• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Crist buduje prom dla Islandii

VIK
18 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Prom ma być gotowy w czerwcu 2018 r. Prom ma być gotowy w czerwcu 2018 r.

Stocznia Crist zbuduje pasażersko-samochodowy prom dla Islandii. Jednostka NB 70 będzie obsługiwała kursy pomiędzy wyspami islandzkiego archipelagu Westmana. Zamawiającym jest Vegageroin - Islandzki Urząd Transportu Drogowego, który zarządza blisko 13 000 km dróg krajowych.



Statek będzie miał prawie 70 m długości i 15 szerokości. Prom pomieści od 390 pasażerów w sezonie zimowym do 540 pasażerów w sezonie letnim (dzięki zewnętrznemu tarasowi). Jednostkę będzie obsługiwać dziesięcioosobowa załoga. Projekt koncepcyjny promu wykonała wiodąca na rynku norweskim firma projektowa Polarkonsult AS. Projekt klasyfikacyjny i roboczy wykona biuro projektowe StoGda Ship Design & Engineering. Statek ma być gotowy w czerwcu 2018 roku.

Prom NB70 obsługiwać będzie trasę pomiędzy Landeyjahöfn a Vestmannaeyjar - wyspami leżącymi w archipelagu Westmana, położonym dziewięć kilometrów od południa Islandii. Vestmannaeyjar znane jest jako urokliwe, powulkaniczne miejsce wycieczek oraz ze słynnego zdjęcia samotnego domu położonego nieopodal urwiska. Czas podróży na tej trasie wyniesie zaledwie 20 minut. Będzie to możliwe dzięki świetnym parametrom jednostki zapewniającym wysoką zwrotność oraz wydajnemu układowi napędowemu.

- NB 70 będzie dodatkowo przystosowany do okazjonalnych wyjazdów do innych, dalszych portów, stąd projekt oraz wykonanie jednostki są wysoce specjalistyczne - podsumowuje Radosław Pallach, project manager Crist.
Serce jednostki to zespół hybrydowych silników wysokoprężnych pozwalający na jednoczesne zasilanie elektryczne - to właśnie one umożliwią płynną regulację prędkości płynięcia. Właściwa budowa oraz spełniane normy pozwolą NB 70 na operowanie w bardzo trudnych warunkach morskich - południowe wody Islandii zdominowane są przez długie fale oceaniczne oraz krótkie fale lokalne wywołane przez wiatr.
VIK

Miejsca

Opinie (56) 3 zablokowane

  • montownia (4)

    Nie zbuduje tylko złoży, w stoczni już się nie buduje silników, nie wytapia stali itp.

    • 3 22

    • No... (3)

      I jakbyś nie wiedział - nigdy się tego nie robiło.

      • 15 0

      • owszem dawniej wykonywano odlewy stalowe, była nawet cała linia do obróbki blach - a silniki były Polskie z Fabryki Cegielskiego - fabryki stworzonej przez obrońcę Polskości Hipolita Cegielskiego na przekór niemcom - fabryki zlikwidowanej w interesie w/w

        • 1 0

      • a ja wiem (1)

        dawniej wytapiano i odlewano mniejsze elementy na miejscu...

        • 1 1

        • odlewano odlewy staliwne ale nie wytapino stali :)

          • 1 0

  • Grafika powala... brak słów

    Poziom adekwatny do "wizualizacji". Paint rules!

    • 5 0

  • Mój ty Boże

    Zaje...cie jak w Criscie, z tym napędem to popłynęli,takie rzeczy to już przeszłość, teraz gazem statki napędzają ;))

    • 1 2

  • co to rysunek????

    ... tną koszty i zlecili wizualizację dzieciom na ztpt ?

    • 9 1

  • No smyku

    Gratuluje

    • 2 2

  • Kim - są (2)

    proszę przypomnieć bo nie pamiętam czy to Ci co zatrudniają pracowników z Korei PLN? bo jeżeli tak to nie mam pytań- myślę tylko ,że mogli być konkurencyjni ociupinkę.

    • 5 11

    • Nie ma dawno już ludzi z Korei

      • 7 0

    • Starszy to ty będziesz ale mądrzejszy to ...

      jak w tytule

      • 5 1

  • Pracowało się w Crist

    2001r na doku w Gdyni.I ten pierwszy klient rybak(Duńczyk) je..ło ,że hohoho :D

    • 4 1

  • Brawo

    Panie Radku

    • 9 1

  • Najistotniejsze jest to, że Vegageroin zarządza 13.000 km dróg krajowych!!!

    wow!

    • 7 1

  • miejmy nadzieję, że prom będzie wyglądał lepiej niż obrazek :)

    • 32 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane