• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port w Gdyni coraz głębszy i większy

Michał Sielski
26 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Po zakończeniu prac w kanale portowym, do Gdyni będą mogły przypłynąć jeszcze większe statki. Po zakończeniu prac w kanale portowym, do Gdyni będą mogły przypłynąć jeszcze większe statki.

Zagospodarowanie ostatniej części Nabrzeża Bułgarskiego i przejęcie niektórych terenów postoczniowych - to plan Zarządu Portu Gdynia na najbliższe lata. W szybkim rozwoju ma też pomóc kończące się w tym roku pogłębianie kanału portowego.



Czy inwestycje portowe mogą wpłynąć na jakość życia mieszkańców Trójmiasta?

Do grudnia 2010 roku zakończą się prace nad pogłębieniem całego kanału portowego do 13,5 m. Trzy miesiące wcześniej gotowa będzie przebudowa ostrogi pilotowej, która pozwoli na poszerzenie wejścia do portu.

- Kontenerowce, promy czy statki pasażerskie są coraz większe. Mam nadzieję, że dzięki tej inwestycji operatorzy zwiększą obroty przeładunkowe - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Gdynia.

W ramach inwestycji wzmocnione zostaną także nabrzeża oraz dno kanału, na którym ułożone zostaną związane ze sobą materace z piaskiem. Ma to zapewnić konkurencyjność portu wobec szybko rozwijającego się głębokowodnego terminalu w Gdańsku.

Kolejną inwestycją będzie zagospodarowanie ostatniego fragmentu Nabrzeża Bułgarskiego, terenu nazywanego złośliwie "plażą w porcie". - Najpóźniej do 2013 roku nowy odcinek będzie już gotowy. Chcemy zrealizować tę inwestycję jak najszybciej. Powstaną tam kolejne stanowiska do obsługi kontenerowców. Przebudowana zostanie również część Nabrzeża Szwedzkiego - mówi wiceprezes zarządu portu, Walery Tankiewicz. - Już widać pierwsze efekty prac, bo skorzystaliśmy z okazji i "weszliśmy" w przeładunek węgla, który transportowany jest statkami o dużym zanurzeniu - dodaje.

Port jest też zainteresowany przejęciem terenów postoczniowych, ale tylko tych, które mają odpowiednie elementy infrastruktury. - Kompletnie nie interesuje nas zakup doku, ale fragmenty z drogami czy torami już tak. Podobnie, jak teren po przenoszącej się stoczni Nauta - zaznacza Mariusz Karbowski, kierownik działu zarządzania projektami unijnymi w Zarządzie Portu, dodając, że negocjacje cały czas trwają.

Opinie (120) ponad 20 zablokowanych

  • Po co konkurować (2)

    Po co ta konkurencja Gdańska z Gdynią. Porty powinny wspólpracować, dbać o wspolnego klienta, postarac się o dobra infrastruktre. Co z tego ze bedziemy mieli dwa "duze" porty jak nikt nie bedzie chcial z nich ani do nich wysylac towarów ze wzgledu na brak dróg i torów. Po co nam dwa terminale kontenerowe które ze soba rywalizuja, a same przeladowuja kilkaset kontenerow na krzyż. Przyplynal do Gdańska Maersk Taikung i zostawil 500 kontenerow, zabral 400 a zamieszanie na 5 lat. Bzdura i jeszcze raz bzdura. Porty powinny polaczyc sie i wyspecjalizować swoje sektory np. Gdańsk -kontenery i paliwa, Gdynia - sypkie i drobnicowe+ pasażerowie. Polączone porty beda mialy wieksza sile przebicia przy walczeniu o drogi tory i polączenia. Ale żyjemy tylko w polsce i decydenci muszą robić dużo szumu a malo myśleć.

    • 1 1

    • nie od razu Gdańsk zbudowano

      pierwszy statek i od razu mają być rekordy?

      w lutym poznamy oficjalne statystyki ale ponoć 2500 TEU na statek już było więc nie jest źle jest dobrze :)

      • 1 0

    • Metropolia jest OK...albo Wielkie 3Miasto...tylko żeby na górze potrafili się DOGADAĆ...

      • 0 0

  • szczurowaty zazdrosci GDANSKOWI ???? (6)

    • 5 3

    • Tak bardzo zazdrościmy Wam, zwłaszcza Prezydenta Adamowicza (5)

      no i wymyśl jeszcze czego bo tak naprawdę nie wiem?

      • 1 0

      • Lubię myśleć, że 3 miasto to jedno (4)

        więc z sympatii podpowiem czego możecie nam zazdrościć: krytycyzmu do władz.
        Tyle słyszę od gdynian jaka to konkurencja jest dobra, a sami utrwalacie monopol.
        Mam nadzieję, że przynajmniej w Gdańsku tym razem będzie kandydat, który pozwoli zmienić władzę, trzeba przewietrzyć salon.

        • 0 3

        • a co my mamy przewietrzać (3)

          jak mamy najlepszego Prezydenta w POlsce. Tylko głupi POdcina gałąź na której siedzi. Nasz jest deBest w każdym względzie i nie moa o czym mówić. Mnie jako kobiecie podoba się jeszcze do tego jego wygląd bo jest taki przystojny i inteligentny a do tego promuje Miasto z Morza:))

          • 1 1

          • Pzewietrzyć czasem trzeba bo inaczej można się udusić ;-) (2)

            Też uważam, ze wizerunek naszego prezydenta jest lepszy od gdańskiego jednak niepokojące dla mnie jest, że pan Adamowicz bierze udział w debatach społecznych na temat dzielnic a pan Szczurek nie...O czym to świadczy???

            • 0 0

            • 18 mln na propagandę sukcesu

              taka kwota musi przekładać się na wizerunek, wizerunek medialny bo rzeczywistość skrzeczy

              • 0 0

            • Bo Pan Szczurek ma R.Dzielnic, a Pan Adamowicz NIE:))

              oj JU, i Ty chcesz być Radnym czy BEZRADNYM?? którego zadaniem jest nie dobro dzielnicy miasta a KASA.

              • 1 0

  • (5)

    TE PLANY ZOSTAŁY USTALONE JESZCZE W 2007 ROKU I NIE JEST TO ZASŁUGA JAROSIŃSKIEGO TYLKO BYŁEGO MŁODEGO PREZESA MARCHLEWICZA!!!!!

    • 8 5

    • Młodego bez doświadczenia (4)

      Marchlewicz nie miał pojęcia o porcie i do tej pory trzeba po nim zamiatać.

      • 4 1

      • błądzisz kobieto (2)

        Błądzisz kobieto, pewnie dlatego, że jesteś z tej ekipy (Jarosińskiego), której marchlewicz nie promował. Prawda jest taka, że on miał wizję rozwoju Portu. jarosiński to urzędnik, bez polotu. zatrzymał projekty Marchlewicza: prywatyzacji (o ironio: pisowiec próbował prywatyzować spółki portowe, które powinny byc prywatne już w 2005 roku, a Jarosiński bojąc się związków zawodowych prywatyzację zatrzymał). Jarosiński dopuścił do odejścia MAERSKA (podobno można było tego uniknąć) i zatrzymał realizację projektu budowy bazy promowej (nie tylko dlatego, że jak twierdzi STENA się wycofała ale przede wszystkim dlatego, że bał się zarzutów o bezmyślne inwestycje realizowane w magazynach w latach 2002-2004, które należało juz dawno zburzyć).na czele Portu stał młody wizjoner, który myślał o porcie za 20 lat, a dziś stoi tzw "kompetentny urzędnik" przed emeryturą czyli gość, który nie posunie Portu do przodu bo się boi. Nie trzeba się urodzić w porcie, żeby wiedzieć w jakim kierunku powinien się on rozwijać. Polot, pomysły i wizje to to co może dziś odróżnić porty od siebie. Szkoda, że Szczurek dopuścił do tej roszady w zarządzie portu, to wielki błąd dla Gdyni. Przecież Marchlewicz chciał 3 lata temu wolnej strefy ekonomicznej w Porcie (dziś media trąbią o tym "nowatorskim" pomyśle na terenach Stoczni). Dziś rzeczywiście Gdańsk wyraźnie wyprzedził Gdynię i niestety to w dużej mierze wina właśnie ludzi takich jak Jarosiński. Niestety Marchlewicz nie chciał walczyć- gdyby wystartował w konkursie i konkurs byłby uczciwy, wygrałby z jarosińskim. Szkoda dla Gdyni.

        • 1 2

        • błądzisz "portowcu" (1)

          Siejesz wrogą propagandę nie mając dostatecznej wiedzy w sprawach, w których się wypowiadasz. Formułowanie i upublicznianie opinii nie mających związku z prawdą jest działaniem na szkodę firmy, w której prawdopodobnie pracujesz, skoro nazywasz siebie portowcem. Jeżeli potrzebujesz odreagowania własnych stresów, to proponuję sport amatorski, zamiast produkować szkodliwe opinie nie mające potwierdzenia w rzeczywistości.

          • 1 0

          • nie sieję "wrogiej propagandy a o prostu wyrażam swoją opinię,posługując się powszechnie ipublicznie znanymi faktami. Wyciągam wnioski i widzę różnicę pomiędzy tym co było 2 lata temu i co jest teraz. Nie ma nowych pomysłów, niestety i Port na tym traci i to jest fakt. nie ma to nic wspólnego z propagandą, a właśnie "wroga propagandą" jest stawianie zarzutów ludziom, którzy zasługują na pochwały a nie krytykę.Twierdzę za to, że fakt iż ktoś długo pracuje w Porcie nie oznacza z góry że jest w tym najlepszym fachowcem, nawet jeśli twiedzi tak kilku działaczy PO i prywatnych jego"klientów"

            • 0 0

      • Aniu niby skont ty to możesz wiedzieć dziecino?

        • 0 1

  • wiadomo Gdynia (2)

    Teraz geniusz miasta Stępa postawi przy nabrzeżu parkometry i tak powstanie pierwszana świecie strefa parkometrów przy nabrzeach. A dla urzędników parking vis a vis Urzędu |Miasta nadal wydzielony i bezpłatny.

    • 3 3

    • W Gdyni żyje się dobrze (1)

      - Nad morze przeniosłem się z Rzeszowa i w Gdyni żyje mi się bardzo dobrze. To miasta bardziej kameralne, niż Gdańsk, jest tutaj także więcej przestrzeni. Wielkim atutem jest plaża w samym centrum Gdyni. Mam do niej dwa kroki i latem korzystam z tego. A do tego port bardzo mądrze usytuowany i ciagle się buduje do niego nowe drogi.
      Nie zamieniłbym Gdyni na Gdańsk.

      • 2 1

      • O tym właśnie decyduje położenie i historia Gdyni...

        ...a Rzeszów też ma swoje zalety ale nie ma dostępu do morza i tego "magicznego" klimatu ;-)

        • 0 0

  • zwiększenie dostępności gdyńskiego portu dla pasażerów i towarów z głębi kraju. (6)

    W nowej sytuacji należy się zastanowić, czy na granicy nabrzeża węglowego i Nauty wykorzystując częściowo budynek obróbki mechanicznej rozpocząć tam właśnie budowę nowego terminalu promowego zamiast w basenie IV? Także przeładunek węgla choć ostatnio zmodernizowany oddać Gdańskowi. Sobie pozostawiając tylko całkowicie nowe miejsce, które należy wybagrować obok Trasy Kwiatkowskiego, które także zasilałoby Elektrociepłownie. Niewątpliwie, realizacja takiego zmodernizowanego przedsięwzięcia winna być poprzedzona badaniami i symulacją, która stale monitorowana poddawana byłaby ewaluacji. Efekty oceny i drobnej zmiany realizacji strategii powinny być brane pod uwagę przy zmianach i korektach, które na pewno muszą przynosić nie tylko zwiększone efekty ekonomiczne, logistyczne także ułatwienia komunikacyjne, a sam dokument powinien być elastyczny i otwarty na ewentualne nowelizacje. Bo życie jak wiemy samo pisze scenariusze. Zawsze strategia długoterminowa, w ocenie niektórych osób, ma zbyt ogólny charakter, gdyż nie przedstawia od razu konkretnych propozycji projektów inwestycyjnych czy organizacyjnych, dla innych zaś, jest zbyt szczegółowa i odbiega od definicji stricte przestawiających cele. Dobrze, że prezes portu tak samo jak jego poprzednik ma wizje i parcie na rozwój. Obecnie to tyko matematyka odpowiednio dobrane wzory badanie otoczenia dalszego i bliższego,itd. Najważniejszym jest to, że miejsce na pograniczu Nauty i portu bardziej architektonicznie wpisuje się w miejską tkankę, a już samym adaptowaniem go i nowym rozwiązaniem projektu jak budynki, i kształty mogą zostać przeniesione. Sama zatwierdzona strategia jest podstawą, również bazą do opracowania nowego, spójnego dokumentu planistycznego jakim będzie „nowy plan zagospodarowania przestrzennego tamtego fragmentu”. Obecny plan został dawno temu uchwalony i w dużej mierze jest nieaktualny lub nie odpowiada na zapotrzebowanie szybko zmieniającej się, w tym względzie, rzeczywistości. Zwłaszcza, że od terenów Nauty przez Międzytorze po Dworzec Kolejowy zabudowany zostanie wysokościowcami i drapaczami chmur. Początek trasy od tego Terminala Promowego mógłby wieść przez międzytorze aż do planowanego następnego przekopu wokół Mega-CENTRUM PRZESIADKOWEGO z kinami, super-inwestycjami podobnymi do "Złotych Tarasów"i dołączy kolejny przekop. Dobrze, że specjaliści z Biura Planowania Przestrzennego w Gdyni już pracują nad koncepcją wybudowania tunelu, łączącego ul. Morską z ul. Janka Wiśniewskiego na wysokości dzisiejszego skrzyżowania pierwszej z tych ulic z ul. Śląską i Warszawską. Dokument ten będzie stanowił podstawę do ubiegania się o fundusze na dofinansowanie inwestycji transportowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013 oraz zapewne RPO na kolejny okres programowania (lata 2014-2020).
    - Zważywszy, że w przeszłości już Sopot planuje "jednak" budowę drogi różowej (no ma problemy, podobna sprawa z zabudowaniami terenów przygotowanych pod t trasę jeszcze w latach 70-tych nieodpowiedzialnie i niefrasobliwie zagospodarował także Gdańsk i dotyczą nie tylklo mieszkańców, ale i kilkunastu firm, których mieszkania i siedziby znajdowały się na terenach zarezerwowanych pod Drogę Czerwoną/Różową;)).

    Ważne, aby w Gdyni (jak zwykle)zwyciężyła w dużej mierze dzięki genialnej koncepcji zagospodarowania terenu, która ma polegać na otworzeniu się portu na miasto i sprawienie by jeszcze bardziej stał się jego częścią. Powstanie w ten sposób miejsko/morskie osobowe terminale(układający się w całość ; Żeglugi Przybrzeżnej- Kościuszki, Promowej- Węglowa, no i oceanicznej Dworzec Morski dzięki czemu cały teren portu zostanie przeobrażony w nową dzielnicę portową miasta. Dostęp do nabrzeża będzie podwójny, część ruchu będzie odbywać się podziemnymi tunelami, a część na powierzchni lub estakadami. Ma to ułatwić ruch i spowodować, że rekreacyjny charakter dzielnicy nie będzie tracił w wyniku dużego natężenia ruchu. A dzielnica prestiżu stanie się nie z nazwy a z zaistniałych faktów.

    Tak trzymać prezydencie Szczurek i Prezesie Jarosiński, a mieszkańcy i turyści będą Wam niezmiernie wdzięczni i pozostaniecie w annałach historycznych jak Król Kazimierz Wielki dla Polski, Wy WIELKIMI dla Pomorza.

    • 5 11

    • Ciekawa, merytoryczna wypowiedź...

      Niestety treść merytoryczna (zakładając, że wizje, plany i fakty w niej przedstawione są obowiązujące) nie harmonizuje z występującymi pod koniec peanami na cześć władz miasta i portu...swoje uwielbienie bądź tylko poparcie możnaby wyrazić dużo delikatniej i zręczniej aby "bezstronność" była wiarygodna ;-)

      • 0 2

    • (1)

      Więcej mydła bezstronny

      • 0 1

      • Czyżby "zed" to zgred, a może zwykły polaczek?

        Takiemu jak ty czym gorzej tym lepiej. Przecież różni ludzie mają inne problemy, a każdemu się wydaje, że ten jego jest najbardziej niesprawiedliwy i nieuzasadniony.. Jeśli chłopie masz takowe zajmij się nimi i swoje żale przelewaj gdzie indziej. Bo wystarczy obiektywnie spojrzeć na innych i samego siebie, by uznać, ze mogło nas spotkać coś o wiele gorszego i że to, co posiadamy chciałoby posiadać wielu ludzi. Jak się dobrze przyjrzymy, to bez trudu dostrzeżemy w Gdyni, że to cudze wcale nie jest lepsze, choć może trochę nowsze i inaczej opakowane. Dlatego może lepiej mniej oglądać się na innych a samemu generować jakieś pomysły i poddawać je osądom innych. Tak, aby nasze miasto i jego przestrzeń publiczna posiadała niepowtarzalne miejsca i nie tylko dla nas zadziwiała jako coś wspaniałego. Może tak więcej na merytoryczne dyskusje na Tym forum a nie siać defetyzm i nihilizm, zawłaszcza gdy nasi przedstawiciele chcą coś naprawdę dobrego zrobić nie tylko dla miasta, ale i regionu i stać się dodatkowo konkurencyjnymi w rejonie Bałtyku.

        Chyba, ze piszesz za miedzy wtedy mogę wrócić do historii przedwojennej i to zrozumieć ten czarny PiR..

        • 2 0

    • Faktycznie moznaby przybliżyć

      Nowy terminal promowy blizej dzielnicy prestizu (odpowiednio go poglebiajac) i blizej portów-marin yacht'owych.

      • 1 1

    • Chłopie

      odstaw te leki !!!

      • 5 0

    • nie chce mi się tego czytać

      • 6 0

  • warto by bylo jeszcze taki port polaczyc z wiekszymi miastami (1)

    typu Warszawa, czy Poznan, a nie ze jedzie sie kawalek autostrada A1, a pozniej jest walka o przetrwanie.

    • 22 6

    • Warszawa?

      pierwsze słyszę... gdzie to jest?

      • 3 0

  • (11)

    nie widze sensu budowy wiekszego portu do chwili w której zostanie poprawiona infrastruktóra drogowa i kolejowa

    • 20 25

    • ja widzę duży sens, infrastruktura jest coraz lepsza, (6)

      choć jakby pomyśleli w urzędzie to na obwodnicy opis "Kwiatkowskiego" (ok rozumiem, że bardzo zasłużony dla Gdyni człowiek) zostałby zastąpiony napisem "Port", albo "Port Gdynia". Dużo nie trzeba a kierowcy TIRów nie muszą wiedzieć, że Kwiatkowskiego prowadzi do portu.

      • 8 3

      • eee.. tam jest napisane "PORT" (3)

        o co Ci chodzi człowieku? okulary trzeba?

        • 2 0

        • na obwodnicy są napisy Kwaitkowskiego (1)

          okulary trzeba

          • 1 1

          • Na asfalcie (bez skojarzeń) jest przecie PORT drukowanymi!!!!!!

            JW

            • 0 0

        • to w tirach macie teraz internet ?

          • 0 0

      • Jak kierowca jedzie do terminalu, to chyba ma podany adres, prawda?
        Tak więc Kwiatkowskiego na znaku nie powinien mylić kierowców jadacych do portu.

        • 0 0

      • druga sprawa jest taka, że nie ma na co czekać bo można się nie doczekać.

        Tak samo jak może przestaniemy budować autostrady i poczekamy aż samochody będą latać i nie będą potrzebowały dróg.

        • 1 0

    • czyli trzeba zbudować drogi, a potem ich nie używać

      dopóki się port nie rozbuduje? ciekawa logika.

      • 0 0

    • drogi

      masz rację, ale jest to w pewnym sęsie wymuszenie takiej infrastruktury na władzach państwa! jak nie będzie dróg to port nie będzie dawał zakładanych zyskow bo są inne alternatywy. tak więc bądźmy dobrej myśli

      • 1 1

    • chyba kciales napisac (1)

      "INWRASTRUKTURA"

      • 3 6

      • I tym sposobem infrastruktura już poprawiona

        • 15 0

  • Zamiast iść do przodu Gdynia tylko podąża śladami Gdańska (1)

    brawo dla decydentów miasta dynamicznego, dynamicznego we wzroście bezrobocia, brawo Gdynia lol

    • 1 7

    • idz juz spac synku, bredzisz

      • 0 1

  • jest dokladnie odwrotnie, to Gdynia przejmuje wycieczkowce ktore planowaly zawinac do Gdanska bo mialy wlasnie zawijac na westerplatte a nie jak wczesniej na oliwskie (nowy port). poza tym port w Gdansku z uwagi na swoje ograniczenia nie jest w stanie przyjmować najwiekszych jednostek pasazerskich (jedynie DCT ma wystarczające parametry) dlatego tez zawijają one do Gdyni na francuskie (jak QV na zdjeciu).

    • 3 0

  • Według nieoficjalnych wiadomości wycieczkowce, które przypływały do Gdyni przejmuje Gdańsk (22)

    będą cumowały na Westerplatte. Szczurek czały czas chce jeszcze przetargować, ale pomału brak mu argumentów. To będzie kolejna porażka Gdyni

    • 31 54

    • znowu gdanskie kompleksy? (6)

      jaki ich z tego westerplatte wywieziecie? co im tam pokazecie - ten drogowo-kolejowy bangladesz jaki tam w Gdansku macie? co do zabytkow to przeceniasz atrakcyjnosc tych gomulkowskich blokow z ulicy dlugiej.....
      prom do Kopenhagi juz do was wrocil?

      • 20 23

      • a w Gdyni co ? stertę pordzewiałego złomu obok nabrzeża ? (3)

        • 16 9

        • pogromców wybrzeża w Gdyni moga zobaczyć - tylko Arka Gdynia ;>

          • 0 3

        • plus szare modernistyczne buddy na 10 lutego (1)

          hehehe.......

          • 16 9

          • gdynia plastikowa ikea z lodeczkami

            • 8 3

      • wy pokażcie modernistyczny szary ład i porządek

        jak tam lądowisko dla zepelinów na babich dołach?

        • 6 2

      • Taaaaa

        Ok.Pozdrawiam.

        • 4 2

    • Rejsy do Gdańska (5)

      I tak od ZAWSZE te wycieczkowce przypływają do Gdańska. Wystarczy sporzeć na rozkład rejsów i być na tych statkach by się o tym przekonać. Wszędzie informacja, że statek zawija do Gdańska, a w nawiasie małymi literkami Gdynia.... Podobnie bywa przy tanich liniach lotniczych, które oferują przeeloty do Paryża (Boveauis), czy Barcelony (Girona). Trzeba się pogodzić z tym, że Gdynia stanowi przedmieścia Gdańska, a więc wycieczkowce i tak wpływają już do Gdańska, a cała reszta to propaganda Szczurka i jego gawiedzi, która bezkrytycznie łykana jest przez zakompleksionych gdynian.

      • 17 11

      • Gdańsk(targ rybny) hahaha

        • 2 0

      • Tak przypływają,

        aby przywitać się z Wałęsą i Adamowiczem

        • 4 0

      • wolne żarty (2)

        zanim coś napiszesz proponuje się wcześniej zapoznać z materią żeby sie potem nie ośmieszać... zestawienia wycieczkowców zawijających do Gdańska i Gdyni są ogólno dostępne. do Gdyni zawija 2 razy więcej tych jednostek głównie z uwagi na ograniczenia portu Gdańsk (długość i zanurzenie). faktem jest że i tak wszyscy turyści odwiedzają następnie Gdańsk (+Malbork) co nie zmienia faktu iż statki zawijają do Gdyni. przy obecnym przejściu z oliwskiego na westerplatte oraz fakcie iż jedynie dct może przyjąć największe jednostki pasażerskie to gdynia nadal będzie przyciągać wiekszość wycieczkowców.

        • 3 6

        • rozumiesz tekst pisany ??? (1)

          Jeśli tak, to spróbuj ponownie zapoznać się z tekstem który skomentowałeś... Przestaje mnie dziwić, że tak łatwo łykacie wszystko co wam Szczurek wciśnie ;)

          • 6 3

          • w przeciwieństwie do Ciebie tak

            za to mnie nie przestaje dziwić radosne zakładanie a priori tego kto co łyka, zwłaszcza w tym przypadku

            • 2 4

    • Tłumok?

      Westerplatte - czy może raczej Nowy Port - to trudno stamtąd dojechać gdziekolwiek w godzinach szczytu... Wycieczkowce TYLKO w Gdyni

      Ja tam się cieszę że Gdy będize mieć większy port - nie ma jak konkurencja

      • 6 1

    • kompletna bzdura (1)

      jest dokladnie odwrotnie, to Gdynia przejmuje wycieczkowce ktore planowaly zawinac do Gdanska bo mialy wlasnie zawijac na westerplatte a nie jak wczesniej na oliwskie (nowy port). poza tym port w Gdansku z uwagi na swoje ograniczenia nie jest w stanie przyjmować najwiekszych jednostek pasazerskich (jedynie DCT ma wystarczające parametry) dlatego tez zawijają one do Gdyni na francuskie (jak QV na zdjeciu).

      • 13 7

      • zobaczymy jak będzie

        ale podejrzewam że wielu gdańszczan skoczy do motławy z żalu jak się okaże że to bajka

        • 6 6

    • no to masz jakieś złe nieoficjalne informacje niedowartościowany gdańsz (1)

      • 14 19

      • szczaninie

        • 7 16

    • W zasadzie to dobrze (2)

      ci turyści i tak jechali do Gdańska czy Malborka.
      Bo w Gdyni to i tak nie ma nic ciekawego do ogladania,kilka zdjęć na skwerze aby potem pokazać znajomym ten kulinarny bangladesz i wyjazd ogladać zabyki i dzieła sztuki w ościennych miastach.

      • 23 15

      • (1)

        Kulinarny Bangladesz? Na skwerze pod tym względem jest jak w Monaco w porównaniu do tego, co dzieje się nad Motławą podczas jarmarku i nie tylko.

        • 19 20

        • Owszem podczas jarmarku panuje totalny syf gastronomiczny

          podobno mają coś z tym zrobić.
          Ale na skwerze jest całoroczny bagladesz a w sezonie rozrasta się niesamowicie,smażonkę czuć już od dworca,

          • 24 7

    • oczywiście mówiłsz o wycieczkowcach białej floty z elbląga i gdyni!

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane