Stocznia Nauta. Aż 320 mln zł zadłużenia wymagalnego
11 lutego 2021
(187 opinii)
Stocznia Remontowa Nauta ma problem z realizacją kontraktu na budowę statku naukowo-badawczego dla Uniwersytetu w Geteborgu. Pierwotnie jednostka miała być gotowa w marcu 2015 r. Mamy kwiecień 2019 roku, a Skagerak wciąż jest w gdyńskiej stoczni.
Spółka Synergia 99 wystawiona na sprzedaż
Stocznia Nauta w Gdańsku tylko do lipca
Nauta poniosła straty budując dla UG. Zapowiedziano wniosek do prokuratury
Statek badawczy dla Uniwersytetu w Geteborgu.
2019-04-21 10:08
Tylko Göteborgu
2019-04-21 10:32
to nie pytali gdzie neptun, Sopot czy inne atrakcje tylko gdzie tylko gdzie stoi Skagerak, z którego cały Goteborg ma ubaw i nie ma dnia w ich gazetach bez beki o Skageraku, bo chcieli by koniecznie go zobaczyć i zrobić sobie przy nim zdjęcie, bo nie wiadomo czy kiedykolwiek pojawi się w Szwecji.
2019-04-21 10:32
Z odmianą nazwy miasta Göteborg to Ci nie wyszło - odmiana polska, pisownia szwedzka.
2019-04-21 11:42
Jak wy lubicie pouczać , jeden mądrzejszy od drugiego , a co to jest takt czy kultura , to nie macie pojęcia , lubmy się trochę
2019-04-21 11:49
Państwowa firma i wszystko jasne.
2019-04-21 12:58
typowy trawler rybacki i nie powinno być większych problemów..?
Przecież NAUTA w przeszłości nie takie jednostki budowała....
Zamawiający dostarczył beznadziejny projekt i lipną dokumentację to według tego
należy wybudować daną jednostkę. I nic więcej. Co to kogoś obchodzi( wykonawcę),że nie brakuje wyporności i trzeba wydłużyć jednostkę o 3 metry ? Taką dostarczyłeś dokumentację, to takie cudo wybudowaliśmy..Nie my projektowaliśmy. ... A po takich zmianach wiadomo,że pojawią się kolejne problemy np.z napędem. Trzeba wydłużyć linię wałów + podpory, wyeliminować czynniki mogące powodować i powstające drgania/skrętne+wibracje) jak i naprężenia. Tam coś trzeba wzmocnić , a tam coś odchudzić. Przecież to jak przebudowa w trakcie budowy i budowa już innej jednostki...
Aż dziwne,że na takie "myki" i to co raz częściej mające miejsce, to dają się nabrać nasi stoczniowcy(zarządy/menagerowie itp.). Zamawia co innego i daje inną dokumentację, a w trakcie budowy chce mieć już coś innego. Czwane lisy! To prawie podobny numer jak " na wnuczka", albo cytat z "Misia" Barei-..." jak nam przykładowo -ukradną furmankę, to muszą nam za to -oddać ........samolot...". Taka to jest "tradycja"
2019-04-21 13:02
żaden problem
2019-04-21 13:22
Dawniej kiedy nie było jeszcze komputerów to ludzie własnoręcznie przy tzw.deskach kreślarskich- projektowali jednostki. Doszła też w jakmś stopniu i komputeryzacja Następnie budowano model/modele-zdalnie sterowane i poddawano badaniom/symulacjom w spec.basenach lub na akwenach. Taki ośrodek badawczy i biuro projektowe posiadała Stocznia Gdynia im.K.P/Stocznia Gdynia S.A. Ośrodek był we Wdzydzach. Jednostki ale już te gotowe /nie budowano na 80%) co to o własnym napędzie i często już z zabranym ładunkiem szły "do klienta)- posiadały zazwyczaj parametry wyższe niż zakładano w trakcie prac projektowych i badawczych...Statki /lub inne jednostki morskie już na etapie prac ukończeniowych przechodziły kilkudniowe próby morskie(Bałtyk).
2019-04-21 13:42
Podpisano dodatkowy aneks ze wszystkie koszta bierze na siebie stocznia. O takich menago mamy w państwowych firmach stanowiska po znaomosci a odpowiedzialności żadnej.A stocznia pewnikiem niedługo popłynie.
2019-04-21 13:42
komuś się może tabelka w excelu rozjechała, hahahaha ...niech ręcznie policzą lepiej
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.