• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Crist zbuduje statki do obsługi farm rybnych

erka
23 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Crist wybuduje dwa statki dla Ewos Group, jednego z największych na świecie dostawców pasz i odżywek dla ryb hodowlanych. Crist wybuduje dwa statki dla Ewos Group, jednego z największych na świecie dostawców pasz i odżywek dla ryb hodowlanych.

Stocznia Crist wybuduje dwa statki do obsługi farm łososiowych w Norwegii. Odbiorcą statków jest norweska Grupa Ewos.



Crist wybuduje i wyposaży dwa kadłuby. Statki będą miały 70 metrów długości, a ich ładowność wyniesie ok. 2,5 tys. ton. Mają one dostarczać pokarm dla ryb bezpośrednio od producenta do odbiorcy. Karma ma być dostarczana luzem jako ładunek masowy.

Ewos Group jest jednym z największych na świecie dostawców pasz i odżywek dla ryb hodowlanych. Firma, która powstała w 1931 roku, jest własnością Cermaq ASA. Spółki Grupy Ewos działają w Kanadzie, Chile, Norwegii, Szkocji i Wietnamie. Siedziba Grupy znajduje się w norweskim mieście Bergen.

Norwegia jest największym europejskim dostawcą ryb i produktów rybnych. 95 proc. produkcji trafia na eksport. Przemysł ten daje zatrudnienie 30 tys. osób, z których 14 tys. zajmuje się rybołówstwem, 6 tys. hodowlą ryb, a 10 tys. przetwórstwem. Istnieje około 800 placówek odbiorczych i przetwórczych. Działa też 500 certyfikowanych eksporterów reprezentujących cały sektor od strony sprzedaży.

Co roku norweskie hodowle produkują około 600 tys. ton ryb i skorupiaków, wielkość ta ciągle rośnie. Produkcja prowadzona jest na całej długości norweskiego wybrzeża. Wydano około 1,3 tys. koncesji na hodowle ryb, w tym 800 na hodowle łososia i pstrąga. W kraju działa blisko 100 placówek zajmujących się patroszeniem i pakowaniem ryb. Rozwija się prężnie przemysł paszowy.

Stocznia Crist jest prywatnym przedsięwzięciem Ireneusza ĆwirkoKrzysztofa Kulczyckiego, dwóch inżynierów budowy okrętów, będących jej wyłącznymi właścicielami. Na rynku działa od ponad 20 lat. Firma współpracuje z armatorami i stoczniami z Polski, Holandii, Niemiec, Norwegii, Danii, Francji, Finlandii, Belgii, Islandii i Stanów Zjednoczonych. 


Statki wybudowane przez Crist mają działać na zasadzie "silo-to-silo delivery". Pasza ma być dostarczana luzem od producenta do odbiorcy końcowego.

erka

Miejsca

Opinie (68)

  • trzymam kciuki

    Mniejszy zakład z młodą kulturą i sobie radzi. Stocznia Gdańska powstala po wojnie z połączenia dwóch zakładów przedwojennych(pierwszy błąd). I potem lata wypaczeń, dlatego teraz mimo dużych starań nowy właściciel ma cały czas kłopoty. Ale może jakoś zakład przeżyje. W końcu włoski przemysł jak upadła produkcja samolotów przerzucił się na agd. Może Gdańskiej uda się przerzucić na wieże wiatrowe.

    • 9 11

  • a czy ta stocznie nei powina byc zamknie dostala od donalda w darowiznie 1 zl netto jako posel eropejski wnioskuje o jej zamnkniecie i bankrutctwo niech nasi sasiedzi z niemiec czy norwegi maja prace a nei nasi stocznowcych nei zaczna strzyc pieski poco ich szkolimy w urzedach pracy

    • 17 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane