- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (14 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (89 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (104 opinie)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
Rekordowy kontenerowy kolos w Porcie Gdynia
MSC Gaia wchodzi do Portu Gdynia 22 marca 2022 r.
To jest rekord i do tego podwójny. Do Portu Gdynia wszedł kontenerowiec, który jest dłuższy o 19 m od najdłuższego, jaki do tej pory wpłynął do Gdyni. MSC Gaia ma aż 366 m. To nie koniec. Jest też największy z obsługiwanych w Gdyni pod względem pojemności.
Operacja była wymagająca, bo warunki manewrowe w Porcie Gdynia nie są łatwe dla takich kolosów. Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała m.in. dzięki systemowi pilotowemu OneBoxRTK, który wykorzystuje najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków.
Rekord pod względem pojemności i ładowności wśród statków zawijających do Gdyni należał do tej pory do MSC Cape Akritas. Statek odwiedził port w grudniu ub. roku. Jego pojemność to 11 037 TEU (330 m długości). MSC Gaia ma 13 798 TEU pojemności.
Przebudowa gdyńskiego portu, tak aby mógł on przyjmować większe statki, trwa od kilku lat. Najpierw udało się powiększyć obrotnicę nr 2 (miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić), dzięki czemu do Gdyni teoretycznie mogły zawijać statki mające do 370-400 m.
Czytaj też:
Kontenerowy kolos w Porcie Gdynia
Teoretycznie, bo obawiano się, że w razie nieprzychylnych warunków pogodowych wprowadzenie tak dużych jednostek może być utrudnione z racji zbyt wąskiego wejścia. Można było je poszerzyć, ale kosztem obiektów należących do resortu obrony. I tak w czerwcu ub. r. zakończono przebudowę Północnej Ostrogi Pilotowej i zyskano dodatkowo prawie 40 m.
Czytaj też:
Stłuczka kontenerowców w terminalu DCT
Teraz czas na kolejne działania. Zarząd Morskiego Portu Gdynia i Urząd Morski w Gdyni podpisały już umowę na "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II - Pogłębienie toru podejściowego". Wykonanie pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych zapewni bezpieczną żeglugę statków o długości 400 m, szerokości 58 m i zanurzeniu do 14,5 m. Poprawa bezpieczeństwa nastąpi również poprzez rozbudowę i przebudowę głowic falochronów w wejściu głównym portu oraz remont i modernizację oznakowania nawigacyjnego.
Gigantyczny kontenerowiec w Gdyni (27 opinii)
Miejsca
Opinie (127) ponad 10 zablokowanych
-
2022-03-22 09:38
a wiecie... (1)
.... ile ton farby to ma na sobie?
- 3 1
-
2022-03-22 09:43
ile ton farby to ma na sobie?
Powinni zapłacić cło? Czy raczej przekroczył ładowność?
- 0 0
-
2022-03-22 09:52
POkrak (2)
Bez sensu, przecież w Niemczech są porty a my możemy jeździć do nich i pracować w polu.
- 5 10
-
2022-03-22 22:41
poPiS, a mógł popłynąć do Radomia (1)
- 3 2
-
2022-03-23 07:24
Przez Szczecin zabierając pracowników z promu.
- 0 1
-
2022-03-22 10:29
a nie do portu w Elblągu? (5)
przecież tam miał powstać terminal konterenowy, pis obiecał, że da.
- 15 12
-
2022-03-22 22:41
Rów Maowięcki muszą pogłębić (2)
- 2 2
-
2022-03-23 11:04
to niech pogłębiają. ;)
do czegoś się w końcu przydadzą.
- 0 0
-
2022-03-25 23:19
Raczej zwężą anal kalksteina .
- 0 0
-
2022-03-23 10:02
PiS da?
- 2 0
-
2022-03-24 08:40
Do portu w Elblągu
To by mogła motorówka z niego wypłynąć. 100 metrów długości i 20 szerokości. Powiem szczerze, jak widzę jakieś maleństwo w BTC czy na przeciwko to sprawdzam w necie jaki to coś na rozmiary. I jeszcze nigdy nie widziałem kontenerowca, który by przez Przekop przeszedł. Wiem, że są takie, ale z pewnością szału to nie będzie
- 1 0
-
2022-03-22 10:43
po co te pytania w ankiecie?
decydować powinni specjaliści a nie czytelnicy
- 3 4
-
2022-03-22 11:27
W DCT to się kapeć nazywa i parkuje na T1
- 11 9
-
2022-03-22 12:53
od lat piszę (2)
zeby zbudować tunel podwodny od Kapitanatu na Oksywie, odległość niewielka, ale znakomicie skróciłoby drogę z Gdyni na Obłuże, Oksywie, Kosakowo etc.
- 5 6
-
2022-03-22 13:27
od lat zachęcamy usiąść nad kartką papieru
i spróbować naszkicować taki pomysł...
Potrzebna jest śladowa znajomość norm budowlanych (nachylenie jezdni) i trochę wyobraźni przestrzennej.- 9 1
-
2022-03-23 10:05
Koniec tunelu pod Kępą Oksywską
i auta windą na powierzchnię. Taki mam pomysł i kto mi zabroni mieć takie pomysły?
- 4 0
-
2022-03-22 13:20
Holowniki (1)
A port w Gdyni obsługują holowniki niemieckie farplay to g*wniana firma
- 12 2
-
2022-03-24 09:11
Zapomniałeś napisać , że wcześniej działa tu firma WUŻ taka jak w Gdańsku i została sprzedana Niemcom za śmieszne 30 mln. A maczał w tym palce niejaki POplecznik Aziewicz!!!
- 0 0
-
2022-03-22 14:35
(4)
Pytanie w co lepiej inwestować?
- przemysł, handel, transport, technologia, energetyka, wielkość i rozmach?
- czy różnorodność płciowa, diversity culture, walka z ociepleniem, otwartość i greta thunberg?- 12 1
-
2022-03-22 15:06
w Twoim przypadku wybrałbym: (1)
w rozum
- 1 8
-
2022-03-22 15:11
W Twoim natomiast taka inwestycja w rozum miałaby ujemną stopę zwrotu
- 5 1
-
2022-03-23 10:07
Zainwestuje w nowe gacie,
z luźniejszą gumką.
- 1 2
-
2022-03-23 18:07
Rak
Lepiej się rozrastać, przerzutować i w końcu wykończyć swojego żywiciela czy zatrzymać się i żyć z nim w równowadze?
- 0 2
-
2022-03-22 14:53
Co oni tam palą? (3)
- 2 0
-
2022-03-22 15:06
chyba starymi oponami, albo tym co z kontenerów wyciągną....
- 0 0
-
2022-03-22 16:20
Radomskie, ale Franz ma Camele
- 5 0
-
2022-03-22 16:21
Takie tam szpargały
- 2 0
-
2022-03-22 14:55
A sprawdzony czy niema ruskich na pokładzie?
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.