• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek dla Szczecina zwodowany w Remontowa Shipbuilding

VIK
29 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego

Wodowanie statku dla Urzędu Morskiego w Szczecinie.


W Remontowa Shipbuilding zwodowano kolejny statek wielozadaniowy zamówiony przez Urząd Morski w Szczecinie. Jednostka Planeta I wejdzie do eksploatacji w 2020 roku.



Umowę na wykonanie projektu i budowę dwóch wielozadaniowych jednostek dla administracji morskiej podpisano na początku marca ub. roku. Wartość tego kontraktu to ponad 213 mln zł. Inwestycja w 85 proc. jest dofinansowana z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pierwszy z nich, zwodowany przed trzema miesiącami, eksploatowany będzie przez Urząd Morski w Gdyni, a kolejny trafi do Urzędu Morskiego w Szczecinie. Statki wejdą do eksploatacji w 2020 roku.

Statki budowane są według projektu wykonanego przez należące do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Polski Rejestr Statków.
Nowe statki wejdą do eksploatacji w 2020 r. Nowe statki wejdą do eksploatacji w 2020 r.

Obydwa statki o długości 60 m, szerokości 12,8 m i zanurzeniu 3,5 m będą osiągać prędkość 13 węzłów. Obsługiwane będą przez sześcioosobową załogę i 14 osób personelu specjalistycznego. Spalinowo-elektryczny system napędu pozwoli na elastyczne wykorzystanie mocy przy wypełnianiu różnorodnych zadań. W codziennej eksploatacji jednostki przeznaczone będą do transportu, obsługi, wymiany i kontroli pław morskich, a także wykonywania i opracowywania pomiarów hydrograficznych. W przypadku wystąpienia katastrofy morskiej będą mogły zostać wykorzystane do holowania, zwalczania rozlewów olejowych, gaszenia pożarów, jak również wypełniania funkcji ratowniczych. W okresie zimowym w przypadku wystąpienia zalodzenia torów wodnych statki pełnić będą funkcje lodołamaczy pełnomorskich.

Jednostki zastąpią statki hydrograficzne Zodiak i Planeta, przekazane do eksploatacji w 1982 roku, a budowane także przez Remontową Shipbuilding, która wówczas była Stocznia Północną.

To niejedyny kontrakt Remontowa Shipbuilding realizowany dla instytucji ze Szczecina. Również w marcu ub. roku Stocznia podpisała kontrakt na zaprojektowanie, wybudowanie i dostawę dwóch lodołamaczy liniowych dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Wartość tego kontraktu to 30,2 mln zł.
VIK

Miejsca

Opinie (54) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • i oby jeszcze

    zbudować coś zgodnie z kontraktowym terminem.. a juz jest..Listopad..

    • 0 0

  • Dobrze, że w Polsce nie obowiązuje norsok (1)

    Bo byśmy wodowali raz na 20 lat...

    • 7 5

    • Fachowiec

      Oczywiscie ze obowiazuje, jak robisz dla offshore. Szkoda ze sie na HACCP nie powolales.

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding

    Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding (2)

    Ładne jednostki , szkoda tylko że wyposażenie jak i wykonanie z lat PRLu

    • 4 39

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding

      W PRLu ...

      ... Polska byla czwarta potega stoczniowa Swiata, a polskie statki byly wzorem dobrego wykonania Gamoniu.

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding

      skąd wiesz ? jakos promy dwustronne nie były klasy PRL

      • 1 0

  • Robota ruszy (2)

    Teraz to robota przyspieszy za sprawą pomysłu niejakiego pana szefa czyli biurowca kontenerowego przy nabrzeżu i skrzynki depozytowej na telefony

    • 6 1

    • Wiem kim jesteś, nieładnie

      • 2 0

    • Stocznia daje ci niezły chleb.
      Więc wypada grać do jednej bramki.

      • 0 5

  • Opinia wyróżniona

    Tak dla innych

    Pracuję w tej Stoczni od wielu lat i jestem z tego dumny.
    Firma miała i ma swoje problemy ale nie znam takiej, która by ich nie miała.
    Jej mocną stroną jest to, że potrafi te problemy pokonywać.

    • 8 3

  • Szkoda że (7)

    Kolejna dobra wiadomość dla Remontowej.. szkoda że pre.. związku ma cichą umowę z ,,szefem'' i teraz będzie nam mówił że podwyżki ogólne w czerwcu a sam odejdzie w marcu na emeryturę. Branża stoczniowa a stawki 23-25 brutto i pensja jak w biedronce...

    • 62 12

    • Re

      Sukcesu przewód.. k.z. zabranie + 5 zł do nadgodzin, włożenie wszystkie w stawkę ( nawet mleka) 1zł podwyżki przez 5 lat.. można by tak dalej wymieniać .. Dobrze że się wypisałem..

      • 2 0

    • Ciekawie (2)

      Ciekawe kto naciska łapkę w dòł? Prewnie ludzie z białego budynku..

      • 23 3

      • Piszę z (1)

        Piszę z prywatnego telefonu w czasie przerwy śniadaniowej w szatni wydziału w1

        • 6 0

        • To jesteś Darek czy Krzysiek, pisałeś po wodowaniu tzn. co najmniej po 12:30 a przerwa śniadaniowa jest chyba ~10 więc zdecyduj się

          • 0 2

    • Darek

      Jak piszesz ze stoczniowego kompa to chłopaki z IT wiedzą kto ty jesteś.

      • 13 2

    • Pracownik (1)

      Szkoda że my pracownicy nic z tego nie mamy i pensja stoi w miejscu od kilku lat...

      • 22 8

      • To wyleć za granicę, rób coś innego, nie bój się

        • 14 7

  • Fajny ten statek... (1)

    ...taki nie za kompletny.

    • 1 1

    • To typowe przy wodowaniu bocznym. Przy wodowaniu wzdłużnym np jak w dawnej St. Gd jest bardziej wyposażony a przy budowaniu w suchym doku np w d St Gdy w zasadzie jest kompletny przy wodowaniu

      • 2 0

  • (1)

    Moze mam problemy ze wzrobiem ale ja tam widze tylko kadłub!Troche sie to chyba róznie od wodowania całego statku?

    • 0 4

    • Z czym masz problem? Ze wzwodem???

      • 2 0

  • To ma być statek? A gdzie nadbudówka i dźwig chociażby

    • 0 1

  • (4)

    Najlepsza stocznia na Świecie

    • 17 20

    • (2)

      Ze stawkami jak w Chinach!! Oj przepraszam za mocno powiedziałem, Bo w tam ą wyższe stawki...

      • 10 5

      • tam jedno miasto ma tyle ludzi co cała Polska .. no i opłaty zapatenty nie istnieją bo mają skopiowane, swoje

        • 0 0

      • Polska do Kantonu lub Szenzen nie pasuje.
        Nie mamy ani jednego miasta by się porównać.
        Lipa.

        • 2 0

    • Stocznia tak ale reszta

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane