• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Safe Scandinavia. Kolejna platforma zmierza do Remontowej

Wioletta Kakowska-Mehring
19 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Safe Scandinavia ma dotrzeć do Gdańska w niedzielę lub w poniedziałek. Safe Scandinavia ma dotrzeć do Gdańska w niedzielę lub w poniedziałek.

Do Gdańskiej Stoczni Remontowa trafi wkrótce na remont kolejna platforma. Jest to platforma socjalna Safe Scandinavia, należąca do tej samej firmy, co Safe Caledonia. Jednostka ma zostać doholowana w najbliższą niedzielę lub poniedziałek.


Czy wiedziałe(a)ś, że GSR remontuje platformy?


Jak się dowiedzieliśmy, platforma zostanie przebudowana i przejdzie niezbędne prace remontowe. Mają one potrwać do marca przyszłego roku. Tak samo, jak w przypadku Safe Caledonii remont wymagać będzie podniesienia jednostki z wody. Do tej widowiskowej operacji dojdzie najprawdopodobniej już w przyszłym tygodniu (we wtorek lub w środę). Do wydokowania platformy zostanie użyta barka zanurzalna Rem Lift. Została ona kupiona przez stocznię w ubiegłym roku od holenderskiej firmy Smit. Wcześniej służyła głównie do transportowania obiektów morskich, ale nie tylko. Barka, jeszcze jako Giant 4, została użyta przez poprzedniego właściciela do podniesienia wraku rosyjskiego atomowego okrętu podwodnego "Kursk", który zatonął w sierpniu 2000 roku w wyniku eksplozji podczas przygotowywania do odpalenia torped ćwiczebnych. Giant 4, zanim stał się Rem Lift, przeszedł gruntowną modernizację i zyskał nowe funkcje. Teraz barka może podnosić obiekty o masie do ok. 25 tys. ton.

Safe Scandinavia to, podobnie jak Safe Caledonia, której remont Stocznia zakończyła w styczniu tego roku, platforma socjalna, a dokładniej - hotelowa. Jest większa gabarytowo i ma więcej miejsc dla pracowników platform wydobywczych czy poszukiwawczych. Warto zaznaczyć, że jest to kolejne już zlecenie dla tego armatora. Safe Scandinavia będzie czwartą platformą, którą wyremontuje Gdańska Stoczni Remontowa - oprócz Safe Caledonii, wcześniej w dokach stoczni remont przeszły platformy Safe Esbjerg i Safe Bristolia.

Poprzednia platforma tego samego armatora, czyli Safe Caledonia.


Zobacz jak wygląda operacja wydokowania na przykładzie platformy Safe Caledonia.

Miejsca

Opinie (35) 3 zablokowane

  • platforma

    widać jak na dłoni, że mozna prowadzic normalną działalność i mieć z tego zysk. a co na to ARP i MARS ? Marsjanie próbują stworzyc holding ze stoczni remontowych i innych firm ale jak do tej pory wydają tylko naszą , podatników kasę ( wydali już ponad 1 mld zł) bez widocznych efektów.a wprost przeciwnie Nauta ma powazne kłopoty - sprzedaz do tej pory 143 mln zł strata 3 mln zł, CRIST też słabiutko wypada - na mieście mówią, że ARP wykupi wszystkie akcje CRISTU ale co z tego.

    • 37 4

  • Zapotrzebowanie na nowych pracowników: Nauta 500 osób, Crist 600 osób, Elektromontaż 100 pracowników, Vistal 400 pracwników (9)

    Wbrew obawom przemysł stoczniowy ma się teraz całkiem dobrze w Gdyni i Gdańsku ale chętnych brakuje bo praca ciężka i wcale nie taka dobrze płatna.
    Spawacze ( i zawody pokrewne) 4000 - 6000 PLN brutto

    • 22 12

    • ferdkowi (1)

      tak praca jest bo widać , że zaczął sie dobry okres dla okretownictwa. tyle, że w Trójmieście ;polikwidowano szkoły i nie ma skąd wziąć ludzi. Jak widać Nauta kiepsko przerzędzie - nowy pan ( MARS z ARP ) zaczalł od niszczenia spółek wywodzących się z Nauty : Kormal Nauta, Motor Nauta, Konrem Nauta, Nauta Stal, Drew Nauta, Nauta Hull ... wymieniając zarządy spółek na róznych ludków typu BMW ( bierny , mierny ale wierny) chocby buc czyli nieuk koleś palacza ziół po roku swej działaności rozłozył spółkę Konrem Nauta - majac wszystko na talerzu : kontrakty, ludzi , kasę - dziś nie ma tam fachowców, straty ponad 8 mln zł, kontraktów nie ma itd. itd, ot specjalista od statków ....

      • 14 2

      • To prawda, chyba nie dzieje się tam najlepiej mimo, że kontrakty są

        problemy z zarządzaniem (BMW)

        • 4 1

    • wszyscy

      wola kontrakty za granicą, nawet te krótkie ;)

      • 13 1

    • Sandra (2)

      hahah 4000 - 6000 PLN brutto uwazasz, ze to jest duzo???

      • 4 12

      • A Ty uważasz jak czytasz?

        Napisał wyraźnie, że : "praca ciężka i wcale nie tak dobrze płatna".

        • 19 0

      • Sandra, czytaj ze zrozumieniem

        a nie jak te ministry

        • 15 0

    • jaki Elektromontaz? Chociaz jak już cos piszesz to przynajmniej azwe firmy dobrze wpisz

      • 1 3

    • Tak ??

      daj namiary to idę od razu mam doświadczenie

      • 0 0

    • niech ten elektromontaz spada dosc wyzysku

      123456

      • 0 0

  • Pomyslec (4)

    ze dzieki mnie i mojej ciezkiej pracy, rem lift potrafi podniesc cos takiego jak platforma, prcauje w remontowej, ale niestety płaca wciąz jest dla nas niska, ale coż nie ma co narzekać, przynajmniej idziemy wciaż do przodu i dynamicznie

    • 18 8

    • taaaa

      mam kumpla, który tez pracuje przy remlift25000 i zarabia na rękę 4250+jakies dodatki, to chyba przyzwoicie. Chciałbym.

      • 9 4

    • rem lift 24000 i 25000

      A ja Ci majster musze rusztowania tam stawic w tym syfie a o stawkach nawet nic nie mow:)

      • 4 0

    • Nie ma co narzekać

      Też pracuje ale w RSB od nie dawna, może nie jest tu idealnie ale w porównaniu do Cristu czy Vistalu jest Niebo a Ziema pracowałem tam 2 lata tu dopiero pół i czuje się szanowany i doceniony, kasa niby mniejsza ale jak sobie przeliczysz socjal to jesteś do przodu...

      • 0 1

    • Ja też pracowałam przy Remlifcie...i myślę że ten remont to sukces wszystkich pracownikow, którzy wytrwale, sumiennie i cierpliwie pracowali w zbiornikach czyli bardzo ciężkich warunkach.

      • 1 0

  • A gdy stocznia Szczecińska znalazła swoją niszę i zajęła się produkcją chemikaliowców (4)

    i zaczęła być konkurencją dla Niemców i Duńczyków, robiąc coś bardzo wyspecjaliowanego to Donek myk - zlikwodawał Stocznię. By mieć dobrą prasę na zachodzie lub z innych, tajemniczych powodów. W każdym Bądź razie Stocznia Sczecińska nie stanowi już konkurencji, nie prowadzi do wzrostu pkb Polski a wszyskim żyje się lepiej, gdy mamy za co kupowac w niemieckich lidlach, które tu nawet podatku nie płacą. I alkohol znowu drożeje, gdyby ktoś chciał zapomnieć...

    • 7 11

    • racja racja sama prawda

      ale spoko te skur zaplaca....wkrotce

      • 2 2

    • Donek??

