• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek do obsługi farm wiatrowych powstaje w stoczni Crist

VIK
21 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (53)
W stoczni Crist rozpoczęła się budowa kadłuba statku na potrzeby morskich farm wiatrowych. W stoczni Crist rozpoczęła się budowa kadłuba statku na potrzeby morskich farm wiatrowych.

W stoczni Crist rozpoczęto budowę statku do obsługi morskich farm wiatrowych. Jednostka powstaje na zlecenie stoczni Ulstein Verft. Dla norweskiego kontrahenta gdyńska stocznia od 2013 roku wykonała już 14 projektów, a dwa kolejne są w toku.



Jednostka będzie miała 89,6 m długości całkowitej oraz 19,2 m szerokości, będzie posiadała 91 kabin i pomieści maksymalnie 126 osób. Będzie napędzana elektrycznie, wspomagana bateryjnie. Hybrydowy napęd akumulatorowy oraz paliwo metanolowe umożliwi zerową emisję. System ładunkowy będzie zapewniać bezpieczeństwo oraz umożliwi sprawny załadunek i rozładunek statku.

Statek jest pierwszym z dwóch nowo budowanych dla armatora Olympic z Norwegii, oba mają zostać dostarczone w 2024 roku. Budowane będą w stoczni Ulstein Verft. Stocznia Crist jest podwykonawcą.

Ceremonia cięcia blach w stoczni Crist. Ceremonia cięcia blach w stoczni Crist.

Specjalny kształt kadłuba ma zapewnić zwrotność, prędkość, stabilność, ładowność i wykorzystanie energii. Oparty jest na technologii Ulstein Twin X-Stern, jest to cecha konstrukcyjna obejmująca ostrzejsze linie kadłuba i eliminująca płytę pawęży, zwiększa funkcjonalność, dzięki pozytywnemu wpływowi na utrzymanie położenia statku, reakcję fal, komfort i bezpieczeństwo w trudnych warunkach poprzez zmniejszenie sił uderzenia fal, wilgotności pokładu i rozprysku.

Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii

Statek będzie pracował przy farmach wiatrowych, m.in. będzie służył do przewozu personelu, ładunków, paliwa olejowego, wody w zbiornikach, części zamiennych oraz innych ładunków drobnicowych pod i na pokładach otwartych.

Stocznia Crist wykonuje kadłuby na zlecenie Ulstein Verft od dziewięciu lat. Są to głównie jednostki offshore, ale był też częściowo wyposażony statek do układania kabli. W sumie wykonano 14 projektów, a 2 kolejne są w toku.
VIK

Miejsca

Opinie (53) 4 zablokowane

  • Gratulacje :) (13)

    Można? Można! Brawo życzę powodzenia:)

    • 20 19

    • Czego tu gratulować (11)

      Kolejna puszka z blachy za 20% ceny gotowego statku. Crist jako podwykonawca robi brudną robotę a kasę zarobi ten który statek sprzeda.

      • 16 5

      • (3)

        kasę zarobi każdy przy produkcji. To że oprzyrządowanie jest droższe niż sama skorupa wcale nie musi dać wyższego zarobku. Liczy się zysk a nie przychód.

        • 5 1

        • Zysk z tej budowy jest w Norwegii. Crist ledwie zupie finansowo. (2)

          Bo prezes zatrudnienia całą swoją rodzinę i znajomych na wysoko płatnych stanowiskach.
          Niestety ich nie kompetencja wyklucza to iż kiedyś takie budowy w 100% będą wykonywane w Gdyni. Chyba że zmieni się właściciel i przepędzi pociotków i rodzinę prezesa która jest zbędnym kosztem..

          • 2 3

          • zysk jest wszędzie u podwykonawców, nikt za darmo nie robi (1)

            Skoro zajmujesz się tylko spawalnictwem to spawasz kadłuby a nie zajmujesz się outfittingiem. Statek to nie jest profil działalności. Profilami są spawalnictwo, napędy (silniki, hydraulika itp.) systemy elektroniczne etc.. Statek to pojęcie międzybranżowe. Dyletant natomiast myśli że produkcją statków zajmują się fabryki statków i wnioskuje że nasze są upośledzone bo nie mogą wyprodukować całego. Co za ograniczony punkt widzenia.

            • 3 1

            • Skoro wypowiadają się ludzie, którzy statek widzieli jak płynie po morzu, to i takie opinie są. To takie rozumienie jak za komuny: jak jest stocznia, to ma budować statki, a tu chodzi o to żeby na tej produkcji zarobić.

              • 0 0

      • (6)

        No no oczywiście bo Crist buduje charytatywnie w metalnosci takich osób jak Ty, które do niczego w życiu już nie dojadą...

