- 1 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (59 opinii)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (264 opinie)
- 3 Sąd uznał, że Orlen mógł przejąć Lotos (122 opinie)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (232 opinie)
- 5 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (8 opinii)
- 6 Vectra i Multimedia - kontrola UOKiK (37 opinii)
Rusza warta 280 mln zł przebudowa gdańskiego portu wewnętrznego
Modernizacja wejścia do gdańskiego portu, nowy falochron i remont szlaku wodnego na Martwej Wiśle i Motławie to główne inwestycje w ramach projektu modernizacji portu wewnętrznego, jaki właśnie rozpoczął Urząd Morski w Gdyni. Wyda na to prawie 280 mln zł.
W pierwszej kolejności przebudowany zostanie falochron wschodni , znajdującego się na wejściu do portu wewnętrznego w Gdańsku.
- Już czas, bo ostatni raz był remontowany w 1946 r. - przyznaje Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, zastępca dyrektora ds. technicznych Urzędu Morskiego w Gdyni. - W ramach przebudowy wzmocniona zostanie konstrukcja głowicy falochronu oraz wykonana zostanie długa na 754 metrów konstrukcja pochłaniająca i rozpraszającej fale. Falochron zostanie też podniesiony do wysokości 4,2 m.
Koszt przebudowy falochronu wyniesie 91 mln zł, z czego ponad 77, 5 mln zł będzie pochodziło z funduszy unijnych. Zakończenie inwestycji nastąpi w 2012 roku.
Później pogłębiony do 12,2 m zostanie tor wodny na Martwej Wiśle, w granicach portu morskiego.
Drugim etapem projektu modernizacji portu wewnętrznego będzie przebudowa szlaku wodnego na Martwej Wiśle i Motławie. - Pozwoli to odtworzyć i przystosować dla potrzeb lokalnej żeglugi i miłośników turystyki wodnej fragmenty nabrzeży Martwej Wisły i Motławy na odcinku od Polskiego Haka aż do Mostu Zielonego - twierdzi Stelmaszyk-Świerczyńska.
Wyremontowane zostaną Nabrzeże Flisaków , Nabrzeże Szyprów , wybudowany brzeg Kanału Płonie (lewy i prawy), nabrzeża Motławy na odcinku od mostów w ciągu ul. Stągiewnej do Polskiego Haka . To jeden z najciekawszych wodnych szlaków turystycznych w Gdańsku, do którego nadal jest ograniczony dostęp. Nowe nabrzeża umożliwią cumowanie statków, których zanurzenie pozwala dopłynąć w rejon Mostu Zielonego , co stwarza szansę na szybszy rozwój turystycznej żeglugi przybrzeżnej. Inwestycja ma zakończyć się w 2014 roku. Urząd Morski w Gdyni ma wydać na nie 185 mln zł.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (70)
-
2010-09-07 20:13
kto
Kto będzie użytkownikiem/właścicielem nabrzeży Motławy i Martwej Wisły - czy wydanie 185mln przyniesie zyski i ew. kto będzie beneficjentem ; może lepiej inwestować w infrastrukturę p/powodziową
- 1 0
-
2010-09-07 20:36
czy to warto???
warto w tym syfie-gdansku inwestowac????szkoda kasy na patologie,lepiej rozdac ten pej żurom w gdyni
- 0 5
-
2010-09-07 20:59
pieniadze wydadza i co z tego bedzie dla portu gdanskiego
pieniadze wydadza i co z tego bedzie dla morskiego portu handlowego w gdansku skoro port po remoncie bedzie wygladal tak samo jak przed remontem - tak wygladaja polske remonty polskie roboty czyli tzw polska normalnosc
- 0 0
-
2010-09-07 21:36
A kiedy remont nabrzeża Martwej Wisły na Przeróbce? Linia brzegowa zniszczona, nie ma jak przejść, woda wlewa się ludziom do ogródków przy wyższym stanie wody.
- 0 0
-
2010-09-08 00:01
Kiedy remont nabrzezy wokol calej wyspy spichrzow a nie tylko polnocnego cypla????
- 0 0
-
2010-09-08 09:56
wyremontują a potem sprzedzadzą jak wszystko.stoczne zaprzepaścili a wejście do portu remontują pacany.
- 0 0
-
2010-09-08 19:59
Czemuuuu?
Ktoś wytłumaczy czemu Gdynia się tym zajmuje? Czy przez to, że tam jest jedyny Urząd Morski.
- 0 1
-
2012-03-12 15:52
UM Gdynia
Ale tu miasto Gdańsk nie ma nic do gadania, ten projekt dotyczy własności Urzędu Morskiego Gdynia i jego zadań. Niestety tak już jest że nabrzeża w Gdańsku (oprócz portu i stoczni) oraz cała Martwa Wisła od Wisły Śmiałej jest pod nadzorem i w własności Urzędu Morskiego w Gdyni i on robi z tym porządek. A Kanał Płonie to duży projekt który umożliwi rozwój Stoczni Wisła, Stoczni Conrad i LOTOS-owi bo w końcu do jego nabrzeża będą mogły podchodzić chemikaliowce morskie a nie tylko barki. :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.