• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk wybrał doradcę przy budowie Portu Centralnego

erka
7 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę z doradcą, który będzie wspierał realizację budowy w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Na zdjęciu: Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury, Łukasz Greinke, prezes ZMPG i Rafał Szporko, prezes DS Consulting. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę z doradcą, który będzie wspierał realizację budowy w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Na zdjęciu: Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury, Łukasz Greinke, prezes ZMPG i Rafał Szporko, prezes DS Consulting.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał właśnie umowę z firmą DS Consulting, która będzie doradzać w czasie realizacji projektu Portu Centralnego.



W maju 2019 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zaprezentował ostateczną koncepcję inwestycji - Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu. Na ok. 410 zalądowionych hektarach ma znaleźć się terminal kontenerowy, pasażerski, offshore, LNG czy przestrzeń stoczniowa. Inwestycja ma zostać zrealizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. O planach rozbudowy portu pisaliśmy już w 2015 roku.

- Uważamy, że budowa tak złożonej infrastruktury musi odpowiadać na zapotrzebowanie rynku. Chcemy, by to prywatni inwestorzy określili, jakie terminale powinny się tu znaleźć. Z drugiej strony chcemy zapewnić zarówno naszym przyszłym kontrahentom, jak i sobie profesjonalne doradztwo projektu w takiej formule. Dlatego podpisaliśmy dziś umowę ze specjalistami w dziedzinie partnerstwa publiczno-prywatnego - mówi Łukasz Greinke, prezes ZMPG.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.


DS Consulting - firma, z którą ZMPG podpisał umowę o współpracy - specjalizuje się w doradztwie dla podmiotów publicznych. Na rynku istnieje od 21 lat.

- Mamy wielką satysfakcję, że będziemy mogli brać udział w projekcie tak ważnym dla regionu i całego kraju. Od lat z sukcesami wspieramy podmioty sektora publicznego w przygotowaniu dużych projektów infrastrukturalnych, pomagając w analizach przedrealizacyjnych, pozyskaniu finansowania i negocjacjach z partnerami biznesowymi. Pracować będziemy wspólnie z naszymi podwykonawcami: firmą Wuprohyd z Gdyni oraz warszawską kancelaria prawną dr. Rafała Cieślaka, specjalizującą się w problematyce partnerstwa publiczno-prywatnego - wyjaśnia Rafał Szporko, prezes DS Consulting.
W ramach zawartej umowy DS Consulting przeprowadzi analizy przedrealizacyjne (w tym studium wykonalności) oraz zapewni stałe doradztwo transakcyjne, które obejmować będzie zagadnienia ekonomiczne, finansowe, rynkowe, techniczne i prawne.

- DS Consulting będzie współpracować z ZMPG ponad cztery lata. W tym czasie firma będzie wspierać zarząd w rozmowach z potencjalnymi partnerami, przygotowaniu wniosków o finansowania, tworzeniu dokumentacji dotyczącej umów w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego z poszczególnymi kontrahentami - tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury.
erka

Miejsca

Opinie (59) 3 zablokowane

  • (5)

    Przez cztery lata zbudowali 4 km autostrad. Oni nie zbuduja zadnego promu, miliona samochodzikow, stu tysiecy mieszkan, Baranowa, Portu, przekopu i co jeszce naobiecywali. A podobniez Becia odzyskala 350 mld. Gdzie one sa i na c oszly?

    • 49 19

    • Jedyna prawdziwa liczba (1)

      tyle ukradli Polakom - 350 mld zł przez 4 lata. To cały roczny budżet Polski.

      • 4 2

      • te dzieciaki z 500+ będą za miskę ryżu harować 20h/dobę

        żeby dług odpracować. Ale o tym madki już nie wiedzom

        • 4 1

    • Przekopu Mierzei też nie będzie.

      Kaczyński kazał wyciąć las, aby głąb po podstawówce, jedynka w Elblągu dostała się do koryta. Buc nie potrafi poprawnie gramatycznie zdania złożyć.

      • 10 2

    • Wszystko poszło na nagrody i odprawy

      A co, należało się :)

      • 7 3

    • 350 miliardów poszło...

      .... sie kochać w postaci kiełbasy wyborczej typu 500 +. Jeżeli kiedykolwiek było czymś więcej niż zapis w kreatywnej księgowości uprawianej przez ekipę rządzącą?

      • 10 3

  • Wielka kasa.

    Po tych wirtualnych zdjęciach już widać o co
    PO się bije z PISem w temacie Westerplatte.Tu chodzi o wielką kasę.Wszystko jasne.

    • 5 2

  • Oby tylko fahofcy z DS konsalting nie uznali że półwysep trza przesunąć

    Bo miejsca dla CPK mało będzie. Ale na pewno Matołusz galfstrimem przyleci coby stępkę pod port położyć

    • 11 3

  • Rafał Szporko Prezes Zarządu Ukończył studia na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim (3)

    I wszystko jasne

    • 28 8

    • kod (2)

      dla takich słoików jak "ty" wazniejsze sa WUML/ Wyzszy Uniwersytet Marksistosko - leninowski / LUB mgr , KWAS , albo UG z "profesor seneszyn

      • 3 18

      • ROM czy Rom

        bo nie wiem, czy cyfrowy, czy napływowy z południa

        • 4 1

      • ROM się przegrzał i wyszedł RAM

        • 3 2

  • Czekamy az Pan Nadprezes wbije pierwszą łopatę pod budowę Nadportu (1)

    • 14 2

    • łopaty się nie wbija

      szpadel się wbija. Co za jełopy. To ja baba wiem, a one nie wiedzą.

      • 5 1

  • sorry, ale ta miejscówka portu jest zajęta

    ja tam na spacery chodzę i zdjęcia mewom robię. Po ki gwizdek Gdańsk wykładał kasę na zrobienie promenady, jak teraz wszystko zamkną dla zwykłych ludzi. Ja wam mówię - to jest granda w biały dzień. Mam nadzieje, ze ten port powstanie tak samo jak 3 mln mieszkań.

    • 11 3

  • A nie lepiej zatrudnić na tyle kompetentny zarząd by nie potrzebował wydawać milionów na doradców?

    • 22 1

  • Przedewszystkim będą modlić się o rozwój portu

    • 14 2

  • A teraz w ramach doradztwa będą jeździć po świecie i porty oglądać.

    To nawet nie jest groteska. Niech wezmą tego od rozwoju Portu Gdynia już drugi rok po świecie jeździ i porty ogląda. A zna się na darmowym rozklejaniu plakatów posłanek PIS.

    • 27 2

  • już się za port biorą, a prom nie zaczęty, śmigłowców nie ma, lotniska nie ma i tak po horyzont same obietnice

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane