• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek Chipolbroku po 17 latach zawinął do BCT

erka
2 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
BCT zajmuje powierzchnię 60 ha i obejmuje: Bałtycki Terminal Kontenerowy, Depot Terminal (składowanie i naprawa pustych kontenerów) i spółkę Mostva zajmującą się obsługą logistyczną oraz techniczną nowych samochodów. BCT zajmuje powierzchnię 60 ha i obejmuje: Bałtycki Terminal Kontenerowy, Depot Terminal (składowanie i naprawa pustych kontenerów) i spółkę Mostva zajmującą się obsługą logistyczną oraz techniczną nowych samochodów.

Po 17 latach przerwy do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego BCT w Gdyni zawinął statek należący do Polsko-Chińskiego Towarzystwa Okrętowego SA Chipolbrok. Drobnicowiec m/v Wieniawski przywiózł na swoim pokładzie około 11 tys. ton blachy w kręgach.


Drobnicowiec m/v Wieniawski. Drobnicowiec m/v Wieniawski.
Statek m/v Szymanowski. Statek m/v Szymanowski.

- Bardzo cieszymy się, że po tylu latach mogliśmy ponownie gościć na naszym terminalu tak znaczącego armatora związanego z Gdynią od niemal 50 lat i serdecznych kolegów -
komentuje Krzysztof Szymborski, Prezes Zarządu BCT.

Ostatnie zawinięcie jednostki tego armatora do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego miało miejsce w 1994 roku, był to statek m/v Szymanowski.

Chipolbrok (Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA w Szanghaju) zostało powołane w roku 1951 w Tiencinie i Gdyni jako "Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Maklerów Okrętowych" na podstawie umowy między Polską i Chinami w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Rolę udziałowców pełnią rządy Polski i Chin, reprezentowane przez ministrów transportu obu państw.

Firma dysponuje stałym przedstawicielstwem w Gdyni. W wyniku restrukturyzacji w latach 90. firma rozszerzyła swoją ofertę transportową o porty Europy Zachodniej i basenu Morza Śródziemnego, jak również linię z portów Dalekiego Wschodu do portów USA i Zatoki Meksykańskiej oraz innych portów w basenie Morza Karaibskiego, a także Afryki.

Bałtycki Terminal Kontenerowy (ang. Baltic Container Terminal) rozpoczął działalność w 1979 roku. W maju 2003 roku spółkę BCT kupiła korporacja International Container Terminal Services Inc., z siedzibą na Filipinach.

Przy obecnych rocznych możliwościach przeładunkowych wynoszących 750 tys. TEU i potencjalnej wydajności wynoszącej 1,2 mln TEU, Bałtycki Terminal Kontenerowy w Porcie w Gdyni jest jednym z większych terminali w rejonie Bałtyku i wiodącym terminalem kontenerowym w Polsce.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (50)

  • statek (1)

    pływałem na nim

    • 3 0

    • A w czwartek wymiana załogi

      • 1 0

  • flota (1)

    a gdzie nasza flota plo pzm dalmor...... itd...p.o. wszystko sprzedalo ...polacy obudzcie sie

    • 8 6

    • weź wracaj słuchać radia maryja i stul sie

      • 2 3

  • a czy przypłynie do Gdyni jeszcze kiedykolwiek statek z polską banderą np .z PLO ???

    • 6 0

  • wstyd port w gdyni standetnial

    a teraz wegiel sprowadzaja........

    • 5 1

  • jesteś w gdyni :WYŁĄCZ ROZUM-WŁĄCZ PR -

    sledzie wy wszystko macie najwiekszwe...stadion,lotnisko,porty a zwłaszcza chorą ambicje

    • 9 5

  • a w betonowie co macie.............? (2)

    jedna wielka szarosc......az sie tam jezdzic niechce!!!!!!!!!!! bo i po co!!!!!!!!

    • 5 11

    • Gdansk zawsze nad gdynia (1)

      to nie jezdzij nam nie potrzeba smrodu sledzi

      • 3 2

      • w Gdansku jest terminal DCT przeladowujacy podobne ilosci kontenerow co 2 gdynskie terminale razem wziete, jest takze JEDYNYM terminalem na baltyku obslugujacym oceaniczne kontenerowce...

        • 0 3

  • PLO reaktywacja siedzi tam już 300 urzędników Szczurka

    ................

    • 6 4

  • jupi (1)

    a ja bede ta blache wydawal na samochody

    • 0 0

    • i znowu deklaracje popaprasz

      • 0 2

  • sukces,czekamy na następny statek pod polska banderą,może już za 17 lat..

    • 2 0

  • Takie pytanie.

    Czy Polskie Linie Oceaniczne jeszcze istnieja i czy jeszcze maja jakies statki? Kiedys to byla potega.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane