- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (22 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
Saudyjski statek przypłynął po cysterny
11 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat)
Do gdańskiego portu znów zawitał statek saudyjskiego przewoźnika, firmy Bahri. Tym razem przybył po cysterny. To już kolejny regularny serwis oceaniczny Portu Gdańsk z Azją. Statki przewozić będą głównie pojazdy, maszyny z własnym napędem na kołach, kontenery oraz ładunki masowe.
Statki operatora Bahri będą w Gdańsku raz w miesiącu. Będą przewozić głównie pojazdy, maszyny z własnym napędem na kołach, kontenery oraz ładunki masowe. Decyzja armatora o włączeniu Portu Gdańsk do swojej siatki regularnych serwisów żeglugowych powiązana jest ściśle m.in. z realizacją dużego kilkuletniego kontraktu na dostawę cystern, jaki jeden z czołowych producentów wagonów kolejowych w Polsce podpisał z saudyjskim operatorem kolejowym.
Czytaj też: Saudyjskie statki zawiną do gdańskiego portu
Cysterny dostarczane są z południa Polski na szynach, skąd bezpośrednio wtaczane są na specjalistyczne roll trailery i na nich załadowywane na statek. Operacje przeładunkowe realizuje spółka Port Gdański Eksploatacja.
Narodowy przewoźnik saudyjski, firma Bahri, specjalizuje się w przewozach drobnicy, paliw, chemikaliów oraz ładunków masowych suchych i od blisko 40 lat świadczy usługi transportowe głównie w obszarze południowej Azji, zwłaszcza Półwyspu Arabskiego, wschodniego wybrzeża Ameryki Północnej, ale także północnej Europy. W tej chwili oprócz Gdańska statki armatora zawijają na zasadach regularności także do takich portów starego kontynentu jak Hamburg, Antwerpia, Bremerhaven, Rotterdam oraz Bilbao.
W ciągu ostatniego dziesięciolecia rodzimy eksport w ujęciu tonażowym ogółem wzrósł zgodnie z danymi Eurostat o 35 proc. Handel zagraniczny Polski w tym okresie zanotował dość duże wzrosty na kierunkach zamorskich, m.in. z takimi krajami jak Chiny, Indie, Irak, czy właśnie Arabia Saudyjska. Polskie produkty cieszą się szczególnym zainteresowaniem importerów z Azji, gdzie oprócz polskiej żywności wysoko ceniony jest także polski przemysł.
VIK
Miejsca
Opinie (33) 3 zablokowane
-
2016-08-11 18:19
Kiedy jakiś artykuł o największych w europie suwnicach jakie postawili ostatnio w gdańskim DCT II?
To aktualnie najwyższe konstrukcje w mieście
- 15 6
-
2016-08-11 11:07
(1)
No i fajnie!
- 36 0
-
2016-08-11 14:59
i islamizacja znów, no nie, już od tej islamizacji mnie głowa boli :)
- 3 5
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.