• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tanie Linie Żeglugowe konkurencją dla Tramwajów Wodnych

Robert Kiewlicz
30 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Żegluga Gdańska jest największym prywatnym armatorem w przewozach pasażerskich. Żegluga Gdańska jest największym prywatnym armatorem w przewozach pasażerskich.

Po tanich liniach lotniczych i Tanich Liniach Kolejowych przyszedł czas Tanie Linie Żeglugowe uruchamiane przez Żeglugę Gdańską. Rejsy ruszają w sobotę 3 lipca.



Czy rejs z Trójmiasta na Hel może być atrakcją turystyczną?

Statki ŻG będą kursować na trasie Gdynia - Hel i Gdynia - Sopot - Hel. W każdą z tych tras będzie można popłynąć wykupując bilet za 20 złotych. Z pełnym rozkładem kursów można zapoznać się na stronie tanieliniezeglugowe.com

- Taki pomysł sprawdził się w przypadku tanich linii lotniczych. Postanowiliśmy skopiować tę ideę na linie żeglugowe - mówi Jerzy Latała, prezes Żeglugi Gdańskiej.

Konkurencją dla linii ŻG są kursujące od maja tramwaje wodne pływające z Gdańska i Gdyni na Hel. Dzięki dotacjom od trójmiejskich samorządów ceny biletów na nie wynoszą: na trasie Gdańsk-Hel - 18 zł/9 zł, Sopot-Hel - 16 zł/8 zł, Gdynia-Hel - 12 zł/6 zł.

Nowy pomysł Żeglugi Gdańskiej ma na celu rozruszanie rynku przewozów turystycznych. - To pilotaż - zaznacza Latała. - Jeśli okaże się sukcesem, będziemy rozwijać kolejne połączenia.

Żegluga Gdańska obsługuje też zwykłe połączenia na innych liniach, np. pływa z Ustki i Darłowa na Bornholm. Wznowiła też regularne połączenie promem samochodowo - pasażerskim między Świbnem i Mikoszewem, które o 25 kilometrów skraca drogę z Trójmiasta do Krynicy Morskiej i na Mierzeję Wiślaną.

Żegluga Gdańska jest największą firmą przewozową w żegludze przybrzeżnej ze 100 proc. kapitałem prywatnym. Flota ŻG składa się ze 12 statków. Największym z nich jest Lady Assa, mogąca zabrać na pokład do 700 pasażerów. Pozostałe to cztery katamarany z miejscami dla ok. 500 osób i siedem mniejszych jednostek.

Zobacz aktualną mapę, ukazującą ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (158) ponad 10 zablokowanych

  • przepraszam bardzo... (1)

    ale jaka jest rożnica między tramwajami wodnymi a tanimi liniami żeglugowymi oprócz nazywy i cen ? bo ja nie widze żadnej roznicy. kolejny idiotyzm, kolejny chwyt marketingowy

    • 4 0

    • Nie ma zadnej róznicy. To ta sama firma ŻEGLUGA GDANSKA, która eksploatuje 40-letnie, rozpadajace się pływajace trumny!!

      • 0 0

  • liczy sie

    jak bezpiecznie, jak czesto, za ile i ile ludzi na cm2 pokladu

    • 1 1

  • pozwolcie ludziom postawic swoje lodki i pontony

    niech plywaja sami dla zdrowia

    • 4 0

  • Mam pomysł. (4)

    I myślę że trafny ;-) Może ktoś uruchomiłby połączenie promowe na Hel? Mam oczywiście na myśli przewóz samochodów. Sądzę ze byłoby sporo chętnych. Również z Gdańska co odciążyłoby nasze drogi.

    • 7 2

    • Człowieku - jesteś genialny (2)

      wchodzę w to

      Stena Baltica - 3 - 4 rejsy rano do Helu razy 450 aut na rejs

      to gdzieś circa 1300 furek dziennie do

      załadunek na Bulwarze

      wyładunek gdzieś tam

      ale byłoby z****iście

      jeszcze ze 1000 pasażerów na rejs po dychu od głowy

      i Hel robi bul bul bul bul bul

      ale Szczurek to kupi

      • 2 1

      • Miałem na myśli turystów (1)

        jadących docelowo na Hel jak również z Półwyspu celem zwiedzania Trójmiasta. Jak sobie wyobrażasz że każdy turysta który akurat rezyduje w Trójmieście popłynie ze swoim autkiem po to aby tam nie móc znaleźć miejsca na parking? Na terenie Helu jest inne rozwiązanie np. rowery czy komunikacja zbiorowa (busiki albo małe łodzie pasażerskie)

        • 3 0

        • ale skoro na terenie Helu jest 'inne rozwiązanie'

          to po co w ogóle pakować się z samochodem na prom?
          Po to, żeby stał i też odetchnął morskim powietrzem? :D

          • 0 0

    • Zegluga Gdanska jakies 5-6 lat temu miala taki pomysl. Zakupili nawet prom w szkocji i po remoncie calkiem przyzwoicie sie prezentowal. Cos jednak niewypalilo, plany upadly, a prom opylono z zyskiem.

      • 0 0

  • I DOBRZE ,NIECH WOŻĄ GDAŃSZCZAN SOBIE W TE I NAZAD.

    • 2 2

  • następna oferta Gdyni to tanie balony

    z Babich Dołów do Juraty
    przewóz rowerów pocztą e-mail

    • 11 1

  • paranoja (4)

    Tramwajami wodnymi zarządza ten sam gościu co tanimi liniami żeglugowymi tylko te pierwsze do spółki z zkm. i oco tu chodzi

    • 5 0

    • Do TW miasta dopłacają

      do TLŻ nie i stąd różnica.
      Mają statki to pływają, a ceny takie bo przecież nie po to pływają żeby dopłacać.

      • 1 0

    • jeżeli to ten sam (1)

      to spodziewajmy sie dziwnego upadku tramwajów i (oczywiscie przypadkowym) zastąpieniu ich super konkurencją:P:) Polska

      • 1 0

      • jak nie wiesz o co chodzi to chodzi o pieniądze!

        zobaczyli ze jest klient to chcą ponad tramwajowe kursy zrobić dla zarobku, bo za normalne ceny nikt nie chce przy zdrowych zmysłach pływac jak jest tramwaj wodny

        • 2 0

    • Łukasz

      Nie z ZKM tylko ZTM

      ZKM to teraz tylko przewożnik, a ZTM wszystkim zarządza.

      • 0 1

  • precz ze starowki (2)

    Niech na poczatek sie wyniosa ze Starowki i zrobic pomost dla jachtow na dlugosci calej motlawy od Zielonego Mostu do Targu Rybnego. Te graty nie sa wizytowka naszego gdanskiego waterfrontu. Precz !!!!!!

    • 5 4

    • (1)

      wal sie. jachty mozna postawic na przeciwko miasta aniolow. pewnie zaraz gamoniu napiszesz, ze nie przejda pod mostem. ja ci od razu napisze, ze kiedys zielony most byl obrotowy i teraz tez to mozna zrobic. przy okazji atrakcja dla turystow :D

      • 1 0

      • a pewnie ze mozna

        mozna postawic, zbudowac, co sobie tylko zyczysz - a czemu nie. A niech stare trupy dalej stoja i szpeca krajobraz. Chyba nie za bardzo zrozumiales sens mojej wypowiedzi.

        • 0 0

  • No to zaskoczenie bo myslałem ze Kotecki wchodzi do gry hahahaah GRYF

    • 2 0

  • A nowe trasy?

    Wydaje mi się, że było by lepeij, gdyby konkurencja próbowała również zdobyć rynek poprzez nowe połączenia (np. do Krynicy, czy Pucka). Jestem pewien, że przyciągnęło by to sporo klientów, a gminy połączone w ten sposób z trójmiastem zapewne by coś dołożyły.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.W latach 1981-2007 Prezes Zarządu i dyrektor giełdowej spółki „Centrostal S.A.”. Sprawował społecznie wiele funkcji m.in. Prezydenta Pomorskiej Izby Przemysłwo-Handlowej, Przewodniczącego Sejmiku Gospodarczego Województwa Pomorskiego, Przewodniczącego Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości. Członek Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego w Warszawie...

Najczęściej czytane