- 1 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (264 opinie)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (59 opinii)
- 3 Sąd uznał, że Orlen mógł przejąć Lotos (113 opinii)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (231 opinii)
- 5 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (86 opinii)
- 6 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (7 opinii)
Stocznia Crist zbuduje statki do obsługi farm rybnych
23 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Statek do obsługi farm wiatrowych powstaje w stoczni Crist
Stocznia Crist wybuduje dwa statki do obsługi farm łososiowych w Norwegii. Odbiorcą statków jest norweska Grupa Ewos.
Crist wybuduje i wyposaży dwa kadłuby. Statki będą miały 70 metrów długości, a ich ładowność wyniesie ok. 2,5 tys. ton. Mają one dostarczać pokarm dla ryb bezpośrednio od producenta do odbiorcy. Karma ma być dostarczana luzem jako ładunek masowy.
Ewos Group jest jednym z największych na świecie dostawców pasz i odżywek dla ryb hodowlanych. Firma, która powstała w 1931 roku, jest własnością Cermaq ASA. Spółki Grupy Ewos działają w Kanadzie, Chile, Norwegii, Szkocji i Wietnamie. Siedziba Grupy znajduje się w norweskim mieście Bergen.
Norwegia jest największym europejskim dostawcą ryb i produktów rybnych. 95 proc. produkcji trafia na eksport. Przemysł ten daje zatrudnienie 30 tys. osób, z których 14 tys. zajmuje się rybołówstwem, 6 tys. hodowlą ryb, a 10 tys. przetwórstwem. Istnieje około 800 placówek odbiorczych i przetwórczych. Działa też 500 certyfikowanych eksporterów reprezentujących cały sektor od strony sprzedaży.
Co roku norweskie hodowle produkują około 600 tys. ton ryb i skorupiaków, wielkość ta ciągle rośnie. Produkcja prowadzona jest na całej długości norweskiego wybrzeża. Wydano około 1,3 tys. koncesji na hodowle ryb, w tym 800 na hodowle łososia i pstrąga. W kraju działa blisko 100 placówek zajmujących się patroszeniem i pakowaniem ryb. Rozwija się prężnie przemysł paszowy.
Stocznia Crist jest prywatnym przedsięwzięciem Ireneusza Ćwirko i Krzysztofa Kulczyckiego, dwóch inżynierów budowy okrętów, będących jej wyłącznymi właścicielami. Na rynku działa od ponad 20 lat. Firma współpracuje z armatorami i stoczniami z Polski, Holandii, Niemiec, Norwegii, Danii, Francji, Finlandii, Belgii, Islandii i Stanów Zjednoczonych.
Statki wybudowane przez Crist mają działać na zasadzie "silo-to-silo delivery". Pasza ma być dostarczana luzem od producenta do odbiorcy końcowego.
erka