        • 10 11

        • Crist nie buduje statków tylko za pół darmo robi najtańszą najbardziej prymitywną część budowy statku. (5)

          Bo taniej jest Norwegom zbudować kadłub u biedaków z 3 świata. Gdzie ludzie pracują na samozatrudnieniu za 25 zł na godzinę.
          Oczywiście poza prezesem i jego krewnymi po zatrudnianymi pomimo braku kwalifikacji na świetnie płatnych stanowiskach.

          • 15 3

          • (4)

            Jak jest tak źle jak piszesz, to skąd biorą ludzi do roboty? Przecież nie ma przymusu pracy?

            • 4 6

            • nie przymusu pracy, ale jest przymus oplacenia kosztow zycia. (3)

              Takie wypowiedzi swiadcza o aroganckiej ignorancji. Wzorem Marii Antoniny, ktora na wiesc o braku chleba, rzucila "zlota mysl" o mozliwosci jedzenia ciastek...

              Wiesz jak skonczyla?

              Lub swiadomie takie bzdury wydalasz, a to jeszcze gorszy objaw.

              • 7 6

              • skoro opłacenie kosztów życia uważasz za przymus to powinieneś też uznać że odpowiedzialność za to spoczywa na tobie (1)

                zatem powiem prosto "trzeba było się uczyć". Bo z tego to wynika. Masz tego świadomość na wczesnym etapie nauczania i mogłeś to sobie zorganizować. Inżynier okrętowiec nie ma problemu z opłacaniem kosztów życia.

                • 2 1

              • koszty życia

                nie tylko inżynier, dobry monter, spawacz, itp. też nie ma problemów z opłatami, nisko opłacane są stanowiska pracy nie wymagające szczególnych kwalifikacji.

                • 0 1

              • Tyle zarabiasz na ile pracodawca wycenił twoje kwalifikacje; jeśli uważasz, że masz za mało to możesz poszukać pracy gdzie indziej, a jeśli wiesz że gdzie indziej więcej nie zarobisz, to nie narzekaj. Czasy Marii Antoniny i komuny szczęśliwie minęły, ale jak widać mentalność co niektórym została, żeby tak bogatszym pozabierać i rozdać tym biedniejszym. Moim zdaniem dobry fachowiec zawsze znajdzie dobrą pracę.

                • 5 2

    • no pewnie że można, przecież to nie jedyna jednostka u nas produkowana

      jest mnóstwo ciężkiego sprzętu robionego przez takie firmy jak Damen czy MacGregor. U nas projektowane, czasem produkowane w różnych stoczniach na całym świecie ale sporo też u nas i to niekoniecznie na terenach stoczniowych.

      • 3 9

  • (3)

    CRIST to pozostałość po Stoczni Gdynia po słynnej likwidacji przemysłu stoczniowego przez Wielkiego Donalda.

    • 6 9

    • dla przypomnienia

      Zdaję się że Piotrowskiego w Szczecinie i Szlantę w Trojmieście to zaorali towarzysze z SLD wraz z towarzyszami ze związków zawodowych... A pod zarządami Piotrowskiego i Szlanty Polskie ex-państwowe stocznie ostatni raz zbudowały statek z zyskiem.

      • 0 0

    • Dla przypomnienia . (1)

      Stocznię Gdynia wykończył działacz pisowski Smoliński a Stocznię Gdańską inny działacz pisowski o nazwisku Jaworski .

      • 9 1

      • PiS niszczyl stocznie, kopalnie... teraz gospodarke, ekonomie i edukacje...

        • 4 0

  • Bez podniety (8)

    Wykonany tylko będzie kadłub z częściowym wyposażeniem.

    • 29 2

    • Puszka z blachy 4 razy malowana bo to w Skandynawii najdroższe. (6)

      To zrobi Crist i dostanie grosiki.
      Bo prawdziwa kasa jest za gotowy statek nie za półprodukt.

      • 20 2

      • Masz rację. Lepiej, żeby odmówili budowy i czekali na kontrakt, który obejmie pełny zakres ;-))) (1)

        Prawdziwy Polak - malkontent. Tylko marudzi i narzeka.

        • 9 16

        • Bzdury piszesz bo nie znasz się na tym.

          Polskie firmy poza Cristem w zdecydowanej większości budują całe statki od początku do końca. Te które przetrwały rządy dyletanta Tuska.

          • 0 2

      • Statek (2)

        Tylko skąd wziąć ludzi, którzy ten kadłub by wyposażyli? Kiedyś stocznie miały wydziały wyposażeniowe, teraz zostali traserzy, kadłubowcy i spawacze i to na wymarciu bo młodzi do tej roboty się nie garną.

        • 8 3

        • i tak dobrze że Polski Robotnik ma pracę (1)

          a rząd poPiSowo robi zakupy, bez przetargów, bez Off-SETu, bez transferu technologii ... itd
          ... pracę ma amerykański, niemiecki czy koreański robotnik ... a Polak NiE.
          "dobra zmiana"

          • 3 1

          • w biedronce ciebie nie chcieli...stąd ten żal?

            mieli czekać aż matka da ci kopa w zad zebys w koncu wyszedl do ludzi z jej 40m2 potem laskawie czekać aż zdecydujesz się na jakiś zawód i być może nauczą ciebie czegokolwiek... potrzeba ze 3 dekady - tutaj wybacz ale na naszej granicy ruscy mogą być szybciej... apropos dzisiejszej niemieckiej pomocy militarnej... to chyba jakiś żart :)

            • 1 1

      • nie ma problemu, taki mają profil

        ale oczywiście możesz to zmienić. Zamów u nich cały statek :D

        • 0 1

    • Norwedzy pewnie nie chca kompleksowo.... żeby im krzyże w każdym pomieszczeniu wisiały

      • 3 8

  • Oczywiście zero-emisyjne to wszystko będzie (1)

    włącznie z napędem statku.
    Identycznie elektrownia węglowa jest zero-emisyjna, bo prąd jest z generatora a nie z pieca :)

    • 10 5

    • metanol syntetyczny

      zakład produkcji zasilany energetyką wodną. Gdzie widzisz emisje, ziomku f*utina?

      • 0 1

  • Kadluby dla Norwegii (3)

    Dlaczego w Polsce budowane są tylko kadluby lub bloki statków?
    Sprawa jest bardzo prosta .W Norwegii każda stocznia dostaje od
    wielu lat, 25 % doplaty do umowy
    zbudowania statku pieniądze daje
    rząd norweski. Gdyby stocznia
    norweska zlecila zbudowanie calego statku przez zagraniczna stocznię to nie dostała by tej
    dużej stalej dopłaty rządowej.

    • 9 0

    • rząd daje (1)

      pamiętam jak kiedyś Stocznia Gdańska dostała pomoc od rządu, to przyszedł prikaz że niedozwolona pomoc i kazano zamknąć dwie pochylnie z trzech działających. Może i dlatego Norwegia nie pcha się do Unii?

      • 5 4

      • Stocznia Gdańska

        to co dostała stocznia Gdańska to co innego niż stałe dodatki jakie dostają stocznie norweskie.
        Stocznia norweska dostaje od rządu 25 % do każdego kontraktu na budowę statku.

        • 2 1

    • przez to skupiają się na biznesie w którym nie są efektywni. Gdyby to było rentowne nie trzeba byłoby nic dopłacać. To tak jak kiedyś z naszymi PGRami. - Ile macie zysku prezesie? - oooo w tym roku 16 milionów. - A ile dostaliście dotacji rządowych? - w tym roku 20 milionów.

      • 2 0

  • JDG

    Działalność gospodarczą nie przeszkadza tym którzy w ten sposób zarabiają. Najbardziej boli związkowców, miłośników postojowego i L4 i tych recytujących kodeks pracy z klasycznym to nie należy do moich obowiązków...

    • 4 13

  • (4)

    szukacie do pracy automatykow?

    • 0 4

    • u nas w MacGregorze ostatnio szukali. Nie śledzę to nie wiem czy nadal. Poszukaj w dziale kariera.

      • 0 0

    • (1)

      szukaj w RSB

      • 3 1

      • RSB

        A tam robotę jakąś mają poza tymi holownikami?

        • 1 2

    • Auto-mat

      Auto-mat - szach i mat

      • 3 0

  • Stocznia buduje dla stoczni ? (2)

    To jakby kopalnia wydobywała węgiel dla kopalni

    • 11 3

    • Nie

      no nie nasz narodowy?

      • 4 0

    • Budowa statku nie polega na tym, żeby stocznia do ostatniej śrubki wszystko sama sobie wyprodukowała. Skoro bardziej opłaca się zbudować kadłub taniej w innej stoczni, to czemu mają tego nie robić? Jeszcze można na karach umownych trochę kasy wyciągnąć.

      • 3 2

  • Ceremonia

    jak w Szczecinie a to zwykły kontrakt dla podwykonawcy.

    • 4 0

  • Na zdjęciu brak Głównego Technologa Cristu (5)

    Nie zaprosili dziadka żeby wstydu nie było.
    W końcu to rodzina prezesa.

    • 12 3

    • Technolog (2)

      Już na emeryturze.

      • 6 0

      • Z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciu.

        • 4 1

      • O 5 lat za późno.

        Kto takich ludzi bez kwalifikacji i wiedzy merytorycznej na takie stanowiska nominuję.
        Nie dziwi że z takimi specjalistami Crist ciągle tylko podwykonawcą.

        • 6 0

    • Mąż siostry prezesa już na emeryturze.

      • 5 0

    • A cebulaczek zazdrości.... ot taka mentalność...

      • 3 8

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane