• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W portach rosną przeładunki

VIK
25 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

W polskich portach morskich w okresie sześciu miesięcy tego roku przeładunki towarów wzrosły o 22,8 proc., do 45,3 mln ton - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Największy wzrost dotyczył Portu Gdańsk.



W Gdańsku wielkość przeładunków wzrosła o 40,7 proc. do 21,5 mln ton. W porcie Gdynia wielkość przeładunków wzrosła o 13,4 proc., czyli do 10,1 mln ton, w Świnoujściu - o 12,8 proc. do 8,2 mln ton, a w Szczecinie - o 2,8 proc. do 4,4 mln ton.

Wzrosła masa przeładunków wszystkich rodzajów ładunków, w tym najbardziej - kontenerów (o 44,4 proc.) oraz pozostałych ładunków drobnicowych (o 39,2 proc.).

- Wielkość ładunków masowych suchych zwiększyła się o 18,1 proc., w tym węgla i koksu o 74,5 proc., po głębokim spadku przed rokiem, masowych ciekłych o 16,5 proc. (w tym ropy naftowej - o 12,7 proc.) oraz ładunków tocznych - o 6,2 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny.
VIK

Miejsca

Opinie (137) 3 zablokowane

  • (6)

    Niestety z roku na rok Gdynia coraz bardziej zostaje w tyle

    • 35 8

    • pan (1)

      bo oceaniki do gdanska tylko moga zawijac...

      • 0 0

      • Kiedyś nie.mogly. W Gdyni smiano się z budowy zewnętrznego terminala DCT Gdańsk..

        • 6 0

    • Bez dużego prywatnego inwestora będzie jeszcze dalej za Gdańskiem. (1)

      W Gdyni, aby była konkurencyjna nawet na rynku krajowym (nie wspominając o europejskim), należałoby zbudować nowy port otwarty. Zamknięty na pogłębionym bagnie był tańszy i prostszy pod względem komunikacyjnym 100 lat temu, ale rycie w mule, aby pogłębiać co parę lat kanały to robota głupiego.
      Dodatkowo przeniesienie portu na zewnątrz miasta (czyli w praktyce za Kępę Oksywską i poza administracyjne granice Gdyni) byłoby wielką ulgą dla mieszkańców. Problemem tutaj są pewnie same władze miasta, którym nic nie śmierdzi, a składy towarowe tłukące się o północy nie przeszkadzają, bo Port płaci miastu kasę, za którą miasto może potem organizować różne odpustowe imprezy dla mieszkańców i w ten sposób kupować sobie ich głosy.

      • 7 0

      • za kępę taka czy inną znacznie łatwiej przenieść miasto

        Samo się przeniesie, jak będzie miało komunikację.
        Pewnie dlatego miasto odżegnuje się od pomysłów przedłużania obwodnicy na półnoć, bo mu mieszkańcy ucieką.
        A rentierów może byc za mało dla zapełnienia budzetu i spłaty długów.

        • 7 0

    • tyle czego, 13% wzrostu to chyba nieźle?! (1)

      • 7 9

      • Jak innym rośnie o 40% a tobie o 13% to zdostajesz w tyle

        • 15 3

  • Tereny, które poszły pod deweloperkę, już dawno nie były użytkowane do przeładunków. (4)

    • 6 9

    • Rozwój

      Ale te tereny zawsze były pod fcje portowe. To że nie były używane to zaniechania zarządzających branżą morską czy stoczniową. Może komuś zależało by padł ten biznes i mógł zarobić ktoś inny w innej stoczni, porcie...

      • 5 2

    • te tereny nigdy nie były użytkowne dla przeładunków (1)

      co nie znaczy, że należy je oddawać dla mieszkaniówki.
      Przemysł musi być separowany, muszą istnieć strefy buforowe. Musi mieć komunikację i zaplecze. Tego nie robi się kreską na papierze. Tacy to miejscy planiści, szkoleni na simCity...

      • 7 2

      • pył

        przez nadmierne zbliżenie mieszkaniówki do terenów portu aktualnie mieszkancy narzekają na pył węglowy...

        • 6 0

    • do przeładunków nie ale za chwile zacznie im tam hałas i kurz przeszkadzać, wokół przemysłu ciężkiego nie ma miejsce na noclegowanie tylko na buforowy pas zielony i przemysł lekki.

      • 8 0

  • Może czas na jakieś inne foto do artykułów o porcie, (1)

    bo port to nie tylko BCT a akurat w BCT wzrost nie był zbyt imponujący.

    • 19 0

    • W Gdansku ponad 40% wzrosty przeladunkow aci dalej wszedzie gdzie sie da wciskaja zdjecia z Gdyni

      • 2 3

  • dobrze

    bedzie za co inwestowac na wybrzezu

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane