• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt za 500 mln zł

Wioletta Kakowska-Mehring
4 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Trzy takie promy zbuduje Remontowa Shipbuilding. Trzy takie promy zbuduje Remontowa Shipbuilding.

Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt na budowę trzech promów - podał kanadyjski armator BC Ferries. O ten kontrakt wart 165 mln dolarów, czyli ponad 500 mln zł walczyły stocznie z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii.


Czy przemysł stoczniowy w Polsce to jeszcze opłacalny biznes?


Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku. Jednostki o długości 105 metrów każda będą mogły przewieźć 145 pojazdów i 600 pasażerów. Będą to promy napędzane alternatywnie LNG lub dieslem.

Czytaj też: Dwie trójmiejskie stocznie walczą o wielomilionowy kontrakt

O ten kontrakt starały się jeszcze cztery inne stocznie - z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii. Jednak kanadyjski przewoźnik promowy, największy w Ameryce Północnej i drugi na świecie wybrał ofertę gdańskiego zakładu. Decyzja ta wzbudziła emocje w Kanadzie. Zarzucono armatorowi, że nie wspiera rodzimej stoczni, tylko wybiera wariant tańszy. - Umowa będzie "karmić gospodarki" z innego kraju - powiedział George MacPherson, prezes Stoczni General Workers gazecie The Vancouver Sun. Zarzuty odpiera BC Ferries i tłumaczy, że decydujące były inne względy, m.in. jakość i terminowość.

Spółki wchodzące w skład Remontowa Holding mają bardzo duże doświadczenie w budowie promów zaliczanych do grupy określanej mianem "green ships" (zielone statki). W 2010 roku GSR została jednym ze zwycięzców nagród Green Ship Technology Awards. Nagrodę za "Ekologiczny Statek Roku" przyznano GSR za dwustronny prom fiordowy "Moldefjord", jednostkę otwierającą pierwszą w polskich stoczniach serię promów napędzanych czystym paliwem, jakim jest skroplony gaz ziemny. Budowana ona była przez Stocznię Północną SA (obecnie Remontowa Shipbuilding) na zamówienie Gdańskiej Stoczni Remontowej SA dla armatora Fjord1 Møre og Romsdal Fylkesbåtar z Norwegii.

Pod koniec 2013 roku Remontowa Shipbuilding opuścił pierwszy z serii, dwustronny prom pasażersko-samochodowy. Natomiast w połowie 2013 roku zwodowany został szósty statek z serii ekologicznych promów gazowych. W odróżnieniu od wcześniej zbudowanych promów posiadających możliwość korzystania z oleju napędowego lub napędu gazowego, ten napędzany jest wyłącznie gazem LNG oraz awaryjnie gazem CNG. Ostatnio Remontowa Shipbuilding zbudowała ekologiczny prom na zamówienie duńskiej gminy Samsø. Jednostka o długości 100 m i szerokości 19 m jest jednym z największych promów gazowych budowanych w Remontowa Shipbuilding.

Opinie (119) ponad 10 zablokowanych

  • I handlowiec 1% z wartości? (1)

    Też bym mógł tak robić:)

    • 5 11

    • to rób

      j.w.

      • 3 2

  • i takie informacje ludzie czytać

    Brawo stocznia remontowa. Gratuluje!

    • 40 16

  • Każde przedsiębiorstwo można wyciągnąć na prostą.

    Wystarczy na początek dać kopa mdarmozjadom ze związków zawodowych.

    • 32 18

  • Nowe promy (2)

    więcej o projekcie jest na PromySkat

    • 17 6

    • ty naprawde masz na imie Dimon ?:) (1)

      • 1 3

      • A Ty naprawdę nie masz wcale na imię? :)

        • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane