- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (156 opinii)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (232 opinie)
- 3 Wyższy zasiłek pogrzebowy (112 opinii)
- 4 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (55 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (9 opinii)
- 6 Vectra i Multimedia Polska - kontrola UOKiK (3 opinie)
Wietnamski kontrakt Stoczni Gdańsk
24 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Grupa Przemysłowa Baltic. Nowa spółka połączy stare aktywa
Stocznia Gdańsk ma nowego klienta. Został nim wietnamski koncern stoczniowy Vietnam Shipbuilding Industry Group (Vinashin). W gdańskiej stoczni mają powstać nowoczesne jednostki ratownicze typu SAR. Kontrakt realizowany będzie wspólnie ze spółką Cezin.
- Chodzi o niewielkie, ale skomplikowane i kosztowne jednostki ratownicze typu SAR - wyjaśnia Mateusz Filipp, dyrektor handlowy SG SA. - Współpraca pomiędzy Stocznią a Vinashin organizowana jest w oparciu o kredyt finansowany przez rząd polski w ramach pomocy krajom rozwijającym się. Zgodnie z założeniami podpisanych uzgodnień, budowa tych jednostek będzie realizowana w naszej stoczni oraz - przy pomocy naszych specjalistów i konstruktorów i pod naszym nadzorem - w jednej ze stoczni wietnamskich.
Statki będą budowane według projektu polskiego. W najbliższych miesiącach spodziewana jest wizyta przedstawicieli firmy Vinashin w gdańskim zakładzie. Zostanie też podpisana umowa na budowę statków. Kwota kontraktu ma być dosyć pokaźna. Zarząd Stoczni nie ujawnia jednak szczegółów przed podpisaniem kontraktu.
Umowa dotycząca linii kredytowej dla krajów biedniejszych opiewa na 280 mln dolarów i została podpisana jeszcze w 2007 roku. W 2009 r. Wietnamczycy rozpoczęli rozmowy na temat zakupu statków w Stoczni Gdańsk oraz gdyńskiej Stoczni Marynarki Wojennej. 7 kwietnia 2011 Sąd Gospodarczy w Gdańsku ogłosił jednak upadłość Stoczni Marynarki Wojennej.
Vinashin to firma działająca od 1996 r. Jest jednym z największych wietnamskich przedsiębiorstw państwowych. Ma 82 filie, w tym 20 stoczni.
Więcej o pomorskiej gospodarce
W ostatnim przed wakacyjną przerwą programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu m.in. - Głębiny i mielizny - rozmowa z przewodniczącym Sejmowej Komisji Skarbu Tadeuszem Aziewiczem ; Wyznaczanie kursu - sympozjum Transnave 2011 ; Magazyn w chmurach - jak bezpiecznie przetwarzać i przechowywać dane. Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i w sobotę o 17. Następny program we wrześniu.
W ostatnim przed wakacyjną przerwą programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu m.in. - Głębiny i mielizny - rozmowa z przewodniczącym Sejmowej Komisji Skarbu Tadeuszem Aziewiczem ; Wyznaczanie kursu - sympozjum Transnave 2011 ; Magazyn w chmurach - jak bezpiecznie przetwarzać i przechowywać dane. Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i w sobotę o 17. Następny program we wrześniu.
Miejsca
Opinie (36) 5 zablokowanych
-
2011-06-24 11:20
(1)
Zeby nie bylo jak z autostrada,wszystko pieknie na poczatku a pozniej juz coraz gorzej...Poki co zycze udanej transakcji.
- 15 3
-
2011-06-24 12:32
Wyjdziemy
na tym , tak samo jak z Chinczykami !!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.