• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa terminalu promowego w Gdyni

erka
2 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
  • Koszt budowy terminalu szacuje się na ok. 200 mln zł. Powstanie on w ciągu najbliższych trzech lat.
  • Koszt budowy terminalu szacuje się na ok. 200 mln zł. Powstanie on w ciągu najbliższych trzech lat.
  • Koszt budowy terminalu szacuje się na ok. 200 mln zł. Powstanie on w ciągu najbliższych trzech lat.

Ruszyły prace związane z budową nowego terminalu promowego w gdyńskim porcie. Terminal powstanie przy Nabrzeżu Polskim zobacz na mapie Gdyni i pozwoli na przyjmowanie promów pasażerskich o długości do 240 metrów.



Port przekazał już gdańskiej firmie Zwar-bud teren przy Nabrzeżu Polskim, na którym w ciągu czterech miesięcy zostaną wyburzone cztery stare budynki portowe oraz stacja transformatorowa. Tym samym firma Zwar-bud przygotuje miejsce pod zupełnie nową inwestycję, jaką jest budowa nowego publicznego terminalu promowego. Jego budowa potrwa ok. trzech lat. Koszt budowy terminalu szacuje się na ok. 200 mln zł, z czego unijne dofinansowanie ma wynieść 91 mln zł. Obecnie terminal promowy znajduje się przy Nabrzeżu Helskim zobacz na mapie Gdyni.

Inwestycja ta ma pozwolić na obsługę znacznie większych niż do tej pory promów pasażerskich - o długości do ok. 240 m, a zastosowane rozwiązania mają zapewnić uniwersalność obsługi statków. W ramach przedsięwzięcia powstanie również dwupoziomowa rampa, której położenie będzie można dostosować do wysokości promu. Obsługę pasażerów zapewnić ma galeria pasażerska z łącznikiem wejściowym - dostosowujące się mechanicznie do różnego umiejscowienia wejścia na dany statek.
  • Nowy terminal powstanie przy Nabrzeżu Polskim w gdyńskim porcie.
  • Nowy terminal powstanie przy Nabrzeżu Polskim w gdyńskim porcie.


W  ramach całej  inwestycji przebudowana zostanie część Nabrzeża Polskiego oraz Nabrzeża Fińskiego i powstanie nowoczesny budynek pasażerski z pełną infrastrukturą socjalno-biurową, magazyn i place manewrowe z wyprowadzeniem do układu drogowego oraz dostępnością kolejową.

Na przełomie stycznia i lutego 2018 roku zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę przebudowy układu komunikacyjnego w obrębie Węzła Ofiar Grudnia 70, co jest integralną częścią realizowanej inwestycji. Natomiast w drugim kwartale  roku 2018 ruszą pierwsze prace budowlane w tym zakresie.
erka

Miejsca

Opinie (109) 3 zablokowane

  • Jak w Gdyni rusza to możemy czekać bez końca. Tak jak w przypadku Polanki Redłowskiej.

    • 7 4

  • Polskie głupie myślenie

    Morska już jest koślawa i zapchana po brzegi. Janka Wiśniewskiego to jeden wielki korek przez cały dzień. Jak zatem wyjechać z portu skoro nie ma dróg? Jeszcze gorzej z dojazdem do portu, bo czas nagli a korki od strony Rumi na całej długości Hutniczej i Morskiej są zawsze. Dodatkowo wyjazd z portu w kierunku południa kraju (nawet jeśli uda się przejechać Janka Wiśniewskiego) będzie całkowicie zablokowany na estakadzie. Gdynia to miasto dziadków którzy żyli i idiotycznie zarządzali za komuny i tą mentalność mają nadal. Skutek widać gołym okiem. Chylonia od 70 lat nie ma nawet jednego wiaduktu. Drogi są w dennym stanie. Płynność ruchu to nie istnieje.

    • 27 2

  • Najpierw lotnisko , którego nie ma .... (1)

    ...a teraz terminal bez sensu ... na Westerplatte stoi pusty i gotowy do roboty . Jak zwykle wałek ,żyję w kraju w którym każdy chce zrobić mnie w chu....

    • 10 8

    • przecież oni przenoszą swoje już dużo lepiej działające terminale

      Jeżeli chodzi o część promową pasażerską, to tu akurat Gdynia przoduje i jest głównym portem, a Gdańsk tylko wozi co nieco.
      U nas główne nastawienie z tego co widzę jest na promy akurat towarowe, które są bardziej terenochłonne, ale mniej inwestycyjne.
      Co do naszego Gdańskiego terminalu to bym dyskutował co do jego gotowości.

      • 4 0

  • Projekt

    Kto robi projekt?

    • 2 1

  • Dworzec Morski powinien być przeznaczony na Terminal Promowa - Pasażerski

    • 6 3

  • Gdynia - Gospodarka Morska tu Umarła

    • 6 6

  • Gdynia kiedyś morska potęga Polski dzisiaj miasto upadłe

    • 9 8

  • Ta "budowa" (a tak naprawdę drobne przenosiny rusza od 20 lat. I dzięki temu, że jej NIE zrealizowano kiedy była potrzebna, Gdynia jako miasto docelowe dla ruchu kontenerowego przestała się liczyć. Obecnie nie tylko Mearsk ale nawet MSC zawija do Gdańska.
    No ale jak mogłoby być inaczej skoro jeszcze przez pierwszą dekadę XXI wieku okolice nabrzeża Helskiego czy Bułgarskiego stanowiła osypująca się do wody skarpa ziemna, a nie wzmocnione betonowe nabrzeże, zaś "terminal" promowy zajmował cenne miejsce dla rozwoju BTK i pomniejszał basen uniemożliwiając obsługę większych statków...
    Obecnie to trochę musztarda po obiedzie.
    No i jest jeszcze jedno oblicze obecnych przenosin. Większe promy, super ale jak zawartość tych promów wyprowadzicie za miasto? Sławną z korków Estakadą? Bo przecież Hutnicza dalej jest niepołączona z Obwodową na osi Północna/Południowa...
    No ale w mieście przeciwko któremu świat spiskuje inaczej być nie może...
    ps. Terminal Promowy już jest, od kilkudziesięciu lat, nazywa się Dworzec Morski !!! Tylko trzeba by wyrzucić z jego budynku twór o nazwie "Muzeum Emigracji".

    • 9 4

  • Haha ten tetminal juz powstaje dobre kilka lat

    I mam nadzieję że nie powstanie i że stena opuści Gdynię najlepiej daleko od trójmiasta. Proszwedzki armator

    • 0 6

  • Gdynia - PLO , DALMOR, TRANSOCEAN , Marynarka Wojenna to już historia i wspomnienia

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane