• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sezon na chrzty w Remontowa Shipbuilding

VIK
8 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Statki pływać będą pod banderą Wielkiej Brytanii. Statki pływać będą pod banderą Wielkiej Brytanii.

W Remontowa Shipbuilding odbył się podwójny chrzest. "Highland Defender" i "Highland Chieftain" to statki typu PSV przeznaczone do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego, zbudowane na zamówienie czołowego armatora floty offshore na Morzu Północnym.


Już wkrótce oba statki zaprojektowane przez polskich inżynierów i zbudowane przez naszych stoczniowców godnie zaakcentują polską obecność na Morzu Północnym – powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. Już wkrótce oba statki zaprojektowane przez polskich inżynierów i zbudowane przez naszych stoczniowców godnie zaakcentują polską obecność na Morzu Północnym – powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.

Czy statki specjalistyczne i zaawansowane technologicznie to szansa dla naszych stoczni?


Statki pełnić będą funkcje zaopatrzeniowe przewożąc ładunki sypkie, płynne i inne rodzaje zaopatrzenia dla morskiego górnictwa naftowego. Przystosowane są również do zwalczania pożarów i zbierania rozlewów olejowych. Projekt koncepcyjny oraz cała dokumentacja opracowana została przez polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marina Consulting Ltd z Gdyni.

Jednostki zbudowane tradycyjnie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS (American Bureau of Shipping), objęte zostały certyfikatem "Clean Design" uzyskując tzw. "Green Passport". Oznacza to, iż w konstrukcji tych jednostek nie korzystano z materiałów potencjalnie niebezpiecznych dla zdrowia ludzkiego lub środowiska naturalnego. Statki pływać będą pod banderą Wielkiej Brytanii.

- Stocznia miała już okazję współpracować wcześniej z tym armatorem. W 2010 roku przekazane zostały dwa statki typu AHTS służące do obsługi platform i wież wiertniczych, które nadal eksploatowane są bezawaryjnie - twierdzi Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.

Z kolei pod koniec czerwca w Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest trzeciego z serii ośmiu statków typu PSV zbudowanego dla jednego z największych amerykańskich armatorów floty przeznaczonej do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Zgodnie z przyjętą przez armatora zasadą wszystkie statki tej serii otrzymują imiona kolejnych gatunków antylop afrykańskich. Ten otrzymał imię "Sable".

Podobnie jak poprzednie, tak i ten statek wejdzie w skład liczącej ponad 200 jednostek floty i po opuszczeniu stoczni będzie pracował przy obsłudze pól naftowych i instalacji poszukiwawczo wydobywczych. Statek zbudowany został według projektu opracowanego przez polskie biuro konstrukcyjne MMC Ship Design & Marine Consulting z Gdyni, pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS.
VIK

Miejsca

Opinie (18) 6 zablokowanych

  • Za plotem sezon na palenie opon

    • 24 3

  • Czy ankieta zawsze ma ten sam schemat ? (1)

    Kto jest Twoim bohaterem i dlaczego właśnie Lenin ?

    • 11 6

    • gdyż aż ponieważ

      • 1 2

  • Oby tak dalej. (2)

    Liczę że nie tylko obecna moc produkcyjna zakładu jest w pełni obłożona, ale że również Remontowa ze względu na ilość pracy będzie musiała przejąć część majątku stoczni Gdańskiej jak i zwiększyć zatrudnienie o tą część pracowników SG, którym chce się pracować a nie tylko strajkować.

    • 25 0

    • czyli związkowcy na bruk (1)

      • 7 3

      • w Remontowej by się odnaleźli co najwyżej w BHP

        o ile mają o nim pojęcie.

        • 1 3

  • Dodajmy ze statki typu AHTS zaprojektowane zostały przez wchodzące (1)

    w skład Grupy Remontowa biuro projektowe RMDC (dawniej NED). Jakoś tak dziwnie to umknęło jak zwykle...

    • 11 1

    • Tyle, że to było dawno.

      a Ci , którzy to projektowali odeszli dzięki dziwacznemu poprzedniemu prezesowi tej firmy.

      • 0 2

  • dokładnie (1)

    dokładnie popieram w 100 % niech najlepiej zabiorą całą wyspę i zatrudnia tylko tych ludzi rzeczywiście pracujących

    • 11 1

    • idź i dzień przepracuj w stoczni paj.acu! wpadłbyś do włazu i tyle by z ciebie było

      WEŹ SIĘ ZA ROBOTE!!

      • 1 5

  • Ale czemu nie napiszecie zanim będzie wodowanie? (2)

    tylko już po fakcie.

    • 4 0

    • Chrzest po ukończeniu wyposażania statku. Wodowania były dawno temu...

      • 1 0

    • M.

      To nie bylo wodowanie tylko chrzest. wodowanie to co innego :)

      • 1 0

  • pamiętam jak prezesowi Soyka przeszkadzały i wstydził się zresztą przed klientelą rur wystających (1)

    przed biurowcem remontówki. 1 mln zł wydał żeby je schować pod ziemie. Przecież ku.....a to jest stocznia?! rury blacha itp.



    a tak na marginesie, naczucie się szanowac stoczniowców, nie wiecie jaka to jest p********a robota, człowiek poświęca 40 lat życia żeby robić w ciężkich warunkach, a mu na starość dopierdzielają, żeby założyć działaność, brak wypłat(dawna stocznia gdańska) itp. itd.

    • 5 11

    • do filozofa

      Nie obrażaj filozofów.Jak chcesz skansen to popatrz (niestety na Stocznię Gdańską)

      • 1 1

  • Zamknąc ten obóz pracy!! (2)

    Remotówka powinna byc zamknieta w trybie natychmiastowym,Ludzie pracuja tam za 12-18 zł za godzine .A tym czasem te same statki budowane przez tego samego aramtora w Norwegii sa budowane za te same pieniadze ,lecz robotnicy zarabiaja 4-5 razy wiecej są ubezpieczeni płacą składku emerytalne(nie Zus).I Maja swiadomośc że nie płacą podatki na kraj który jest prostytutką Europy

    • 8 22

    • Frustraci

      Ty Frustracie, jedź się leczyć do tej Norwegii.
      Skoro jeszcze jesteś tu to pewnie się tam nie nadajesz miernoto.

      A poza tym to jakoś dziwnie firmy i doświadczeni ludzie - Polacy przyjeżdżają z Norwegii aby pracować w REMONTOWEJ.

      • 3 0

    • Widać związkowy frustrant zza płotu.

      Ich podejście lepsze, by nie było wyzysku w pracy zrobić tak by nie było pracy. Nie ma pracy nie ma wyzysku, ot związkowa logika.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na...

Najczęściej czytane