, się stanie to idzie siedzieć. Żadnego załadowcy ani spedytora jeszcze nikt nie posadził....

      • 6 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane