stat

Remontowa Shipbuilding buduje żaglowiec dla Algierii

Długość całkowita jednostki to 110 m, szerokość 14,5 m, a powierzchnia ożaglowania to 3000 m kw.
Długość całkowita jednostki to 110 m, szerokość 14,5 m, a powierzchnia ożaglowania to 3000 m kw. fot.materiały prasowe

Będzie tysięcznym statkiem zwodowanym w gdańskiej stoczni i doskonałym "prezentem" z okazji jubileuszu 70-lecia Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding. Żaglowiec szkolny zamówiony przez armatora z Afryki Północnej ma być zwodowany jesienią.



Żaglowiec jest już w trakcie budowy, jesienią zostanie zwodowany, a następnie wyposażany. Oddanie jednostki ma nastąpić pod koniec 2016 roku. O tym kontrakcie informowaliśmy już w marcu, wówczas jednak szczegóły umowy były owiane tajemnicą. Trzymasztowa fregata służyć będzie kadetom Wyższej Szkoły Morskiej Algierii w doskonaleniu rzemiosła morskiego i nawigacyjnego. Dodatkowo, jak większość statków żaglowych, pełnić będzie funkcje reprezentacyjne, a także brać będzie udział w zawodach i regatach międzynarodowych. Jednostka otrzyma imię "El-Mellah", czyli po arabsku "nawigator", "żeglarz".

Długość całkowita jednostki to 110 m, szerokość 14,5 m, a powierzchnia ożaglowania to 3000 m kw. Prędkość pod żaglami wyniesie 17 węzłów (przy wietrze 6°B). Jednostka przygotowana będzie do przyjęcia 222 osób załogi, w tym 120 kadetów i kadetek.

Autorem koncepcji i projektu technicznego statku jest biuro projektowe Choreń Design & Consulting. Żaglowiec będzie eksploatowany na wszystkich dostępnych akwenach świata z wyłączeniem strefy polarnej w okresie zimy polarnej.

To nie koniec. Poza budową statku, kontrakt obejmuje również szkolenie członków załogi i kadetów, które przeprowadzone będzie we współpracy z Akademią Morską w Gdyni.

Jubileusz Remontowej

W tym roku stocznia obchodzi jubileusz 70-lecia. Przez ten czas Remontowa Shipbuilding (wcześniej Stocznia Północna) zbudowała blisko 1000 statków. Dzisiaj Stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi szeroko pojętej branży offshore. Powstają tu także promy pasażersko-samochodowe, statki towarowe, holowniki oraz okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.

Opinie (35) 1 zablokowana

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu...