• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sejnery z Nauty i tramwaj wodny z Alumileksu Gdynia

VIK
3 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding

Wodowanie sejnera Don Ole.


Najpierw był sejner dla peruwiańskiego armatora, a po kilku godzinach również sejner, ale dla Duńczyków. W Zakładzie Nowych Budów w Gdańsku należącym do stoczni Nauta odbyły się dwa wodowania. A w sobotę w Gdyni wodowanie... Słońca Krynicy.



Sejner Don Ole wykonany został na zlecenie norweskiej stoczni Fitjar Mekaniske Verksted AS, która z kolei buduje tę jednostkę dla armatora z Peru. Sejner to statek rybacki służący do połowów ryb w ławicach, np. śledzi, tuńczyków czy sardynek. Zgodnie z kontraktem zawartym we wrześniu 2014 r. Nauta wykonała częściowo wyposażony kadłub. Stępkę pod jednostkę położono w połowie stycznia. Statek ma ponad 60 m długości i ponad 12 m szerokości. Jednostka będzie wyposażona w nowoczesne rozwiązania łowcze, dzięki czemu połów będzie odbywał się za pomocą pompy, która przetransportuje ryby do separatora pokładowego, a następnie do 9 zbiorników z wodą. Przy maksymalnym obciążeniu balastowym jednostka będzie mogła poruszać się z prędkością ok. 16 węzłów. Budowa prowadzona jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas.

Druga z jednostek to również sejner. Nauta zbudował go na zlecenie dla stoczni Karstensens Skibsvaerft AS z Danii. To już trzeci projekt realizowany dla tej stoczni. Ruth, bo takie imię będzie nosił statek, jest większy od sejnera Don Ole, bo ma aż 88 m długości. Do pracy będzie gotowy w przyszłym roku. To nie ostatnie zlecenie dla tej stoczni. W planach są trzy kolejne jednostki.

Władze Nauty zapowiadają też kolejne wodowania. - W tym roku w Zakładzie Nowych Budów w Gdańsku planujemy jeszcze cztery takie uroczystości - powiedział Krzysztof Juchniewicz, prezes zarządu Stoczni Nauta.

Nauta w ciągu ostatnich lat skupiała się głównie na remontach i modernizacjach. W czerwcu 2012 roku zarząd podjął decyzję o zintensyfikowaniu działalności w zakresie budowy nowych statków. Od tego czasu stoczni udało się podpisać kilka kontraktów, m.in. na budowę katamaranu "Oceanograf", który zwodowano w u. tygodniu, trawlera dla armatora norweskiego czy statku badawczego dla uniwersytetu w Goeteborgu.

Z kolei w sobotę w Gdyni odbędzie się nietypowe wodowanie. W gdyńskiej marinie zobacz na mapie Gdyni o godzinie 8:00 zwodowany zostanie tramwaj wodny. Jednostka jest kontynuacją tramwajów wodnych, jakie produkuje firma Alumilex Gdynia. Tramwaj o imieniu Słońce Krynicy będzie pływał po Zalewie Wiślanym jako jednostka rekreacyjna.

Wodowanie tramwaju wodnego w Gdyni


Czytaj też: Czy "Kinga" z gdyńskiej stoczni oczaruje włodarzy?

Firma Alumilex Gdynia istnieje na rynku od 1994 roku. Produkcją katamaranów zajmujemy się od początku 2006 roku, jednak od 1994 roku produkuje konstrukcje aluminiowe i stalowe w szerokim zakresie. W swojej ofercie posiada szeroką gamę jednostek do przewożenia pasażerów, zwanych popularnie tramwajami wodnymi. Długość budowanych tramwajów wodnych mieści się w przedziale od 15 do 21 m. Są one zdolne do przewożenia od 50 do 94 pasażerów po wodach śródlądowych.
VIK

Miejsca

Opinie (35)

  • sejner

    Sejner to najbardziej uniwersalny typ statku rybackiego. Przeznaczony jest do polowow ryb pelagicznych roznych gatunkow glownie za pomoca okreznicy.Statek jest dostosowany do narzedzi polowu, ktore nie wymagaja holowania a wiec nie ma potrzeby instalowania silnikow napedowych duzej mocy.

    • 4 0

  • Puste głowy.

    Dlaczego nie mają hełmów ochronnych na głowach?

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane