- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (64 opinie)
- 2 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (1 opinia)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (103 opinie)
- 4 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (87 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (232 opinie)
Przewoźnicy chcą ważyć przeładowane TIR-y w portach
Pomorscy przewoźnicy twierdzą, że wiedzą jak rozwiązać problem przeładowanych TIR-ów na naszych drogach. Ich zdaniem wystarczyłoby ustawienie wag przy wyjeździe z portów. Twierdzą także, że jest to możliwe bez kosztownych inwestycji i nowych rozwiązań ustawowych.
Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych przeanalizowało sprawę - także pod kątem systemów funkcjonujących w innych krajach europejskich - i uznało, że rozwiązanie, które mogłoby zlikwidować problem, wprowadzić można w bardzo prosty sposób, bez konieczności zmian o charakterze ustawowym.
Spółki zarządzające polskimi portami są kontrolowane przez Skarb Państwa (w wypadku gdyńskiego portu Skarb Państwa posiada np. ponad 99 proc. udziałów, reszta należy do Gdyni i akcjonariuszy imiennych). W części portów istnieje już także infrastruktura umożliwiająca ważenie.
- Obowiązek ważenia zestawów opuszczających porty można więc wprowadzić za pomocą ministerialnych rozporządzeń oraz zaleceń wydanych w ramach nadzoru właścicielskiego spółkom zarządzającym portami - mówi Tomasz Rejek, prezes zarządu PSPD.
Jego zdaniem na wprowadzeniu takiego rozwiązania skorzystaliby wszyscy. Skarb Państwa oraz miasta portowe mogłyby zaoszczędzić na kosztownych remontach dróg, rozjeżdżanych przez przeładowane TIR-y. Paradoksalnie zyskaliby także przewoźnicy. Ważenie ciężarówek pozwoliłoby na wyeliminowanie z rynku nieuczciwej konkurencji dla tych firm, które przepisów nie łamią.
- Pozwoliłoby także na uniknięcie przez część przewoźników płacenia ogromnych kar. Nie zawsze kierowca wie, że jego zestaw jest przeciążony. Po zważeniu miałby pewność, że nie naraża się na nieprzyjemne konsekwencje - dodaje Rejek.
Dziś TIR-y sprawdzane są tylko "wyrywkowo" przez Pomorską Inspekcję Transportu Drogowego. Z myślą o jej kontrolach miasto przymierza się do instalacji własnych wag przy drogach wyjazdowych z terminalu. Na inwestycję Gdynia chce pozyskać jednak środku z Unii Europejskiej. Trudno więc powiedzieć, kiedy wagi mogłyby się pojawić.
- Listu przewoźników do ministra jeszcze nie czytałem, ale na pewno rozwiązanie systemowe, które pozwalałoby na ważenie wszystkich zestawów opuszczających port, byłoby rozwiązaniem dobrym. Lepszym od wyłapywania nieuczciwych przewoźników na "chybił, trafił" - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Tutaj przeczytać można cały list przewoźników do ministra Cezarego Grabarczyka
Opinie (89) 7 zablokowanych
-
2011-05-29 19:08
A ITD
Niech Inspekcja Transportu Drogowego weżmie się do roboty.Kiedyś byli często pod Bazą- teraz ich nie widać.Przecież mają wagi to niech coś robią.
- 1 0
-
2011-05-29 19:43
A jak jest w Terminalu Kontenerowym w Gdańsku ?
- 0 0
-
2011-05-29 19:57
niech pan Rejek i Stępa postawią jeszcze posterunek dla ABW
.........
- 0 0
-
2011-05-29 20:56
to powinno byc normą
tyle czasu to wymyslaliście,chyba w podstawówce wpadli by na taki pomysł szybciej
- 0 0
-
2011-05-29 21:01
to tyle trzeba było myśleć, by wyczaić tak prostackie lecz skuteczne rozwiazanie
Przecież to banał!!!!!!!
ale realizować natychmiast, a oprócz tego nadal pozostawić wyrywkowe kontrole i POTĘŻNE MANDATY. TO MUSI BYĆ CIOS W NISZCZYCIELI i nieuczciwych drani- 0 0
-
2011-05-29 21:19
wprowadzenie wag nic nie da (1)
kilka razy w tygodniu przejeżdżam obok terminalu kontenerowego i widzę jak obok stoją tiry i przeładowują towar więc co dadzą wagi na wyjeździe skoro kilkadziesiąt metrów dalej kwitnie taki proceder
- 0 0
-
2011-05-29 21:36
wagi stałyby przy wyjeździe z portu a nie poza nim
a na terenie portu nie obowiązuje samowola z przeładunkami
- 1 1
-
2011-05-29 22:58
Elektroniczne Wagi Przemysłowe - Gdańsk
Bardzo chętnie zainstalujemy wagi - firma EWP poleca: wagi osiowe w bardzo dobrych cenach!
- 2 0
-
2011-05-29 23:06
Przecież "krokodyle" miały rozwiązac problem przeladowanych samochodów...
Zapomnieliscie ?
- 1 1
-
2011-05-29 23:08
ITD
jak przy BCT stoi ITD to ruch w terminalu zamiera .
Nikt nie wjeżdza i nie wyjeżdza .
Przeciązone zestawy drogowe / Tiry są cały czas wywożone .
Jak przewoźnicy omijają zakazy ; najpierw ładują na pierwszy bilet1 x 20' potem wjezdzaja po ~2 godzinach i doładowują drugą 20' na nowy bilet .- 1 0
-
2011-05-30 08:18
Pomysł w dobrym kierunku, ale to za mało. (1)
Przydałyby się jeszcze wagi na przejściach granicznych itp.
Trochę wątpię, że ktoś się poważnie zabierze za przeładowane TIRy. A usunięcie ich z dróg zaoszczędziłoby miliardy złotych.- 2 0
-
2011-05-30 10:49
Na granicach są wagi
Na granicach wschodnich są wagi osiowe i kontrola się odbywa. Cofają przeciążone ciężarówki.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.