• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Alegra już jest w Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
31 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line
Stena Alegra przejdzie remont awaryjny w stoczni Nauta. Zakres prac i czas potrzebny na ich wykonanie będzie znany po dokonaniu szczegółowego przeglądu. Stena Alegra przejdzie remont awaryjny w stoczni Nauta. Zakres prac i czas potrzebny na ich wykonanie będzie znany po dokonaniu szczegółowego przeglądu.

Do gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta na remont awaryjny wpłynął prom Stena Alegra. Przypomnijmy, że w poniedziałek podczas planowego postoju na kotwicowisku w okolicach portu w Karlskronie z powodu silnego wiatru statek zerwał się z kotwicy i wszedł na mieliznę. Teraz w stoczni przejdzie przegląd i ewentualny remont.


Co będzie dalej, okaże się po dokładnych oględzinach Steny Alegry Co będzie dalej, okaże się po dokładnych oględzinach Steny Alegry

Czy płynąłeś/płynęłaś kiedyś promem przez Bałtyk?


Zakres prac i czas potrzebny na ich wykonanie będzie znany po dokonaniu szczegółowego przeglądu. Na razie wszystkie rejsy frachtowego, czyli przewożącego głównie ładunki, statku Stena Alegra zostały odwołane do 13 listopada.

- Nie wprowadziliśmy na tę linię innego statku. Zmieniliśmy tylko rozkład rejsów dwóch pozostałych statków pływających na tej linii, czyli Steny Vision i Steny Sprint - mówi Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik Stena Line Polska. - Statki te zwiększyły częstotliwość rejsów. Udało się to dzięki rezygnacji z dni postojowych w portach. Na razie tak będzie do 13 listopada. Co będzie dalej, okaże się po dokładnych oględzinach Steny Alegry.

Stena Alegra została wprowadzona na linię Gdynia-Karlskrona na początku lipca tego roku. Jednostka ta zapoczątkowała nowe, trzecie połączenie na tej trasie armatora Stena Line. Jest to statek typu RoPax (frachtowo-pasażerski) zbudowany w 1998 roku. Został on wyczarterowany od siostrzanej firmy Steny Line, czyli Steny Ro-Ro. Wówczas nazywał się Norman Trader. Steną Alegrą stał się na potrzeby nowego połączenia.

Dla Stoczni Remontowej Nauta nie jest to pierwszy kontakt ze szwedzkim armatorem. Tuż przed wejściem Steny Alegry do regularnych połączeń, "odwiedziła" ona gdyńską stocznię. Na jednostce przeprowadzono niezbędne prace modyfikacyjne i konserwacyjno-malarskie (aplikacja powłoki silikonowej). Remont trwał zaledwie miesiąc. Z kolei wiosną tego roku w suchych dokach w remoncie przebywały dwa statki ro-ro: m/v "Stena Forecaster" należący do Stena Ro-Ro oraz m/v "Watling Street" użytkowany przez Northern Marine Management.

Stena Line współpracuje z gdyńskim portem już od 1995 roku, kiedy to w maju w swój pierwszy rejs z Karlskrony do Gdyni wyruszył prom "Lion Queen". Dziś promy na trasie Gdynia-Karlskrona kursują codziennie. Baza promowa zlokalizowana jest przy Nabrzeżu Helskim II zobacz na mapie Gdyni, przy Basenie VIII. Jednak za kilka lat w gdyńskim porcie ma już działać nowy terminal promowy przy Nabrzeżu Polskim zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Ma być gotowy w 2016 roku, a jego budowa pochłonie 120 mln zł.

Miejsca

Opinie (26)

  • koniec końców zarobi polska firma ;) (1)

    • 43 3

    • po co zaraz tak ksenofobicznie?!

      j.w.

      • 0 0

  • Brawo Nauta

    • 21 29

  • jakby dali mocniejszy sznurek do tej kotficy to by sie nie urwał (4)

    co oni nie myślą, czy co

    • 11 14

    • a od kiedy (2)

      a od kiedy to do KOTWICY mocuje sie sznurek jestem przekonany ze kotwica jest przytwierdzona do lancucha

      • 2 2

      • A od kiedy ... (1)

        Określenie" sznurek przy kotwicy" jest skrótem myślowym.Żagle często określa się jako szmaty.Ot takie skróty żeglarskie.
        wojt

        • 4 1

        • skróty żeglarskie

          wobec promu??? haaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaha.!!!

          • 1 0

    • ...jesli juz sie sprzedawców to nikt nie napisał ze urwał sie łańcuch. Terminologia morska jest bardzo specyficzna także mysle że nawet redaktor nie jest przekonany co napisał.

      • 0 1

  • Zejdrzycka-Krzakowska (1)

    robi dobrą minę do złej gry

    • 8 6

    • Hmm

      Pewnie wibrator nie dopasował się do niej ..

      • 2 3

  • sprawa słynnej suwnicy wyrównana ?

    • 14 2

  • (1)

    nie mam zdania

    • 10 1

    • Mam mocno obojętne odczucia co do Twojego komentarza.

      • 2 2

  • bo jak wieje to sie stoi na kotwicy tylko do okreslonego momentu ktory mozna sobie obliczyc (4)

    a potem sie podnosi kotwice i zasuwa na pelne morze sztormowac na bardzo wolno naprzod 30 st dziobem do fali,na pelnym morzu i nic by sie nie stalo tylko towarzystwo wzajemnej adoracji tam pracujace by sie porzygalo od bujania .
    Kapitan powninien to wiedziec a nie stac i czekac i czekac ,ze moze przejdzie.
    Sila trzymania kotiwcy zalezna od dna tez w szwecji nie jest najlepsza.
    Ale towarzystwo wzajemnej adoracji nie chcialo byc bujane tylko siedzieli i ogladali Tv i sprawdzali kurs Euro / pln pewnie.
    Rutyniarze tam plywaja i rutyna ich zgbi kiedyc.Byla suwnica , bylo molo rozwalone , byly przycierki a teraz to. Rutyniarze do zwolnienia bo za dlugo tam siedza.

    • 20 4

    • Kapitan -teoretyk

      Czy zdaje Pan sobie sprawę Ze te mądrości czytają prawdziwi ludzie morza-matrosi z krwi i kości i mają niezły ubaw?

      • 4 3

    • Panie Kapitanie ! Po co te nerwy ! (1)

      Za ich glupote zaplaca naszym stoczniom i gra gitara . Niech robia tak czesciej to moze za jakis czas otworzy sie jakas nowa stocznie u nas i bedzie robota dla ludzi .

      • 3 1

      • Starszy mechanik-

        -pożal się Boże!

        • 0 0

    • Może fachowcu

      -chcesz przeczytać raport?
      "Nie zawinił czynnik ludzki" .I nie Ty z pozycji szczura lądowego jesteś od oceniania
      tej sytuacji!

      • 0 0

  • eee panie majster wszystko git!?

    ...........postukaj młotkiem Mariusz tuuuuuuu...... i tuuuuuuuuuuu ....... no i co przebiłeś się ? nie! - no to git.

    • 5 2

  • to jakos zlom? po ukladach przy odbiorze (1)

    lekkim malowaniu i oklejaniu nalepkami? w szwecji/norwegii maja lepsze promy pomiedzy wysepkami niz ta alegra

    • 6 2

    • Ona jest Szwecka...

      • 0 2

  • Steny Vision i Steny Sprint - mówi Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska

    Steny Vision i Steny Sprint - mówi Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska-- czy Spirit ;>?

    • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane