• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prywatyzacja "Drobnicowego". OT Logistics oskarżane o dyskryminację

Wioletta Kakowska-Mehring
1 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 14:12 (4 listopada 2013)
OT Logistics ma wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. OT Logistics ma wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia.

OT Logistics zakończyło negocjacje w sprawie pakietu gwarancji pracowniczych ze związkami zawodowymi Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Wynik? NSZZ Solidarność Drobnica Portu Gdynia pakiet podpisała, a  Wolny Związek Zawodowy Pracowników Gospodarki Morskiej Port Gdynia nie. Co więcej, drugi ze związków zamierza skierować sprawę do inspekcji pracy i sądu pracy. Chodzi o... dyskryminację.



Aktualizacja 14:12

Do zarzutów Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej Port Gdynia ustosunkował się Piotr Chajderowski, prezes aarządu OT Logistics:

- Zarząd OT Logistics negocjował pakiet gwarancji pracowniczych BTDG przez 2 miesiące. Termin podpisania pakietu upływał z końcem października br. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się podpisać pakiet z największym związkiem zawodowym działającym w BTDG tj. NSZZ "Solidarność" Organizacja Międzyzakładowa Drobnica Portu Gdynia, który skupia ponad 50 proc. załogi. Uważamy, że wynegocjowany pakiet jest dobrym kompromisem zadowalającym zarówno OT Logistics, jak i pracowników BTDG o czym dobitnie świadczy fakt podpisania pakietu gwarancji pracowniczych. Mamy ambitne, długoterminowe plany rozwijania spółki BTDG i jesteśmy przekonani, że w niedalekiej perspektywie firma ta będzie znacząco poprawiała swoje wyniki finansowe. Swoimi dotychczasowymi działaniami chociażby w Porcie Handlowym Świnoujście udowodniliśmy, że potrafimy zarządzać tego typu spółkami, a także, że dbamy o ich pracowników zdając sobie sprawę, jak wiele zależy od ich pracy i zaangażowania. W tym kontekście, zarzuty jakobyśmy dyskryminowali pracowników w BTDG są dla nas kompletnie niezrozumiałe i nieadekwatne do rzeczywistości.

Czy podział załogi według grup zawodowych i przyznanie różny gwarancji zatrudnienia jest właściwe?


***
W lipcu szczecińska firma OT Logistics, zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją otrzymała wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Szczecińska spółka rywalizowała z dwoma oferentami. Zgodnie z przyjętym harmonogramem prywatyzacyjnym, zakończenie procesu planowane jest na I kwartał 2014 roku. Podpisanie umowy ma jednak nastąpić po spełnieniu warunków dotyczących m.in. pakietu gwarancji pracowniczych, zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zgody Ministerstwa Skarbu Państwa oraz podjęcia uchwały przez Radę Nadzorczą ZMPG w sprawie wyrażenia zgody na zbycie przez port udziałów BTDG.

Wczoraj zarząd OT Logistics poinformował, że warunek dotyczący pakietu został spełniony. Przyjęli go przedstawiciele NSZZ Solidarność Drobnica Portu Gdynia. Jak się jednak dowiedzieliśmy, pakiet odrzucił drugi ze związków. Według przepisów poparcie jednego ze związków wystarczy, ale drugi ze związków nie zamierza rezygnować.

- Nie przyjęliśmy pakietu, ponieważ w naszej ocenie część zapisów dyskryminuje pracowników. Chodzi o kwestie dotyczące okresu gwarancji zatrudnienia - wyjaśnia Andrzej Biernacki, przewodniczący Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej Portu Gdynia. - Zaproponowano bowiem różny czas trwania gwarancji zatrudnienia z podziałem na grupy zawodowe. Naszym zdaniem wszyscy, bez względu na to, jaką pracę wykonują, powinni podlegać tej samej ochronie. To nie pierwsza prywatyzacja w gdyńskim porcie i zawsze pracownicy byli traktowani równo.

W wariancie przyjętym podzielono załogę według grup zawodowych i przyznano gwarancje od 1 roku do 5 lat.

- Co najważniejsze, nie wyjaśniono nam przy tym, jaką przyjęto metodologię. Dlaczego np. składowy ładunków morskich ma 3 lata gwarancji zatrudnienia, a starszy referent, którego funkcja wymaga wysokich kwalifikacji i jest dużo bardziej odpowiedzialna tylko rok. W sumie wyszło na to, że kadra - nazwijmy to - zarządzająca, dostała niższe gwarancje od pracowników fizycznych. Nie wytłumaczono nam dlaczego, obawiamy się, że to próba zmarginalizowania naszego przedsiębiorstwa - dodaje Andrzej Biernacki.

Przypomnijmy, że OT Logistics oprócz nabycia BTDG, myśli też o budowie terminalu masowego w Gdańsku. Z kolei w lipcu tego roku spółka nabyła większościowy pakiet C.Hartwig Gdynia, czyli czołowej firmy spedycyjnej w Polsce, która działa od 155 lat na międzynarodowym rynku i specjalizuje się w przewozach morskich, lądowych, lotniczych oraz usługach logistycznych. OT Logistic jest też głównym udziałowcem w Porcie Handlowym Świnoujście.

W tej sytuacji Wolny Związek Zawodowy Pracowników Gospodarki Morskiej Portu Gdynia zwróci się do Zarządu Morskiego Portu Gdynia o wstrzymanie negocjacji z OT Logistics. Chce również powiadomić o tej sprawie Państwową Inspekcję Pracy i sąd pracy.

Co na te zarzuty OT Logistics? Niestety, na razie nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Jeżeli szczecińska spółka ustosunkuje się do zarzutów związków, to opublikujemy jej stanowisko.

Miejsca

Opinie (238) ponad 10 zablokowanych

  • pajace

    Co ma piernik do wiatraka kto gdzie co i jak , jak obserwuje wpisy to tylko obelgi , chodzi o zasady ,Czy pakiet dla wszystkich jednakowo i równe zasady czy poróznic

    • 9 2

  • informacje (1)

    kto wie jakie gwarancje dał wzz ? podobno wygórowane ....Ha ha usmieje sie jesli to sa wygurowane 5 lat dla wszystkich 4% podwyzka płac i podobno 4 tys premi gwarancyjnej , to jest dużo , na 30 lat dzierżawy OTL

    • 12 5

    • śmieszne gwarancje " S "

      A solidarność poszła lepiej 5,4,3,2,1 lat zatrudnienia, 2,5 brutto odprawy i 3% podwyżki na 2 lata i dopiero po następnych 2 latach będę rozmawiać o podwyżce. Wtedy już w tej firmie większości ludzi nie będzie. To jest ŚMIESZNE. WZZ chciał tak jak piszesz 3*5 (5lat, 5% podwyżki i 5 tys. odprawy) ulegli tylko na dwa 4% podwyżki, 4 tys odprawy. To powiedz co lepsze?? bo dla mnie to ta druga opcja

      • 5 0

  • młodzi

    jestem nowym pracownikiem na BTDG na okreslony czas pracuje jako sztauer i prawdopodobnie nie będe miał podwyżek przez ten pakiet czy co to takiego po nie ujęci jesteśmy . kurcze to jest chore

    • 2 8

  • Panie Biernacki

    Dobrze wiesz, że Solidarność zawsze była kopana w tej firmie. Grasz z zarządem w jednej drużynie, teraz też się to potwierdza ( resztę sobie dopowiedz ). Kolejna nagonka poprzez te wypowiedzi w prasie nie wróży nic dobrego. Dlaczego miałeś do końca takie sztywne stanowisko i tak wygórowane żądania, może to wytłumaczysz ludziom.

    • 12 15

  • Dziękuje ze po roku mnie zwolnią

    Niech ktoś ten artykuł wyślę do TVN i do gazet , zaraz będzie afera o nie równo uprawnieniu

    • 11 6

  • Daro czy ty mózg masz przegniły!

    Po pierwsze: skąd te 80 mln wytrzasnąłeś, po drugie: zapytaj Zarząd BTD, ile wziął tzw. 13- tki, a reszta załogi gdzie? po trzecie: podpisanie takiego czy innego pakietu nie oznacza jeszcze zwolnień, po czwarte: to przewodniczący Wolnego Związku jest na pełnym etacie oddelegowania.

    • 13 4

  • Prawdziwa skorumpowana twarza związkowców

    Ta sytuacja pokazuje jak obłudni są związkowi działacze. Liczą się tylko ich stołki. Ciekawe kiedy ludzie przejrzą na oczy i tych darmozjadów pogonią.

    • 20 12

  • Tak jest! Gwarancje zatrudnienia! (2)

    Socjalizm w pełnym rozkwicie.

    • 46 11

    • po prostu forma przejsciowa (1)

      • 1 1

      • Do, czy z socjalizmu?

        • 4 2

  • OT Logistic moze chce nabyc ... ale skad kasa ?

    ale jeszcze nie nabyla większościowego pakietu akcji C.Hartwig Gdynia. Tylko nasuwa sie pytanie skad OT Logistics ma kase na takie inwestycje? Napewno nie z gieldy.

    • 4 6

  • dobra, a co na to Wojciech Szczurek ?

    Przeca Gdyni ma udziały/ akcje w porcie

    • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane