• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W portach rosną przeładunki

VIK
25 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

W polskich portach morskich w okresie sześciu miesięcy tego roku przeładunki towarów wzrosły o 22,8 proc., do 45,3 mln ton - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Największy wzrost dotyczył Portu Gdańsk.



W Gdańsku wielkość przeładunków wzrosła o 40,7 proc. do 21,5 mln ton. W porcie Gdynia wielkość przeładunków wzrosła o 13,4 proc., czyli do 10,1 mln ton, w Świnoujściu - o 12,8 proc. do 8,2 mln ton, a w Szczecinie - o 2,8 proc. do 4,4 mln ton.

Wzrosła masa przeładunków wszystkich rodzajów ładunków, w tym najbardziej - kontenerów (o 44,4 proc.) oraz pozostałych ładunków drobnicowych (o 39,2 proc.).

- Wielkość ładunków masowych suchych zwiększyła się o 18,1 proc., w tym węgla i koksu o 74,5 proc., po głębokim spadku przed rokiem, masowych ciekłych o 16,5 proc. (w tym ropy naftowej - o 12,7 proc.) oraz ładunków tocznych - o 6,2 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny.
VIK

Miejsca

Opinie (137) 3 zablokowane

  • (6)

    Niestety z roku na rok Gdynia coraz bardziej zostaje w tyle

    • 35 8

    • pan (1)

      bo oceaniki do gdanska tylko moga zawijac...

      • 0 0

      • Kiedyś nie.mogly. W Gdyni smiano się z budowy zewnętrznego terminala DCT Gdańsk..

        • 6 0

    • Bez dużego prywatnego inwestora będzie jeszcze dalej za Gdańskiem. (1)

      W Gdyni, aby była konkurencyjna nawet na rynku krajowym (nie wspominając o europejskim), należałoby zbudować nowy port otwarty. Zamknięty na pogłębionym bagnie był tańszy i prostszy pod względem komunikacyjnym 100 lat temu, ale rycie w mule, aby pogłębiać co parę lat kanały to robota głupiego.
      Dodatkowo przeniesienie portu na zewnątrz miasta (czyli w praktyce za Kępę Oksywską i poza administracyjne granice Gdyni) byłoby wielką ulgą dla mieszkańców. Problemem tutaj są pewnie same władze miasta, którym nic nie śmierdzi, a składy towarowe tłukące się o północy nie przeszkadzają, bo Port płaci miastu kasę, za którą miasto może potem organizować różne odpustowe imprezy dla mieszkańców i w ten sposób kupować sobie ich głosy.

      • 7 0

      • za kępę taka czy inną znacznie łatwiej przenieść miasto

        Samo się przeniesie, jak będzie miało komunikację.
        Pewnie dlatego miasto odżegnuje się od pomysłów przedłużania obwodnicy na półnoć, bo mu mieszkańcy ucieką.
        A rentierów może byc za mało dla zapełnienia budzetu i spłaty długów.

        • 7 0

    • tyle czego, 13% wzrostu to chyba nieźle?! (1)

      • 7 9

      • Jak innym rośnie o 40% a tobie o 13% to zdostajesz w tyle

        • 15 3

  • Tereny, które poszły pod deweloperkę, już dawno nie były użytkowane do przeładunków. (4)

    • 6 9

    • Rozwój

      Ale te tereny zawsze były pod fcje portowe. To że nie były używane to zaniechania zarządzających branżą morską czy stoczniową. Może komuś zależało by padł ten biznes i mógł zarobić ktoś inny w innej stoczni, porcie...

      • 5 2

    • te tereny nigdy nie były użytkowne dla przeładunków (1)

      co nie znaczy, że należy je oddawać dla mieszkaniówki.
      Przemysł musi być separowany, muszą istnieć strefy buforowe. Musi mieć komunikację i zaplecze. Tego nie robi się kreską na papierze. Tacy to miejscy planiści, szkoleni na simCity...

      • 7 2

      • pył

        przez nadmierne zbliżenie mieszkaniówki do terenów portu aktualnie mieszkancy narzekają na pył węglowy...

        • 6 0

    • do przeładunków nie ale za chwile zacznie im tam hałas i kurz przeszkadzać, wokół przemysłu ciężkiego nie ma miejsce na noclegowanie tylko na buforowy pas zielony i przemysł lekki.

      • 8 0

  • Może czas na jakieś inne foto do artykułów o porcie, (1)

    bo port to nie tylko BCT a akurat w BCT wzrost nie był zbyt imponujący.

    • 19 0

    • W Gdansku ponad 40% wzrosty przeladunkow aci dalej wszedzie gdzie sie da wciskaja zdjecia z Gdyni

      • 2 3

  • dobrze

    bedzie za co inwestowac na wybrzezu

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane