• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy kontenerowy kolos w Porcie Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
22 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

MSC Gaia wchodzi do Portu Gdynia 22 marca 2022 r.

To jest rekord i do tego podwójny. Do Portu Gdynia wszedł kontenerowiec, który jest dłuższy o 19 m od najdłuższego, jaki do tej pory wpłynął do Gdyni. MSC Gaia ma aż 366 m. To nie koniec. Jest też największy z obsługiwanych w Gdyni pod względem pojemności.



Czy Port Gdynia powinien przygotować się do przyjmowania większych statków, czy skupić się na budowie Portu Zewnętrznego (nowy port na wodzie)?

Najdłuższą jednostką, jaka do tej pory weszła do Portu Gdynia, był kontenerowiec Charlotte Maersk. Miało to miejsce w lutym 2019 r. Kontenerowiec ma 347 m długości. Przy nim MSC Gaia to gigant. Statek ma 366 m długości i można powiedzieć, że wszedł do Portu Gdynia na tzw. "żyletkę". Statek zacumował w terminalu BCT.

Operacja była wymagająca, bo warunki manewrowe w Porcie Gdynia nie są łatwe dla takich kolosów. Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała m.in. dzięki systemowi pilotowemu OneBoxRTK, który wykorzystuje najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków.

Rekord pod względem pojemności i ładowności wśród statków zawijających do Gdyni należał do tej pory do MSC Cape Akritas. Statek odwiedził port w grudniu ub. roku. Jego pojemność to 11 037 TEU (330 m długości). MSC Gaia ma 13 798 TEU pojemności.

Przebudowa gdyńskiego portu, tak aby mógł on przyjmować większe statki, trwa od kilku lat. Najpierw udało się powiększyć obrotnicę nr 2Mapka (miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić), dzięki czemu do Gdyni teoretycznie mogły zawijać statki mające do 370-400 m.

Czytaj też:

Kontenerowy kolos w Porcie Gdynia



Teoretycznie, bo obawiano się, że w razie nieprzychylnych warunków pogodowych wprowadzenie tak dużych jednostek może być utrudnione z racji zbyt wąskiego wejścia. Można było je poszerzyć, ale kosztem obiektów należących do resortu obrony. I tak w czerwcu ub. r. zakończono przebudowę Północnej Ostrogi PilotowejMapka i zyskano dodatkowo prawie 40 m.

Czytaj też:

Stłuczka kontenerowców w terminalu DCT



Teraz czas na kolejne działania. Zarząd Morskiego Portu Gdynia i Urząd Morski w Gdyni podpisały już umowę na "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II - Pogłębienie toru podejściowego". Wykonanie pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych zapewni bezpieczną żeglugę statków o długości 400 m, szerokości 58 m i zanurzeniu do 14,5 m. Poprawa bezpieczeństwa nastąpi również poprzez rozbudowę i przebudowę głowic falochronów w wejściu głównym portu oraz remont i modernizację oznakowania nawigacyjnego.
06:13 22 MARCA 22

Gigantyczny kontenerowiec w Gdyni (27 opinii)

Do Gdyni wpłynął rekordowej długości statek 366,03m
Do Gdyni wpłynął rekordowej długości statek 366,03m

Miejsca

Opinie (127) ponad 10 zablokowanych

  • ...

    ... pewnie Gdynia była jedynym portem, który zgodził się przyjąć MSC Gaję.

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Gigant w Gdyni. To rekord portu

    truciciele (5)

    Najwięksi truciciele naszej planety to statki i samoloty. Pojedynczych ludzi można zmusić do zmiany sposobu ogrzewania lecz nie dotyczy to ,,gigantów,,

    • 17 13

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Gigant w Gdyni. To rekord portu

      To teraz clownie sprawdz ile rzeczy w domu masz z odległych zakątków świata! (1)

      Bo banany to pewnie z Lidla a ryż z Biedronki.
      Ciuchy też pewnie krajowe

      • 5 2

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Gigant w Gdyni. To rekord portu

        Ciuchy krajowe, kupione w Reserved...

        • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Gigant w Gdyni. To rekord portu

      gigantów też da się zmusić

      chociazby przez konieczność wdrożenia "blue".

      • 6 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Gigant w Gdyni. To rekord portu

      Statki

      Statki to najtańszy i najbardziej ekologiczny transport.
      Dużo małym kosztem przewozi.

      • 4 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Gigant w Gdyni. To rekord portu

      powienien być elektryczny na baterie 18650 :)

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Gigant w Gdyni. To rekord portu

    Duży statek, ale mało towaru (Kontenerów) więc mógł swobodnie wpłynąć do portu.

    • 0 0

  • Nawet duży

    Amerykański

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Gigant w Gdyni. To rekord portu

    Pływający koszmar!

    • 0 0

  • Zdjęcia

    Kto robił zdjęcia z drona ?

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Gigant w Gdyni. To rekord portu

    największy

    statek największy , szum olbrzymi, a do portu przywiózł parę kontenerów i to pustych, zabrał również znikomą ilość. Liczy się szum

    • 0 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Gigant w Gdyni. To rekord portu

    Stop hybrid go Diesel

    • 0 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Gigant w Gdyni. To rekord portu

    Włoski truciciel odwiedził Gdynie

    Czy włoski wlasciel tego statku został ukarany za zanieczyszczenie naszego środowiska tymi kłębami trującego dymu ulatujacego z kominow??

    • 0 3

  • wilk morski

    Piękny film.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane