• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy oferty na gdyński terminal drobnicowy

Wioletta Kakowska-Mehring
4 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wyłonionego ostatecznie inwestora czekają jeszcze rozmowy z załogą, na temat pakietu socjalnego. A w tej kwestii załoga ma oczekiwania. Wyłonionego ostatecznie inwestora czekają jeszcze rozmowy z załogą, na temat pakietu socjalnego. A w tej kwestii załoga ma oczekiwania.

Trzy firmy zostały dopuszczone do kolejnego etapu prywatyzacji Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Teraz inwestorzy będą badać sytuację spółki. Jednym z oferentów jest szczecińska firma OT Logistics, która niedawno wygrała przetarg na dzierżawę działki w gdański porcie, na której powstanie terminal paszowo-zbożowy.


Czy prywatyzowanie spółek portowych wpływa pozytywnie na ich sytuację?


Po opublikowaniu przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia zaproszenia do negocjacji deklaracje udziału w prywatyzacji złożyło pięciu inwestorów, z których jeden wycofał się przed terminem wyznaczonym na złożenie oferty wstępnej. Uwzględniając kryteria dopuszczenia oferentów do due diligence, na krótkiej liście znalazły się jednak tylko trzy podmioty. Przed inwestorami etap badania prywatyzowanej spółki oraz równolegle negocjacje warunków umowy prywatyzacyjnej. Termin składania ofert wiążących wyznaczony jest na 16 lipca 2013 roku.

ZMPG nie ujawnił nazw firm, które ostatecznie pozostały w przetargu na terminal. Wśród trzech oferentów jest jednak spółka OT Logistics, która potwierdziła swój udział. Spółka już jest obecna w gdańskim porcie. W połowie maja tego roku wygrała przetarg na dzierżawę terenu pod terminal paszowo-zbożowy. Na powierzchni 23,5 hektara w gdańskim porcie zobacz na mapie Gdańska, między terminalem kontenerowym DCT a Terminalem Suchych Ładunków Masowych "Portu Północnego" (należącym do Grupy Sea-Invest) spółka OT Logistics zadeklarowała wybudowanie magazynu i silosów oraz zagospodarowanie działek sąsiadujących z terminalem. Szacuje się, że nakłady inwestycyjne związane z 30-letnią dzierżawą terenów portowych sięgną 300 mln złotych. W ubiegłym roku firma kupiła 96 proc. akcji Portu Handlowego Świnoujście. Czy w tej sytuacji szczecińska spółka zdecyduje się na złożenie ostatecznej oferty na zakup gdyńskiego terminalu?

Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia świadczy usługi przeładunku różnorodnej drobnicy: wyrobów stalowych, ładunków workowanych (np. ryżu, cukru, mleka w proszku, ziarna kakaowego i kawy, nawozów sztucznych itp.), a także ładunków ponadgabarytowych i kontenerów. Ostatnio spółka zajęła się obsługą ładunków masowych - takich jak koks, sól, śruta sojowa, biomasa, siarczan. Część terminalu, dedykowana dla obsługi ładunków w technologii ro-ro, zajmuje teren wokół Basenu V Portu Gdynia zobacz na mapie Gdyni.

Zarząd portu konsekwentnie inwestował w rozwój infrastruktury terminalu. BTDG przeszło znaczącą drogę w kierunku dostosowania infrastruktury i obniżki kosztów własnych. Dziś pracuje tam poniżej 500 osób. - Dzięki temu BTDG ma stabilnych partnerów biznesowych. Jeżeli do tego dodamy najbliższe plany inwestycyjne, które w zdecydowany sposób dalej będą poprawiały możliwości konkurencyjne, to wydaje nam się, że znalezienie inwestora nie będzie trudne - mówił na początku tego procesu Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Wyłonionego ostatecznie inwestora czekają jeszcze rozmowy z załogą, na temat pakietu socjalnego. A w tej kwestii załoga ma oczekiwania. Związki zawodowe ostatnio już walczyły o podniesienie o 15 proc. stawki zasadniczej wynagrodzenia w stosunku do średniej płacy pracownika spółki za rok 2012. Doszło nawet do sporu zbiorowego i mediacji, o którą zwrócono się do Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.

Miejsca

Opinie (27)

  • dziwne (1)

    kto kryje się pod pieniędzmi tej firmy....to moga być również pieniądze z machlojek,kradziezy,przestepstw, która z firm po 12 latach może posiadać tak wielki majątek na tak wiele duzych inwestycji,,,,,,

    • 8 1

    • POmyśl

      • 3 3

  • skoro jest drobnicowy to pewnie drogi nie będzie, czy mogę się zapisać do listy chętnych

    • 2 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane