• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port w Gdyni coraz głębszy i większy

Michał Sielski
26 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Po zakończeniu prac w kanale portowym, do Gdyni będą mogły przypłynąć jeszcze większe statki. Po zakończeniu prac w kanale portowym, do Gdyni będą mogły przypłynąć jeszcze większe statki.

Zagospodarowanie ostatniej części Nabrzeża Bułgarskiego i przejęcie niektórych terenów postoczniowych - to plan Zarządu Portu Gdynia na najbliższe lata. W szybkim rozwoju ma też pomóc kończące się w tym roku pogłębianie kanału portowego.



Czy inwestycje portowe mogą wpłynąć na jakość życia mieszkańców Trójmiasta?

Do grudnia 2010 roku zakończą się prace nad pogłębieniem całego kanału portowego do 13,5 m. Trzy miesiące wcześniej gotowa będzie przebudowa ostrogi pilotowej, która pozwoli na poszerzenie wejścia do portu.

- Kontenerowce, promy czy statki pasażerskie są coraz większe. Mam nadzieję, że dzięki tej inwestycji operatorzy zwiększą obroty przeładunkowe - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Gdynia.

W ramach inwestycji wzmocnione zostaną także nabrzeża oraz dno kanału, na którym ułożone zostaną związane ze sobą materace z piaskiem. Ma to zapewnić konkurencyjność portu wobec szybko rozwijającego się głębokowodnego terminalu w Gdańsku.

Kolejną inwestycją będzie zagospodarowanie ostatniego fragmentu Nabrzeża Bułgarskiego, terenu nazywanego złośliwie "plażą w porcie". - Najpóźniej do 2013 roku nowy odcinek będzie już gotowy. Chcemy zrealizować tę inwestycję jak najszybciej. Powstaną tam kolejne stanowiska do obsługi kontenerowców. Przebudowana zostanie również część Nabrzeża Szwedzkiego - mówi wiceprezes zarządu portu, Walery Tankiewicz. - Już widać pierwsze efekty prac, bo skorzystaliśmy z okazji i "weszliśmy" w przeładunek węgla, który transportowany jest statkami o dużym zanurzeniu - dodaje.

Port jest też zainteresowany przejęciem terenów postoczniowych, ale tylko tych, które mają odpowiednie elementy infrastruktury. - Kompletnie nie interesuje nas zakup doku, ale fragmenty z drogami czy torami już tak. Podobnie, jak teren po przenoszącej się stoczni Nauta - zaznacza Mariusz Karbowski, kierownik działu zarządzania projektami unijnymi w Zarządzie Portu, dodając, że negocjacje cały czas trwają.

Opinie (120) ponad 20 zablokowanych

  • Byle nie zostało z tego tylko gadanie! (2)

    • 43 5

    • i uważać na niewypały (1)

      • 2 0

      • NAUTA DLA MIASTA, NIE DLA PORTU!

        Tereny Nauty są w ścisłym centrum miasta więc powinna tam być miejska zabudowa!

        • 1 1

  • (11)

    nie widze sensu budowy wiekszego portu do chwili w której zostanie poprawiona infrastruktóra drogowa i kolejowa

    • 20 25

    • chyba kciales napisac (1)

      "INWRASTRUKTURA"

      • 3 6

      • I tym sposobem infrastruktura już poprawiona

        • 15 0

    • ja widzę duży sens, infrastruktura jest coraz lepsza, (6)

      choć jakby pomyśleli w urzędzie to na obwodnicy opis "Kwiatkowskiego" (ok rozumiem, że bardzo zasłużony dla Gdyni człowiek) zostałby zastąpiony napisem "Port", albo "Port Gdynia". Dużo nie trzeba a kierowcy TIRów nie muszą wiedzieć, że Kwiatkowskiego prowadzi do portu.

      • 8 3

      • druga sprawa jest taka, że nie ma na co czekać bo można się nie doczekać.

        Tak samo jak może przestaniemy budować autostrady i poczekamy aż samochody będą latać i nie będą potrzebowały dróg.

        • 1 0

      • eee.. tam jest napisane "PORT" (3)

        o co Ci chodzi człowieku? okulary trzeba?

        • 2 0

        • na obwodnicy są napisy Kwaitkowskiego (1)

          okulary trzeba

          • 1 1

          • Na asfalcie (bez skojarzeń) jest przecie PORT drukowanymi!!!!!!

            JW

            • 0 0

        • to w tirach macie teraz internet ?

          • 0 0

      • Jak kierowca jedzie do terminalu, to chyba ma podany adres, prawda?
        Tak więc Kwiatkowskiego na znaku nie powinien mylić kierowców jadacych do portu.

        • 0 0

    • drogi

      masz rację, ale jest to w pewnym sęsie wymuszenie takiej infrastruktury na władzach państwa! jak nie będzie dróg to port nie będzie dawał zakładanych zyskow bo są inne alternatywy. tak więc bądźmy dobrej myśli

      • 1 1

    • czyli trzeba zbudować drogi, a potem ich nie używać

      dopóki się port nie rozbuduje? ciekawa logika.

      • 0 0

  • warto by bylo jeszcze taki port polaczyc z wiekszymi miastami (1)

    typu Warszawa, czy Poznan, a nie ze jedzie sie kawalek autostrada A1, a pozniej jest walka o przetrwanie.

    • 22 6

    • Warszawa?

      pierwsze słyszę... gdzie to jest?

      • 3 0

  • Według nieoficjalnych wiadomości wycieczkowce, które przypływały do Gdyni przejmuje Gdańsk (22)

    będą cumowały na Westerplatte. Szczurek czały czas chce jeszcze przetargować, ale pomału brak mu argumentów. To będzie kolejna porażka Gdyni

    • 31 54

    • W zasadzie to dobrze (2)

      ci turyści i tak jechali do Gdańska czy Malborka.
      Bo w Gdyni to i tak nie ma nic ciekawego do ogladania,kilka zdjęć na skwerze aby potem pokazać znajomym ten kulinarny bangladesz i wyjazd ogladać zabyki i dzieła sztuki w ościennych miastach.

      • 23 15

      • (1)

        Kulinarny Bangladesz? Na skwerze pod tym względem jest jak w Monaco w porównaniu do tego, co dzieje się nad Motławą podczas jarmarku i nie tylko.

        • 19 20

        • Owszem podczas jarmarku panuje totalny syf gastronomiczny

          podobno mają coś z tym zrobić.
          Ale na skwerze jest całoroczny bagladesz a w sezonie rozrasta się niesamowicie,smażonkę czuć już od dworca,

          • 24 7

    • no to masz jakieś złe nieoficjalne informacje niedowartościowany gdańsz (1)

      • 14 19

      • szczaninie

        • 7 16

    • znowu gdanskie kompleksy? (6)

      jaki ich z tego westerplatte wywieziecie? co im tam pokazecie - ten drogowo-kolejowy bangladesz jaki tam w Gdansku macie? co do zabytkow to przeceniasz atrakcyjnosc tych gomulkowskich blokow z ulicy dlugiej.....
      prom do Kopenhagi juz do was wrocil?

      • 20 23

      • Taaaaa

        Ok.Pozdrawiam.

        • 4 2

      • a w Gdyni co ? stertę pordzewiałego złomu obok nabrzeża ? (3)

        • 16 9

        • plus szare modernistyczne buddy na 10 lutego (1)

          hehehe.......

          • 16 9

          • gdynia plastikowa ikea z lodeczkami

            • 8 3

        • pogromców wybrzeża w Gdyni moga zobaczyć - tylko Arka Gdynia ;>

          • 0 3

      • wy pokażcie modernistyczny szary ład i porządek

        jak tam lądowisko dla zepelinów na babich dołach?

        • 6 2

    • oczywiście mówiłsz o wycieczkowcach białej floty z elbląga i gdyni!

      • 5 1

    • kompletna bzdura (1)

      jest dokladnie odwrotnie, to Gdynia przejmuje wycieczkowce ktore planowaly zawinac do Gdanska bo mialy wlasnie zawijac na westerplatte a nie jak wczesniej na oliwskie (nowy port). poza tym port w Gdansku z uwagi na swoje ograniczenia nie jest w stanie przyjmować najwiekszych jednostek pasazerskich (jedynie DCT ma wystarczające parametry) dlatego tez zawijają one do Gdyni na francuskie (jak QV na zdjeciu).

      • 13 7

      • zobaczymy jak będzie

        ale podejrzewam że wielu gdańszczan skoczy do motławy z żalu jak się okaże że to bajka

        • 6 6

    • Rejsy do Gdańska (5)

      I tak od ZAWSZE te wycieczkowce przypływają do Gdańska. Wystarczy sporzeć na rozkład rejsów i być na tych statkach by się o tym przekonać. Wszędzie informacja, że statek zawija do Gdańska, a w nawiasie małymi literkami Gdynia.... Podobnie bywa przy tanich liniach lotniczych, które oferują przeeloty do Paryża (Boveauis), czy Barcelony (Girona). Trzeba się pogodzić z tym, że Gdynia stanowi przedmieścia Gdańska, a więc wycieczkowce i tak wpływają już do Gdańska, a cała reszta to propaganda Szczurka i jego gawiedzi, która bezkrytycznie łykana jest przez zakompleksionych gdynian.

      • 17 11

      • wolne żarty (2)

        zanim coś napiszesz proponuje się wcześniej zapoznać z materią żeby sie potem nie ośmieszać... zestawienia wycieczkowców zawijających do Gdańska i Gdyni są ogólno dostępne. do Gdyni zawija 2 razy więcej tych jednostek głównie z uwagi na ograniczenia portu Gdańsk (długość i zanurzenie). faktem jest że i tak wszyscy turyści odwiedzają następnie Gdańsk (+Malbork) co nie zmienia faktu iż statki zawijają do Gdyni. przy obecnym przejściu z oliwskiego na westerplatte oraz fakcie iż jedynie dct może przyjąć największe jednostki pasażerskie to gdynia nadal będzie przyciągać wiekszość wycieczkowców.

        • 3 6

        • rozumiesz tekst pisany ??? (1)

          Jeśli tak, to spróbuj ponownie zapoznać się z tekstem który skomentowałeś... Przestaje mnie dziwić, że tak łatwo łykacie wszystko co wam Szczurek wciśnie ;)

          • 6 3

          • w przeciwieństwie do Ciebie tak

            za to mnie nie przestaje dziwić radosne zakładanie a priori tego kto co łyka, zwłaszcza w tym przypadku

            • 2 4

      • Tak przypływają,

        aby przywitać się z Wałęsą i Adamowiczem

        • 4 0

      • Gdańsk(targ rybny) hahaha

        • 2 0

    • Tłumok?

      Westerplatte - czy może raczej Nowy Port - to trudno stamtąd dojechać gdziekolwiek w godzinach szczytu... Wycieczkowce TYLKO w Gdyni

      Ja tam się cieszę że Gdy będize mieć większy port - nie ma jak konkurencja

      • 6 1

  • Niech se te materace położą pod głowami.

    • 7 13

  • (7)

    Nie ma co gdybać i przyznać rację, Gdańsk ze swoim portem nas wyprzedził i dużo dużo czasu minie zanim będzie można konkurować. A szkoda. Z drugiej strony gratulacje dla Gdańska za przyciągnięcie oceanicznego Merska do siebie. Zarząd Portu Gdynia do roboty wałkonie do roboty.

    • 31 14

    • gratulacje dla Gdańska?? (3)

      czyli dla kogo??? urzędu miasta, ZMPG??
      maerska przyciągnął DCT

      • 5 5

      • (2)

        Porażasz swoją wiedzą!!! Gdybyś wiedział że Maersk był ciśgle w gdyni to byś nie pisał. Ignorancja Zarządu portu w Gdyni doprowadziła do odejścia Maerska i o mały włos Stena Line!!! A Tak logicznie nie utożsamiajmy komu gratulowąć dosłownie. Skoro poprt jest w Gdańsku to i Gdańsk korzysta z nowych podatników!!!

        • 4 0

        • aha...

          a myślałem ze zawijali do ustki, dzięki za informacje.
          Gdańsk korzysta z nowych podatników??????? jakich nowych podatników????
          nie ma jak ignorancja do obiadu

          • 1 1

        • dot. zarządzania portami

          Nie masz pełnej wiedzy na temat zarządzania portem gdyńskim i formułujesz opinie niezgodne z rzeczywistością. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. posiada długoletnią ambitną strategię rozwojową i konsekwentnie ją realizuje. Jej efekty można zobaczyć "gołym" okiem już dzisiaj, a za kilka lat port ulegnie zasadniczym przeobrażeniom. Kondycja finansowa portu jest, mimo obecnego kryzysu światowego, bardzo dobra i bez porównania najlepsza ze wszystkich portów w Polsce. Wobec zrealizowania w porcie gdańskim dużej inwestycji dotyczącej nowego terminala kontenerowego, przejście Maerska z Gdyni do Gdańska było przewidywane. Inną sprawą jest obecna rywalizacja portów Gdańska i Gdyni o przeładunki i na pewno w niedalekiej przyszłości będzie potrzebna ścisła współpraca w zakresie planowania i strategii tych sąsiadujących ze sobą portów, zwłaszcza, że posiadają praktycznie wspólnego właściciela (prawie wyłącznie Skarb Państwa). Być może z czasem będzie musiało nastąpić wspólne zarządzanie tymi portami.

          • 2 2

    • Dlaczego nie może powstac jeden port (2)

      i podziałem opłat dla Gdańska i Gdyni.
      Najlepiej gdyby powstał on na płd-wschód od P.Północnego wtedy tiry i wagony nie wjeżdżałyby do Trójmiasta a od razu grzały na południe.
      Połączmy nasz organizm w jeden Gdańsk-Gdynia jak Bielsko-Biała ile moglibyśmy zaoszczędzić zamiast tworzyć wszystko po dwa? Dlaczego Gdańsk-Gdynia nie mogą robić przetargów wspólnie, żeby zbić cenę w efekcie skali. Budujmy rzeczy na miarę 800 tys. miasta a nie dwa bieda obiekty dla 400 tys.
      Wiem, że taka wizja może niektórych porazić, bo przyzwyczajeni są do małych wojenek ale pomyślcie nad tym. Dlaczego mam uważać Długą jak coś mojego, a Świetojańską jak miejsce wszelkiego zła lub na odwrót?

      • 6 1

      • Popieram ! (1)

        Niech w końcu Gdynia zostanie uznana za największą Gdańską dzielnicę i sprawa załatwiona ! Wszyscy złączmy się pod sztandarem tysiącletniego Gdańska by żyło się lepiej (wszystkim ?) ;)

        • 3 4

        • "by żyło się lepiej (wszystkim ?) ;)"

          tak jak w Gdańsku - zaPOmniałeś dodać:))

          • 1 1

  • Modernizacja portu to jedno... (3)

    ... ale bez modernizacji kolei to się na niewiele zda. Większa część towarów ze statków wędruje potem na tory, a te są u nas w fatalnym stanie. Ciekawe, kiedy nasi rządzący się zorientują. Oby nie wtedy, jak wszystko przejdzie do krajów byłego ZSRR z dobrze rozwiniętą infrastrukturą kolejową.

    • 27 0

    • nie zauważyłeś masowych remontów torów praktycznie w całej Polsce? (2)

      • 1 2

      • Zauważyłem.

        Zauważyłem też, jakie one są "masowe" i jakie są skuteczne. Na linii E-65 już odwalili fuszerkę, bo miały być skrzyżowania bezkolizyjne, a są zwykłe. Poza tym w takim tempie musieliby pracować (bez przesady!) 70 lat, żeby wymienić chociażby tory na najważniejszych trasach.

        • 3 1

      • RE: nie zauważyłeś masowych remontów torów praktycznie w całej Polsce?

        Wolne żarty, remonty torów. Przepraszam czy aby napewno mówimy o Grajdole ???

        • 0 3

  • I po co? Ilekroć spaceruję po porcie w miejscach, gdzie nie trzeba przepustki (3)

    widzę dwa do trzech pracujących dźwigów! I mniej więcej tyle statków. Podejrzewam, że niektóre nie były włączone tak dawno, że nie da się ich już uruchomić.

    I pomyśleć, że przed wojną był to największy port na Bałtyku. Zastąpił Polsce niesprawiedliwie zabrany Gdańsk.

    • 23 6

    • Racja. A przesuwać po torach muszą chyba woły

      • 0 6

    • Możesz mieć pięć razy większy port. I nic z tego nie przyjdzie bez transportu lądowego (1)

      Kolei i autostrad, które dostarczałyby dla statków towary eksportowane i odbierały importowane.

      • 7 0

      • Wtedy wszelkie towary byłyby tańsze

        oraz półprodukty. Chlip.

        • 0 0

  • mniodek... (2)

    popatrz w słownik , a wtedy dopiero popraw

    • 6 1

    • Analfabeto - INWRASTRUKTURA (1)

      Chyba zaraz zejdę... nie dość, że źle napisał, to jeszcze do słownika odsyła.

      Kolego mniodek, daj spokój analfabeta ma swój słownik... beka na maksa.

      • 0 1

      • IN"W"RASTRUKTURE - to ty mniodek masz w głowie , zobacz w słowniku - niedouczony matole

        • 0 0

  • szedł Grześ przez wieś...

    • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane