• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek dla Szczecina zwodowany w Remontowa Shipbuilding

VIK
29 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego

Wodowanie statku dla Urzędu Morskiego w Szczecinie.


W Remontowa Shipbuilding zwodowano kolejny statek wielozadaniowy zamówiony przez Urząd Morski w Szczecinie. Jednostka Planeta I wejdzie do eksploatacji w 2020 roku.



Umowę na wykonanie projektu i budowę dwóch wielozadaniowych jednostek dla administracji morskiej podpisano na początku marca ub. roku. Wartość tego kontraktu to ponad 213 mln zł. Inwestycja w 85 proc. jest dofinansowana z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pierwszy z nich, zwodowany przed trzema miesiącami, eksploatowany będzie przez Urząd Morski w Gdyni, a kolejny trafi do Urzędu Morskiego w Szczecinie. Statki wejdą do eksploatacji w 2020 roku.

Statki budowane są według projektu wykonanego przez należące do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Polski Rejestr Statków.
Nowe statki wejdą do eksploatacji w 2020 r. Nowe statki wejdą do eksploatacji w 2020 r.

Obydwa statki o długości 60 m, szerokości 12,8 m i zanurzeniu 3,5 m będą osiągać prędkość 13 węzłów. Obsługiwane będą przez sześcioosobową załogę i 14 osób personelu specjalistycznego. Spalinowo-elektryczny system napędu pozwoli na elastyczne wykorzystanie mocy przy wypełnianiu różnorodnych zadań. W codziennej eksploatacji jednostki przeznaczone będą do transportu, obsługi, wymiany i kontroli pław morskich, a także wykonywania i opracowywania pomiarów hydrograficznych. W przypadku wystąpienia katastrofy morskiej będą mogły zostać wykorzystane do holowania, zwalczania rozlewów olejowych, gaszenia pożarów, jak również wypełniania funkcji ratowniczych. W okresie zimowym w przypadku wystąpienia zalodzenia torów wodnych statki pełnić będą funkcje lodołamaczy pełnomorskich.

Jednostki zastąpią statki hydrograficzne Zodiak i Planeta, przekazane do eksploatacji w 1982 roku, a budowane także przez Remontową Shipbuilding, która wówczas była Stocznia Północną.

To niejedyny kontrakt Remontowa Shipbuilding realizowany dla instytucji ze Szczecina. Również w marcu ub. roku Stocznia podpisała kontrakt na zaprojektowanie, wybudowanie i dostawę dwóch lodołamaczy liniowych dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Wartość tego kontraktu to 30,2 mln zł.
VIK

Miejsca

Opinie (54) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • i oby jeszcze

    zbudować coś zgodnie z kontraktowym terminem.. a juz jest..Listopad..

    • 0 0

  • Dobrze, że w Polsce nie obowiązuje norsok (1)

    Bo byśmy wodowali raz na 20 lat...

    • 7 5

    • Fachowiec

      Oczywiscie ze obowiazuje, jak robisz dla offshore. Szkoda ze sie na HACCP nie powolales.

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding

    Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding (2)

    Ładne jednostki , szkoda tylko że wyposażenie jak i wykonanie z lat PRLu

    • 4 39

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding

      W PRLu ...

      ... Polska byla czwarta potega stoczniowa Swiata, a polskie statki byly wzorem dobrego wykonania Gamoniu.

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding

      skąd wiesz ? jakos promy dwustronne nie były klasy PRL

      • 1 0

  • Robota ruszy (2)

    Teraz to robota przyspieszy za sprawą pomysłu niejakiego pana szefa czyli biurowca kontenerowego przy nabrzeżu i skrzynki depozytowej na telefony

    • 6 1

    • Wiem kim jesteś, nieładnie

      • 2 0

    • Stocznia daje ci niezły chleb.
      Więc wypada grać do jednej bramki.

      • 0 5

  • Opinia wyróżniona

    Tak dla innych

    Pracuję w tej Stoczni od wielu lat i jestem z tego dumny.
    Firma miała i ma swoje problemy ale nie znam takiej, która by ich nie miała.
    Jej mocną stroną jest to, że potrafi te problemy pokonywać.

    • 8 3

  • Szkoda że (7)

    Kolejna dobra wiadomość dla Remontowej.. szkoda że pre.. związku ma cichą umowę z ,,szefem'' i teraz będzie nam mówił że podwyżki ogólne w czerwcu a sam odejdzie w marcu na emeryturę. Branża stoczniowa a stawki 23-25 brutto i pensja jak w biedronce...

    • 62 12

    • Re

      Sukcesu przewód.. k.z. zabranie + 5 zł do nadgodzin, włożenie wszystkie w stawkę ( nawet mleka) 1zł podwyżki przez 5 lat.. można by tak dalej wymieniać .. Dobrze że się wypisałem..

      • 2 0

    • Ciekawie (2)

      Ciekawe kto naciska łapkę w dòł? Prewnie ludzie z białego budynku..

      • 23 3

      • Piszę z (1)

        Piszę z prywatnego telefonu w czasie przerwy śniadaniowej w szatni wydziału w1

        • 6 0

        • To jesteś Darek czy Krzysiek, pisałeś po wodowaniu tzn. co najmniej po 12:30 a przerwa śniadaniowa jest chyba ~10 więc zdecyduj się

          • 0 2

    • Darek

      Jak piszesz ze stoczniowego kompa to chłopaki z IT wiedzą kto ty jesteś.

      • 13 2

    • Pracownik (1)

      Szkoda że my pracownicy nic z tego nie mamy i pensja stoi w miejscu od kilku lat...

      • 22 8

      • To wyleć za granicę, rób coś innego, nie bój się

        • 14 7

  • Fajny ten statek... (1)

    ...taki nie za kompletny.

    • 1 1

    • To typowe przy wodowaniu bocznym. Przy wodowaniu wzdłużnym np jak w dawnej St. Gd jest bardziej wyposażony a przy budowaniu w suchym doku np w d St Gdy w zasadzie jest kompletny przy wodowaniu

      • 2 0

  • (1)

    Moze mam problemy ze wzrobiem ale ja tam widze tylko kadłub!Troche sie to chyba róznie od wodowania całego statku?

    • 0 4

    • Z czym masz problem? Ze wzwodem???

      • 2 0

  • To ma być statek? A gdzie nadbudówka i dźwig chociażby

    • 0 1

  • (4)

    Najlepsza stocznia na Świecie

    • 17 20

    • (2)

      Ze stawkami jak w Chinach!! Oj przepraszam za mocno powiedziałem, Bo w tam ą wyższe stawki...

      • 10 5

      • tam jedno miasto ma tyle ludzi co cała Polska .. no i opłaty zapatenty nie istnieją bo mają skopiowane, swoje

        • 0 0

      • Polska do Kantonu lub Szenzen nie pasuje.
        Nie mamy ani jednego miasta by się porównać.
        Lipa.

        • 2 0

    • Stocznia tak ale reszta

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane