• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminale kontenerowe utknęły w korkach

VIK
27 października 2023, godz. 15:20 
Opinie (57)

Od kilku dni ulice w sąsiedztwie terminali kontenerowych w Gdyni są sparaliżowane przez oczekujące za załadunek lub rozładunek TIR-y. Ta sytuacja doskwiera nie tylko mieszkańcom, ale też kierowcom stojącym w korkach. Wczoraj dali temu wyraz podczas spontanicznego protestu, o czym poinformowali nas w Raporcie z Trójmiasta.



O stojących TIR-ach w korku na ul. Logistycznej i KontenerowejMapka czy przy zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego od kilku dni informują nasi czytelnicy. W czwartek (26 października) wieczorem swoje zniecierpliwienie okazali też kierowcy, naciskając klaksony, czym zwrócili uwagę mieszkańców Gdyni.

- Maersk przekierowuje statki do Gdyni na terminal GCT, który od wczoraj jest sparaliżowany. Samochody stoją w kilkugodzinnej kolejce. Czas obsługi aktualnie wynosi ok. 12 godzin - napisał czytelnik.


Niedawno informowaliśmy o kłopotach z przeładunkamiBaltic Hub w Gdańsku. Wzmożony ruch i braki kadrowe powodują spowolnienie przeładunków. Jest to na tyle dotkliwe, że Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych zdecydowało się na protest, który planowany jest 8 listopada. Według przewoźników kłopoty gdańskiego terminalu powodują przekierowanie niektórych statków do Gdyni. Czy to stało się powodem korków na ul. Logistycznej i Kontenerowej? O to, co się dzieje, zapytaliśmy władze Gdynia Container TerminalZarząd Morskiego Portu Gdynia.

12:02 25 PAźDZIERNIKA 23

Ciężarówki blokują Kontenerową i Logistyczną (84 opinie)

Kilkaset Tirów blokuje ulice. Nie da się przejechać jeśli ktoś nie wjedzie pod prąd. Auta stoją w miejscu. "Kolejka" ani trochę się nie rusza.
Kilkaset Tirów blokuje ulice. Nie da się przejechać jeśli ktoś nie wjedzie pod prąd. Auta stoją w miejscu. "Kolejka" ani trochę się nie rusza.

- Sytuacja na drogach dojazdowych do GCT wynika ze wzrostu obrotów kontenerowych oraz idącego za nimi wzrostu utylizacji placów składowych. Staramy się obsłużyć dodatkowe statki handlowe, które w przeciwnym wypadku skierowane zostałyby do portów Europy Zachodniej. Zwróciliśmy się z prośbą do Zarządu Morskiego Portu Gdynia oraz terminalu BCT o udostępnienie terenów w bezpośrednim sąsiedztwie naszego placu pod składowanie kontenerów lub jako buforowy parking dla pojazdów ciężarowych. Zwróciliśmy się także do ZDiZ oraz kilku innych podmiotów o wsparcie w zakresie kierowania ruchem na ulicach dojazdowych. Wsparcie, o które się zwracamy, niewątpliwie przyspieszy rozładowanie korków na bramach dojazdowych. Alokujemy obecnie wszystkie dostępne zasoby ludzkie i sprzętowe celem unormowania sytuacji - poinformowały nas władze GCT.
Baltic Hub. Przewoźnicy mają dość i zapowiadają protest Baltic Hub. Przewoźnicy mają dość i zapowiadają protest

Niestety końca problemów w Baltic Hub nie widać. W piątek (27 października) w południe w terminalu obsługiwane były trzy statki, koleje cztery czekały na redzie, w tym duży Maersk i OOCL.


- Żądamy jak najszybszego rozwiązania sporów płacowych z załogą i zakończenia "strajku włoskiego", zatrudnienia dodatkowych operatorów urządzeń i pojazdów terminalowych, zapewnienia odpowiednich warunków sanitarnych kierowcom obsługujących BH, a przede wszystkim przeprowadzenia diametralnych zmian w systemie operacyjnym eBrama, które uporządkują kwestie zgłoszeniowe pojazdów, organizacji pracy oraz przepustowości bramy - czytamy w komunikacie Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych, przesłanym także do władz Baltic Hub.

O stanowisko w tej sprawie zapytaliśmy władze gdańskiego terminalu. Czekamy na odpowiedź.

Odpowiedź na swoje pismo otrzymali za to przedstawiciele Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych. Władze terminalu jeszcze raz zaprzeczyły, że spowolnienie w obsłudze wynika ze sporu płacowego i strajku włoskiego, jaki według przewoźników toczy się w BH. Opóźnienia tłumaczono wzrostem przeładunków o 28 proc. Według władz terminalu średni czas obsługi samochodu czekającego na kontener wynosi obecnie 43 minuty. Przewoźnicy twierdzą, że kierowcy czekają ok. 4 godzin. Zapowiedź protestu władze BH nazwały "zastraszaniem", ale zaprosiły przedstawicieli PSPD do dialogu i spotkania, pod warunkiem "wycofania grożącej retoryki".
VIK

Opinie (57) 10 zablokowanych

  • (14)

    Ja wiem, że może dużo wymagam, ale jak już ktoś bierze się za pisanie artykułu to może mógłby się pofatygować pod bramę terminala i z załogą ustalić jak faktycznie wygląda sytuacja ze strajkiem włoskim/płacami/brakami obsady.

    • 157 3

    • Zwłaszcza że (3)

      Co jak co, ale operatorzy podwyżki dostaną a i podobno (?) mechanicy też więc tak jakby postulat płacowy osiągnięty. No chyba że solidaruchy chcą dalej mącić..

      • 7 17

      • Solidaruchy (2)

        Od tego oni są. Od tego są oni.

        • 9 6

        • (1)

          Leśne dziadki dbające o swoje dupska. Zlikwidować ta zapyziała solidarność

          • 12 5

          • Pracuję w Baltic Hub i tak się składa że znam chłopaków i Panie ze związków. Młodzi ludzie i co do rozmów w sprawie podwyżek robią to skutecznie. Tak naprawdę tylko dzięki nim nasze pensje rosną. Pozdrawiam.

            • 1 1

    • To moze nas oświecisz (6)

      Skoro taki zorientowany jesteś?
      Jest spór?
      Jest strajk?
      Są podwyżki?
      Są zatrudniani nowi ludzie?

      • 5 5

      • no nie jestem, jakbym był to bym chyba nie pytał

        • 6 1

      • Prawda w oczy kole (2)

        Dziad transy histeryzują i sieją ferment. Widzą statki na redzie i już liczą zyski. Moje, moje, dla mnie, dla mnie, u! u! u! Pieniądze przybywajcie, no już, już.
        Pazerne pastuchy, zacznijcie lepiej opłacać kierowców. Najniższa krajowa a reszta pod stołem. Szczerze nie rozumiem jak urzędy skarbowe tego procederu nie widzą. Setki milionów złotych które zostają u nieuczciwych pracodawców mogłyby być przeznaczone na chociażby budowę nowej infrastruktury drogowej.

        • 26 8

        • To bardzo proste akurat.

          W PL wiele rzeczy tak działa, nikt nic nie wie, nikt nic nie widział.

          Posmarowane to nie widzā, a co ich ludzie obchodzą i jakieś korki. Oni w tych korkach stoją ? raczej nie, to co sié bēdą przejmować.

          • 7 0

        • Jakby tak wszystkie skorumpowane branże skontrolowali, to by był paraliż Polski

          Ten kraj jedzie na samych wałkach, a przepisy są coraz bardziej skomplikowane, nierealne do zastosowania i utrzymania działalności bez upadku. Wszyscy przymykają oczy, jedni mniej, inni bardziej, a zapewne jeszcze innym oczy zasłaniają znajomości lub gotówka. Sami rządzący nie dają dobrych przykładów, bo o ile w pensjach szaraków to wałki na setki złotych, to u koryta z wiejskiej wałki idą nawet w milionach.

          • 2 0

      • A więc (1)

        Podwyżek nie ma braki kadrowe są i to dużo

        • 8 0

        • Oh, biedny człowieku. 23% od października.

          • 0 2

    • To już nie te czasy... (2)

      Jeszcze zmokną, przewieje ich a poza tym pisze się to o czym ma się pisać a nie o sprawdzonych faktach.
      Rzetelne dziennikarstwo jest w trakcie agonii.

      • 6 0

      • (1)

        A ile ostatnio zapłaciłeś za korzystanie z rzetelnego dziennikarstwa? No właśnie.

        • 0 1

        • zapłaciłem? mały człowieczku wiesz ile kosztuje główny baner na trójmiasto pl ?

          3800 zł netto za tydzień. To sobie teraz weź kalkulatorek i przelicz ile jest banerów i reklamo-dawców.

          • 3 0

  • Świetny pomysł, jak zwykle. (2)

    Swoją frustrację należy przelać na niczemu niewinnych mieszkańców sasiadujacych z portami dzielnic. Przecież wiadomo, że jak mieszkańcy postoja w giga-korkach, to przeładunki ruszą pełną parą... Czego tu nie rozumieć? Typowo polska logika.

    • 28 12

    • A masz lepszy pomysł mędrcu?

      Mają milczeć cichutko jak są tak źle traktowani? Nie jest to idealny sposób, ale chociaż tak zwracają na siebię uwagę i jakieś rozmowy się toczą. A mieszkańcy portu powinni ich wspierać a nie mówić że im się krzywda dzieje..

      • 7 7

    • Logistyk

      Niestety kierowcy ciężarówkę to w dużej większości to straszne prostaki. Są też niemiłosiernie ograniczeni umysłowo. Oni nie zrozumieją Mieszkańców, bo mają problemy żeby zrozumieć podstawowe najprostsze rzeczy. Pracujac z nimi na codzień koła lat, wciąż nie mogę zrozumieć jak można być, aż tak ograniczonym umysłowo.

      • 5 1

  • Tak (1)

    Fahofcy po kursie w kolku parafialnym to i takie efekty ,a co na to bolek???komuna juz dawno by ten problem rozwiazala,nie jezdze do gdyni,gdanska ale uc ,to tez panstwo w panstwie,hrabiostwo na stolkach

    • 8 5

    • Piszesz co myślisz

      A nie wiesz co gadasz więc nie wiesz co piszesz i obrażasz kierowcow wkładając wszystkich do jednego wora

      • 0 0

  • PLK

    A co ta inwestycja kolejowa to widać na .UJ była.

    • 5 3

  • Sprzątanie odchodów Szanownych kierowców

    Czy ulice bedą posprzątane z kału oraz buutelek z zółtym płynem, które zostawiają Szanowni Kierowcy ?

    • 22 3

  • Porty w Niemczech jednak sprawniejsze

    Aczkolwiek nie wiem jak super port w Radomiu, no i w Elblągu.

    • 13 5

  • (5)

    Śmieszne bo port posiada dwa ogromne parkingi, na jednym z nich obecnie mieści się sprzęt armii USA a drugi świeci pustkami, szkoda że żaden mózg portowy nie wpadł na pomysł by zrobić na nim bufor tak by auta nie blokowały dróg dojazdu do domów dla mieszkańców!!!! Jednak myślenie czasem boli

    • 92 11

    • przewietrz sobie umysł, wstań od kompa (3)

      1. to nie są parkingi - tylko place składowe
      2. jak sam piszesz jeden zajęty, a drugi tez zajęty - tak dla ścisłości
      3 . myślisz że jak cieżarówka wjedzie na parking - to się potem teleportuje w miejsce rozładunku -
      4. place składowe są wydzierżawione, i Port Gdynia jak na razie nie ma za wiele do powiedzenia w tym temacie.
      5. port, to nie jest jedna firma - tak jakbyś się zgubił z myśleniem, jest to parenaście niezależnych od siebie firm

      • 32 6

      • Kto decyduje w porcie? (2)

        W takim razie kto ma coś do powiedzenia w Porcie Gdynia jeśli nie Zarząd Portu?
        Przeczytaj ustawę o portach morskich, tam jest przynajmniej teoria.
        Obecny bałagan to wynik decyzji z ostatnich paru lat, a za te decyzje odpowiada pewnie ten Rudy, o którym cały czas trąbili w TVP.

        • 11 8

        • Jednak przewietrz umysł!

          • 6 2

        • nie ma takiej dużej tabletki jakiej potrzebujesz.

          • 2 1

    • Chłopie co port może jak płace składowe są wydzierżawione. To terminal chyba powienien się z tymi firmami co dany płac wynajmuje dogadać a nie port..

      • 5 0

  • Solidarnosc (5)

    Nie ma strajku włoskiego, pracownicy związani z przeładunkiem kontenerów otrzymali z dniem 1.10 podwyżkę o 23% swojego dotychczasowego wynagrodzenia. Poprzednia podwyżka była w kwietniu tego roku o niespełna 6%. Daje to prawie 30% wzrostu płac w ciągu pół roku. To są fakty, a powtarzanie bredni o konflikcie bez zgłębienia tematu jest dziennikarsko słabe. Jak widać baltic hub przyjmując tyle nowych połączeń i mając problemy ze związkami dużo lepiej sobie poradził niż Gdynia, która po jednym dodatkowych zawinięciu została sparaliżowana...

    • 14 9

    • Haha (3)

      A masz oficjalne info na ten temat ? Bo tam nikt nic nie wie czy są podwyżki czy ich nie ma , co to znaczy pracownicy związani z przeładunkiem kontenerów . Przecież wszyscy którzy tam pracują są chyba odpowiedzialni za przeładunek tych kontenerów ? Czy nie ? Bo tak piszesz jak by tam tylko za to odpowiadała tylko jakaś część ludzi

      • 1 4

      • (1)

        Podwyżki są, ale premie zabrane, czyli firma wychodzi na zero, pracownicy też /operator

        • 7 2

        • Brakuje nam naprawdę niewiele do 1500 tys. premii. 1000 już wyrobiliśmy. Był oficjalny komunikat zarządu. Nie słuchaj plotek na kaszubowni bo tam aż łeb pęka od tych wiecznych narzekań.

          • 0 2

      • Oficjalnie to ci na kwitku mogę pokazać
        10-tego bo tu na czas płacą, niedowiarku.

        • 1 1

    • I co ,

      No i nadal nic niewiadomo o podwyżkach to nadal pytam skąd takie info że ta firma taka super fajna i związki i wogole

      • 0 0

  • Mearsk (1)

    Klasyka gatunku
    Mearsk wie że nie wyrabia Gdańsk
    Przerzucił pudełka na Gdynię
    Wina terminalu w Gdańsku
    Terminale nie wyrabia przerabiać eksportów i importów

    • 4 1

    • A skąd to wiesz ? Pracujesz w mersk ?

      • 0 0

  • Braki kadrowe, dobre, są wstrzymane etaty i ludzie nie ogarniają, a nie braki kadrowe.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach menedżerskich w firmach z branży utilities. Od 2010 roku związany z GPEC. Karierę w Grupie rozpoczął zarządzając obszarem dyspozycji, a następnie jako dyrektor ds. finansowych Grupy GPEC zajmował się m.in. organizacją struktury grupy kapitałowej, modelem biznesowym oraz nadzorem właścicielskim spółek zależnych. Przez ponad rok pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Unikom (włączonej do struktury GPEC...

Najczęściej czytane