• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węglokoks ma chrapkę na spółkę Port Gdański Eksploatacja

Robert Kiewlicz
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk

Największy polski eksporter węgla, spółka Węglokoks przymierza się do przejęcia największego operatora na terenie gdańskiego portu - spółki Port Gdański Eksploatacja. Jak na razie nie rozpoczęły się jeszcze oficjalne rozmowy, jednak przedstawiciele Węglokoksu zapowiadają, że przejęcie Eksploatacji jest wpisane w plany rozbudowy grupy kapitałowej.


Łączna długość eksploatacyjna dzierżawionych i użytkowanych przez Port Gdański Eksploatacja nabrzeży wynosi ponad 5 tys. metrów. Łączna długość eksploatacyjna dzierżawionych i użytkowanych przez Port Gdański Eksploatacja nabrzeży wynosi ponad 5 tys. metrów.

- Nie są to już tylko plotki, ale oficjalne informacje. W planach na 2012 rok mamy zapisane liczne akwizycje i Port Gdański Eksploatacja świetnie wpisuje się w rozwój naszej grupy - mówi Andrzej Krzyształowski, rzecznik prasowy Węglokoks SA. - Jest to jednak na razie bardzo "wstępna gra miłosna" z naszej strony. Konkretne działania zależą od wielu czynników, takich jak sytuacja rynkowa, finansowa.

Węglokoks SA jest największym polskim eksporterem węgla, obecnym na rynkach międzynarodowych od 1951 roku. Zakupy węgla na eksport dokonywane są na podstawie wieloletnich umów zawartych z Kompanią Węglową, Jastrzębską Spółką Węglową, Katowickim Holdingiem Węglowym oraz Południowym Koncernem Węglowym.

Finalnymi odbiorcami polskiego węgla są m.in. elektrownie, ciepłownie, koksownie, zakłady przemysłowe, wytwórcy żelazostopów, a także dystrybutorzy opałowego węgla sortowanego. Najważniejszym rynkiem zbytu są kraje Unii Europejskiej. Węgiel eksportowany przez Węglokoks trafiał również poza Europę, np. do Maroka czy Egiptu.

Maria Kowalewska - Koska, prezes spółki Port Gdański Eksploatacja, nie che komentować spraw związanych z prywatyzacją zakładu.

Port Gdański Eksploatacja zatrudnia prawie 600 osób i prowadzi obsługę wszystkich ładunków występujących w obrocie portowym w polskich portach. Spółka powstała w 1991 roku w wyniku przekształceń własnościowych przedsiębiorstwa państwowego Morski Port Handlowy Gdańsk. Spółka jest głównym operatorem przeładunkowym na terenie Portu Gdańsk w części portu wewnętrznego, umiejscowionego wzdłuż odcinka Martwej Wisły i Kanału Portowego i wyłącznym przeładowcą na Gdańskim Terminalu Kontenerowym zobacz na mapie GdańskaWolnym Obszarze Celnym zobacz na mapie Gdańska.

Operacje przeładunkowe wykonuje na 8 nabrzeżach: WOC I zobacz na mapie Gdańska, WOC II zobacz na mapie Gdańska, Oliwskie zobacz na mapie Gdańska, Wiślane zobacz na mapie Gdańska, Szczecińskie zobacz na mapie Gdańska, Węglowe zobacz na mapie Gdańska, Rudowe zobacz na mapie GdańskaAdministracyjne zobacz na mapie Gdańska. W wyniku uchwały podjętej przez Zgromadzenie Wspólników o przekształceniu spółki, w dniu 15 września 2010 roku spółka Port Gdański Eksploatacja została zarejestrowana jako spółka akcyjna.

Miejsca

Opinie (45) 3 zablokowane

  • Wreszcie sensowne wypowiedzi.

    Oparcie działalności firmy na ekonomi a nie tz."sprawiedliwości społecznej" co się sprowadzało do zadłużania w zamian za zadowolenie Pana " Z" chyba jest lepszym rozwiązaniem i wbrew pozorom bardziej sprawiedliwe.
    Ma to oczywiście wadę -trzeba pracowac a nie przebywac w pracy co niewątpliwie jest powodem niektórych wpisów.
    Z natury polskiej lubimy pomniki i jednorazowe widoczne akcje .
    Pomnik już mamy - chińska suwnica bez dokumentacji i serwisu (czy już spłacona?) teraz czas na NORMALNĄ prace.

    • 4 3

  • Terminal jest ok

    Terminal PGR jest ok

    • 3 1

  • JAKO PRACOWNIK UWAŻAM ŻE 'WĘGLOKOKS' TO DOBRY KIERUNEK SPRZEDARZY

    Jakby nie patrzeć to firma w której100;% akcji ma Skarb Państwa,więc byłaby stabilizacja,gorzej jakby chciał kupić jakiś prywaciarz....

    • 4 2

  • prywaciarz zrobi szybko porządek z niezadowolonymi posługując się pytaniem jak się nie podoba to zmień robotę, ludzie cieszmy się tym co mamy. Wcześniej miałem okazję robić u prywaciarza to wiem co mówię. PGE to oaza spokoju.

    • 2 4

  • Port Gdański Eksploatacja (5)

    Port w tej nazwie to jakiś żart. Dzięki naszym ekonomistom, którzy zarządzaja firmą, może i nie przynosi ona strat ale nasze zdolności przeładunkowe są żałosne. Jeden kupiony dżwig i kilka nowych ładowarek to trochę za mało żeby dżwigać na plecach 600 osób. Przypomnijcie sobie dobre lata, kiedy robiliśmy na samym Basenie 2-3 potężne statki (30tys.) i byliśmy w stanie to wszystko obstawić sprzętem ( średnio na zmianie 60 szt. sprzętu wyjeżdżało do pracy) - dziś jeden statek i już jest potężny problem. Łatwo było przyjść do firmy i wszystko obciąć udając zyski a w rzeczywistości ograniczyć zdolność przeładunkową prawie do zera. Pani Prezes pewnie się tym nie martwi, gdzieś już pewnie szykują jej nowa intratną posadę. Ciekawe tylko co będzie z nami. Ciekawi mnie jeszcze dlaczego i komu są płacone pieniądze za marketing, bo efektów pracy marketingu nie widać.

    • 18 2

    • P.G.E. (4)

      Przepraszam Panie Techniczny ale Panu to chyba PGE życie uratował. Nie wiem czy większość piszących ma pojęcie o obecnej sytuacji na rynku morskim. Nie dość, że mamy trend na kontenery (dominuje tu D.C.T) to jeszcze w pozostałych polskich portach też jest "smutno". Poza tym po co biadolić, jeśli jest się niezłym fachowcem pracę można znaleźć w innej firmie. "Niestety" czasy komuny nie wrócą i raczej nie mamy co liczyć na powtórkę przeładunków sprzed 20-25 lat nie mówiąc już o asortymencie (stal, mocznik, saletra, cukier w workach, ryż w workach). Odnośnie marketingu - i tak jest nieźle jak na te warunki chociaż zawsze może być lepiej.
      Pozdrawiam kumatych i znających temat.

      • 2 6

      • P.G.E. (3)

        Port mi życia nie uratował, ja tu poprostu pracuję od wielu lat. O pracę się nie martwię. Po prywatyzacji jako fizyczny znajdę ją zawsze.,Ty natomiast musisz być świetnym fachowcem, mąjąc czas w godzinach pracy pisać komentarze (świetna kondycja finansowa firmy pewnie wzrasta gdy biurowi zamiast zająć się tym za co im płacą czytają wiadomości i dodaja komenty ). Bez Ciebie pewnie port padłby natychmiast, a tak między nami to dobrzy fachowcy nie siedzą w porcie za biurkiem, tylko zarabiają prawdziwe pieniądze w porządnych firmach a nie ledwo zipiących ( dzięki działaniom pseudo ekonomistów ) sztucznych tworach. Cóż więc tu robisz Ty niezly fachowcu?

        • 4 1

        • P.G.E (1)

          Rozumiem, że Pan Techniczny może bez problemu przyjść za biurko, powystawiać kilkaset faktur, ściągnąć niewyobrażalna masę ładunku i być ojcem sukcesu. Z kolei pracownicy biurowi pójdą na nabrzeża jako ekspedytorzy i sztauerzy tylko ciekawe kto dłużej wytrzyma i da sobie radę na danym stanowisku. Ja też tu pracuję kilkadziesiąt lat a jak trzeba będzie to zapewne zmienię firmę. Wiem, że beze port nie padnie ale bez Ciebie też nie. Wielu było takich którzy myśleli że są niezastąpieni. A jak przyjdzie "prywaciarz" to zrobi porządek tak z administracją jak i fizycznymi, którzy tak "ciężko" pracują. Ktoś już pisał, że wystarczy być na urlopie ...żeby odpisać.

          • 1 2

          • P.G.E.

            Tak, tak wszyscy biurowi są na urlopach... A z tą zamianą stanowisk, to wiadomo jaki był w biurach popłoch, jak skierowano Was na badania o przydatności do prac przeładunkowych.

            • 2 1

        • techniczny! szukam takich kozaków jak ty do ekipy do ganku, będziemy sobie jeździć po bct, btdg, stoczniach, przynajmniej przewentylujesz swój zasiedziały tyłek i przestaniesz mamrotać.

          • 1 2

  • (4)

    i jaki spotkał los spółkę z o o Basen Górniczy, obsługującej potężne statki - bankructwo.

    • 0 8

    • Jakie bankructwo Człowieku (3)

      Mała lekcja historii. Basen Górniczy jak i pozostałe spółki przeładunkowe z lat 91-2000 działające na terenie naszego portu , wysokimi dzierżawami zostały zmuszone przez zarząd Morskiego Portu Gdańsk do zaniechania własnej działalności i pozwolenie przejęcia przez Eksploatację, która jest sztucznym tworem Zarządu Portu Gdańsk po to aby miał całkowitą kontrolę nad nasza spółką. Pracuję w porcie od 30 tu lat i najlepsze czasy były na początku funkcjonowania spółek dopóki zarząd nie wyciągnął łapczywie łap po kasę.

      • 7 1

      • (2)

        Za wszystko ludziska winicie Zarząd Portu, nic za darmo kochani. Może spójrzcie na swoje zachowania, które nie mają nic wspólnego z nowoczesnym zarządzaniem. Widać przyjacielu, że Twój światopogląg gospodarczy jest mocno zakorzeniony w czasach PRL. Idź już na zasłużoną emeryturę, dostaniesz dyplom i poproś o medal XXX lecia PRL.

        • 0 8

        • Rysiu z klanu ,masz rację :nowoczesne zarządzanie to ciągły rozrost administracji i pokrywanie kosztów jej funkcjonowania opłatami ściąganymi z spółek ,którym łaskawie wydzierżawia się zdewastowane tereny oraz cieknące magazyny .
          Jeszcze nie tak dawno cała administracja mieściła się w jednym budynku na Zamkniętej( przed rozbudową) - a teraz?!!

          • 8 0

        • Rysiu,kochani nic za darmo nie chcą tylko za miliony wpłacone w formie czynszów oraz narzutów na media.
          Jak wynajmuję mieszkanie to mnie nic nie interesuje - za czynsz są dokonywane naprawy.W gdańskim porcie jest nowoczesne zarządzanie - pobieranie czynszu za dzierżawę do niczego nie zobowiązuje.
          Widac przyjacielu ,że Twój światopogląd jest mocno zakorzeniony w systemie feudalnym.

          • 8 0

  • (1)

    To spólki powinny ograniczać zatrudnienie dostosowując sie do realiów podażowych, a nie traktować firmę jak ośrodek charytatywny dla pracowników.
    Porty przeładowują to co jest obrotem handlu, jak ni ma handlu to ni ma przeładunków. Proste jak drut. A gotowość techniczną liczoną to należy utrzymywać w domu dla żony, kochanki lub partnera(trendy). Jeszcze raz powtarzam każda firma elastycznie musi się dostosowywać do podaży.

    • 0 15

    • To czym zarządzac w tak coraz liczniejszym towarzystwie? Opinia Twoja dotyczy chyba przede wszystkim ZMPG to też spółka a nie towarzystwo wzajemnej adoracji.

      • 3 0

  • społka Eksploatacja (2)

    wyeksplatowała port wewnetrzny zamieniając go w teren wygladajacy jak po przelocie superfortec w czasie II wojny, zero inwestycji,zero pomysłow , prawdziwa Komuna , nic dziwnego ,ze kupuje inna Komuna( Węglokoks).
    Bankructwo wisi w powietrzu, pani prezes przywoeziona w Kopercie nie ma pojecia o działalności na terenie portu

    • 2 4

    • Za to Westerplatte za dziesiątki milionów wyremontowane przez Właściciela terenów służy ....zaraz ,zaraz komu służy?!! A inne nabrzeża przy podejściu statku większego od kajak wymagają jednorazowej zgody!!!!!!!!!
      WOC - niema się czego wstydzi .I długo będzie tak jak W-tte wizytówką bo są prawie nie używane.Różne są zasady inwestowania .Byc może _karolu marksie- inwestycja w te obszary ,które pozwalają na zwrot nakładów jest mylna.??

      • 2 1

    • za to nasi właściciele tryskają pomysłami jak miło spędzić czas w pracy bawiąc się ploteczkami i wzajemnym podgryzaniem.

      • 2 1

  • Przy tej całej dyskusji należy jednak pamięta ,że dotyczy ona co najmniej kilkudziesięciu osób na przestrzeni 20 -30 lat ,którzy mieli wpływ na obecny kształt Portu.Nie koniecznie były to osoby bezpośrednio pracujące w Porcie.Czasy były różne.
    Generalnie były sukcesy i porażki.Trzeba iśc do przodu a resztę zostawic historyką.

    • 1 1

  • ZRP

    Dorywczy to ty jesteś ale mśląco i widzę że już podpis zmieniłeś, już nie barabol, teraz dorywczy ZRP. Ciaśniak jestes i tyle pało.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane