- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (45 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (197 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (46 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (238 opinii)
Statek Chipolbroku po 17 latach zawinął do BCT
Po 17 latach przerwy do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego BCT w Gdyni zawinął statek należący do Polsko-Chińskiego Towarzystwa Okrętowego SA Chipolbrok. Drobnicowiec m/v Wieniawski przywiózł na swoim pokładzie około 11 tys. ton blachy w kręgach.
- Bardzo cieszymy się, że po tylu latach mogliśmy ponownie gościć na naszym terminalu tak znaczącego armatora związanego z Gdynią od niemal 50 lat i serdecznych kolegów - komentuje Krzysztof Szymborski, Prezes Zarządu BCT.
Ostatnie zawinięcie jednostki tego armatora do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego miało miejsce w 1994 roku, był to statek m/v Szymanowski.
Chipolbrok (Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA w Szanghaju) zostało powołane w roku 1951 w Tiencinie i Gdyni jako "Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Maklerów Okrętowych" na podstawie umowy między Polską i Chinami w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Rolę udziałowców pełnią rządy Polski i Chin, reprezentowane przez ministrów transportu obu państw.
Firma dysponuje stałym przedstawicielstwem w Gdyni. W wyniku restrukturyzacji w latach 90. firma rozszerzyła swoją ofertę transportową o porty Europy Zachodniej i basenu Morza Śródziemnego, jak również linię z portów Dalekiego Wschodu do portów USA i Zatoki Meksykańskiej oraz innych portów w basenie Morza Karaibskiego, a także Afryki.
Bałtycki Terminal Kontenerowy (ang. Baltic Container Terminal) rozpoczął działalność w 1979 roku. W maju 2003 roku spółkę BCT kupiła korporacja International Container Terminal Services Inc., z siedzibą na Filipinach.
Przy obecnych rocznych możliwościach przeładunkowych wynoszących 750 tys. TEU i potencjalnej wydajności wynoszącej 1,2 mln TEU, Bałtycki Terminal Kontenerowy w Porcie w Gdyni jest jednym z większych terminali w rejonie Bałtyku i wiodącym terminalem kontenerowym w Polsce.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (50)
-
2011-05-02 20:54
statek (1)
pływałem na nim
- 3 0
-
2011-05-02 21:35
A w czwartek wymiana załogi
- 1 0
-
2011-05-02 21:50
flota (1)
a gdzie nasza flota plo pzm dalmor...... itd...p.o. wszystko sprzedalo ...polacy obudzcie sie
- 8 6
-
2011-05-03 16:29
weź wracaj słuchać radia maryja i stul sie
- 2 3
-
2011-05-03 08:55
a czy przypłynie do Gdyni jeszcze kiedykolwiek statek z polską banderą np .z PLO ???
- 6 0
-
2011-05-03 09:59
wstyd port w gdyni standetnial
a teraz wegiel sprowadzaja........
- 5 1
-
2011-05-03 10:02
jesteś w gdyni :WYŁĄCZ ROZUM-WŁĄCZ PR -
sledzie wy wszystko macie najwiekszwe...stadion,lotnisko,porty a zwłaszcza chorą ambicje
- 9 5
-
2011-05-03 10:07
a w betonowie co macie.............? (2)
jedna wielka szarosc......az sie tam jezdzic niechce!!!!!!!!!!! bo i po co!!!!!!!!
- 5 11
-
2011-05-03 17:27
Gdansk zawsze nad gdynia (1)
to nie jezdzij nam nie potrzeba smrodu sledzi
- 3 2
-
2011-05-03 19:46
w Gdansku jest terminal DCT przeladowujacy podobne ilosci kontenerow co 2 gdynskie terminale razem wziete, jest takze JEDYNYM terminalem na baltyku obslugujacym oceaniczne kontenerowce...
- 0 3
-
2011-05-03 10:47
PLO reaktywacja siedzi tam już 300 urzędników Szczurka
................
- 6 4
-
2011-05-03 17:25
jupi (1)
a ja bede ta blache wydawal na samochody
- 0 0
-
2011-05-03 22:00
i znowu deklaracje popaprasz
- 0 2
-
2011-05-04 09:24
sukces,czekamy na następny statek pod polska banderą,może już za 17 lat..
- 2 0
-
2011-06-11 20:37
Takie pytanie.
Czy Polskie Linie Oceaniczne jeszcze istnieja i czy jeszcze maja jakies statki? Kiedys to byla potega.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.