      Przecie to Leszek M. z lewej strony kurtyny politycznej zablokował kredyty na budowę statków holdingowi ze Szczecina. To za jego rządów Piotrowski i spółka zostali aresztowani. Teraz okazuje się, że byli niewinni, ale stoczni już nie będzie, bo ten teren został w międzyczasie dwa razy sprzedany i tak naprawdę już w ogóle nie wiadomo, do kogo należy. No bo przecież nie do tej firmy z kapitałem 5 tys. PLN...

      • 6 0

    • kozioł ofiarny?

      Chyba jednak nie Donek,dzisiaj to głąby najlepiej zwalić wszystko na Donka.Może przypomnisz co tam ze Stocznią Gdańsk.

      • 5 0

    • Tyle, że jak Donek dochodził to władzy ta stocznia była juz bankrutem a działki były dawno posprzedawane.

      Czyli w zasadzie już jej nie było.

      • 1 0

  • Adamowicz i tak dopnie swego .. (2)

    i pozamyka stocznie, dając zielone swiatło galeriom handlowym, teatrom, muzeom i innym takim gdzie ludzie na pewno nie znajda pracy !

    • 16 10

    • przeczytaj Osiołku

      Pisior pamiętam speca Jaworskiego. To był asior. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

      • 7 1

    • Eeeee....

      albo PLATFORMA albo SAFE , jakos razem nie pasuje

      • 0 2

  • Tylko Remontowa :)

    • 17 5

  • Dobry tytuł - PlatfOrma do remontu :)

    • 14 3

  • To nie ludzie powinni bac sie rzadu. to Rzad powinien bac sie ludzi (1)

    Nie damy sie tym skur..... z wiejskiej , zaczniemy znow produkowac na pohybel waszafce.
    Na pohybel skur...... i Brukseli znow zaczniemy produkowac we wlasnym kraju , dosc tulaczenia sie za granica bez szacunku.
    Dosc wysylania ludzi na roboty za granice kiedy we wlasnym kraju wszystko lezy. zaczniemy wreszcie cos robic dla siebie a nie dla kogos kto zre zyski nam dajac za granica ochlapy.

    • 21 4

    • ave

      • 0 0

  • Pytanie - po co jest taka platforma? (3)

    Dobrze rozumiem że dla wypoczynku ludzi pracujących na platformach? Ale czy nie można ich po prostu wysłać do domu? Albo na stały ląd? Bo przecież normalnie i tak siedzą na "normalnej" platformie?

    • 0 11

    • odpowiedz

      Niekiedy w trakcie rozbudowy albo modernizacji pola wydobywczego taka platforma zapewnia pracownikom zakwaterowanie. Cos jakby modernizować rafinerie. Na czas rozbudowy potrzeba więcej ludzi i wtedy potrzebny hotelowiec.
      Potem platforma sobie idzie w inne miejsce, al ilość obsługi wraca do "normalnych" poziomów.

      • 4 0

    • .. (1)

      Bo na platformie wydobywczej czy obsługowej nie ma miejsca na zaplecze socjalne po za tym jest to niebezpieczne miejsce, ludzie pracują po 12 godzin. Z srodka moża do londu jest czasem pare godzin lotu a ludzie muszą być wypoczęci bo to mega ciężka i niebezpieczna praca, nie porównuj do pływania na statkach. Czasem są przestoje awarie albo anomalia pogodowa i nie ma czasu na tego typu operacje i możliwe że to nie opłacalne.

      • 3 0

      • Głupia odpowiedź

        1. skoro nie ma miejsca na zaplecze socjalne to wystarczyłoby zbudować większą platformę, a nie stawiać drugą obok.

        2. jak są anomalie pogodowe to łatwiej by było przejść do drugiej części wielkiej platformy, niż przepływać (przelatywać) na drugą!!

        • 0 0

  • I po co mi był ten kurs spawacza bez PC u pana Szutenberga

    niby stocznie się tak rozwijają i potrzebują pracowników ale tak naprawdę potrzeba wykwalifikowanego pracownika z doświadczeniem 5 letnim i wszystkimi metodami najlepiej

    • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane