• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa w końcu pozbywa się dwóch PSV

Wioletta Kakowska-Mehring
25 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Armator zamówił cztery jednostki, ale odebrał dwie. Armator zamówił cztery jednostki, ale odebrał dwie.

Remontowa Holding podpisała umowę ws. sprzedaży dwóch statków PSV, które od kilku lat stały w stoczni, po tym, jak zamawiający wycofał się z umowy. Jednostki kupuje Viking Supply Ships AB.



W 2017 r. firma Siem Offshore Contractors, która zamówiła w Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, ograniczyła zakres umowy. Zamówione w 2014 r. statki były pierwotnie przeznaczone do eksploatacji na obszarze Norweskiego Szelfu Kontynentalnego przy obsłudze morskich pól naftowych. Na co dzień statki miały zaopatrywać morskie instalacje poszukiwawczo-wydobywcze w niezbędne części zamienne, narzędzia, oprzyrządowanie, paliwo, chemikalia i żywność.

Ostatecznie armator, który zamówił w stoczni serię czterech statków typu PSV, odebrał dwie pierwsze jednostki - Siem Pride i Siem Thiima. Nie odebrał dwóch pozostałych statków z serii i anulował kontrakt. Oficjalnie powodem była bardzo trudna sytuacja na rynku offshore oraz brak zatrudnienia dla pozostałych dwóch jednostek. Nieoficjalnie mówiło się jednak, że stocznia dała pretekst do zmiany umów, bo były opóźnienia w realizacji statków.

Od tamtego czasu Holding Remontowa usiłował sprzedać statki. W pewnym momencie wznowiono rozmowy z Siem Offshore Contractors i wydawało się, że ten kontrahent odbierze zamówione statki, ale ostatecznie stało się inaczej. Dziś poinformowano, że statki znalazły nabywcę.

- Viking Supply Ships AB we współpracy z funduszami zarządzanymi przez Borealis Maritime zawarła umowę zakupu dwóch statków w budowie. Oprócz częściowej własności Grupa uzyskała pełne zarządzanie operacyjne i handlowe statkami przez Borealis Maritime - czytamy w komunikacie zamieszczonym na stronie Viking Supply Ships AB.
Co więcej, statki będą wymagały przebudowy, którą wykona stocznia z Holdingu. Pierwsze ze statków ma być dostarczony w czwartym kwartale 2020 roku, a kolejny pierwszym kwartale 2021 roku.
Stoczni Remontowa Holding wciąż nie udało się sprzedać jeszcze dwóch statków, których nie odebrał klient. Chodzi o tzw. kontenerowce arktyczne. Duński armator Royal Arctic Line, który zamówił w sumie pięć kontenerowców arktycznych, odebrał tylko trzy. Tu z kolei w trakcie realizacji kontraktu po stronie zamawiającego zmieniała się koncepcja budowy tych jednostek. Ponadto doszło do zmian w zarządzie i kierownictwie armatora, co skutkowało zmianą strategii firmy i koncepcji na odnowienie floty.

Statki za względu na ich przeznaczenie nie tak łatwo sprzedać. Jednostki miały pływać wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii. Specjalnie wzmocniona konstrukcja kadłuba oraz wysoka klasa lodowa gwarantują całoroczną, sprawną obsługę portów w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej. Statki te łączą cechy zaopatrzeniowców, samowyładowczych kontenerowców i lodołamaczy.

Miejsca

Opinie (61) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Lista niezbędnych...

    A w listopadzie robią listę niezbędnych pracowników potrzebnych do obsługi zakładu, ciekawe ilu dostanie papiery....?

    • 0 0

  • Szacunek (3)

    Mam pytanie do pracowników dlaczego siebie nie szanujecie większość z was pracuje codziennie po 10-12 h do tego soboty i jeszcze niedzielę współczucia dla rodziny o ile ją macie, związki zawodowe zamiast bronić waszych praw to przymykają oko na przekroczone nadgodziny z resztą PIP też wie i nic z tym nie robi , nie macie już dość poniżania i dyskryminacji ?

    • 23 6

    • Ma Pan rację

      Pracujemy minimum 240h miesięcznie, często na trzy zmiany, a zarobki na takim doku pływającym to max 26pln brutto. Żeby zarobić więcej niż 3000 PLN trzeba pracować w weekendy.
      Dlatego brakuje specjalistów, a ci którzy uprawnienia zrobią w zakładzie pracy, ucieka stamtąd gdy tylko nadarzy się okazja

      • 3 0

    • Re

      Przewodniczący k. Ż. Kiedy ruszysz się do prezesa i przypomnisz się o podwyżkach? Sprzedamy czerwone będą podwyżki? Przyznaj się że masz układ z pre.. i teraz będziesz mówić że wychodzimy na prostą i będą w nowym roku jak ciebie już nie będzie

      • 4 0

    • Jaka sobota jaka niedziela? O 17.00 w Stoczni cicho i pusto. Pół dniowki na pracy drugie pół na papierosie i chodzeniu pomiędzy halami. Gdzie nam będzie tak dobrze jak w RSB?

      • 13 0

  • Cena ? (4)

    Ile kosztuje taki jeden statek ?

    • 4 1

    • Gratulacje

      Pierwotnie miały kosztować około 40mln EUR za każdy. Za ile sprzedali je teraz nie wiadomo ale biorąc pod uwagę koszty jakie trzeba ponieść na dokończenie, odnowienie gwarancji itp oraz to, że jest na to praktycznie rok to może być powtórka z historii. Ale trzeba trzymać kciuki.

      • 1 0

    • napewno więcej niż opel w dieslu z silnikiem 1.9 :)

      • 3 2

    • milion pięćset sto dziewięćset

      • 1 2

    • Dużo.

      • 1 2

  • Te PSV (3)

    Powinny się nazywać milion kart zmian tak było. Kilka firemek się na nich rozłożyło.

    • 45 1

    • Te PSV

      To trzeba było lepiej budować ...

      • 2 1

    • wiadomo o co chodzi (1)

      a znasz firme która sie nie rozłozyła pracując dla "północnej" ? Ja nie, dlatego co roku nowe firmy które jeszcze nie znają co ich czeka, kasa nie zapłacona nawet po roku od zdania prac.... aż wstyd że takie rzeczy dzieją sie w holdingu prezesika, no ...ale kto bogatemu zabroni

      • 15 1

      • Nic dodać nic ujac

        Nikt tam jeszcze nie zarobił tylko stracił. Tak działają na remontowej.

        • 12 0

  • Podwyżki (4)

    No to będą Podwyżki jak zapowiadał prezes choć poprzedni ale Prezes

    • 34 8

    • podwyżki owszem, ale zarządu :)

      • 3 0

    • Dalej głosuj na Kaczystów to zobaczysz podwyżki

      Ale mediów i podatków.

      • 7 9

    • Podwyżki będą... prądu, gazu i paliwa (1)

      • 20 3

      • I zus-U

        • 12 2

  • Ekolodzy

    Najpierw to bym wysłał na te statki Ekologow bo na nich jest pełno gniazd i siedliska rzadkich zwierząt !

    • 8 0

  • Jeszcze 2 takie nietrafione kontrakty i rozloza najlepsza stocznie w Polsce. (5)

    Czy przyszly armator ma zabezpieczone srodki w polskim banku na rzecz pozniejszego zakupu?

    • 38 5

    • a spawacze ze stoczni gdynia strzyrżą PSY :p (1)

      lub wiążą krawaty - przebranżowienie, likwidacja

      • 10 3

      • Lepiej

        No i pewnie lepiej zarabiają

        • 2 0

    • Opinia wyróżniona

      ten kontrakt wcale nie był nietrafiony (2)

      Niestety stocznia nie miała argumentów w dyskusji, gdyż kary umowne za opóźnienia również były bardzo wysokie. Armator wykorzystał po prostu argument, żeby się wymiksować z zamówienia.

      • 32 3

      • Gruby (1)

        Artur, To Ty ?

        • 12 0

        • Nie

          To nie ja pisalen

          • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    i znowu kłopot ? (1)

    to która stocznia będzie budować.
    Remontowa.???
    Shipbuilding..???... Podpisano promy dl Noreled'a ..i kto to zbuduje..i schody..
    Jeżeli to ma kończyc RSB..to można spodziewac sie ..lepiej zamilknąć.. poczekajmy..

    • 8 13

    • Ekolodzy

      Ja bym wysłał na te statki ekologow tam jest pełno gniazd rzadkich ptakow !

      • 5 0

  • po cenie zlomu ?

    • 9 0

  • (5)

    Tę dwa lodowe kontenerowce niech Płaszczak kupi. Dla marwoju będą w sam raz.
    Nowe, solidne, przerobić na lotniskowce i Putin pos... ny ze strachu.

    • 38 26

    • Lepiej na luksusowe jachty dla Krula Jeuropy !!! (1)

      Jednym Tusek będzie pływał po morzu śródziemnym a drugim po karaibach. A na kasę na ich przeróbki niech zrzuci się cała Polska. Te dwa pozostałe statki nie sprzedane niech zotsaną przerobione na statki do wożenia najdroższych alkoholi świata dla niego !!

      • 4 11

      • I cygar z Kuby dla Komorowskiego.

        • 3 3

    • Lepiej

      zrobić z nich hotelowce dla trolli i powozić dookoła Grenlandii (bez ogrzewania). Jak wam d**a przemarznie to odechce się głupot.

      • 2 4

    • Sam sobie kup...ruski trollu (1)

      • 4 7

      • błaszczaku, będzie co miało pływać przekupem przez mierzeję kaczyńskiego

        już niebawem nazwiemy jego imieniem to i ovo

        • 8 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją puzzli, kart, gier planszowych, zabawek i mediami oraz trzy spółki sportowe. W latach 1997 - 2008 był prezesem ProkomuTrefl Sopot. W 1997 roku założone przez Kazimierza Wierzbickiego Sopockie Towarzystwo Koszykówki Trefl przekształcono w Sportową Spółkę Akcyjną.

Najczęściej czytane