• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (3)

    W naszym kraju trzeba mieć oczy dookoła głowy bo gdzie się człowiek nie obróci tam zaraz chcą go ... niecnie wykorzystać. I spada zaufanie do rządu, banków, spółek państwowych, samorządowców ... A to nie jest dobre ani dla ludzi ani dla państwa ani dla społeczności lokalnych. Szkoda, bo wzajemne zaufanie będziemy długo odbudowywać.

    • 105 4

    • (2)

      A czego ty chcesz od Polakow ? Przeciez zdemoralizowala nas nasza wlasna historia. Najpierw chlop panszczyzniany kombinowal, jakby tu zrobic w konia karbowego, pozniej Polak kombinowal przez 123 lata, jakby tu oszwabic zaborce. Nastepnie przyszla okupacja i dalej tak samo. A nastepnie 50 lat komuny dopelnily reszty. Tak, tak ! To co w innych krajach uwazane jest za wstyd, u nas to szczyt zaradnosci i inteligencji. Zrobisz blizniego w konia, wyciagniesz z kieszeni pieniadze na pochowek biednej staruszce, znajdziesz czyjs portfel i nie oddasz, zaopiekujesz sie "definitywnie" powierzonym ci mieniem sasiada, kiedy ten wyjedzie na wakacje .... Brawo ! Jestes madry i zaradny ! ... Taka jest Polska. Tacy sa Polacy.

      • 7 0

      • (1)

        Masz rację. Historia odcisnęła piętno na wielu pokoleniach i w genach się to zapisało. Ale miałem cichą nadzieję, że po roku 89 będziemy się powoli ale nieodwracalnie społecznie cywilizować ... Przeliczyłem się.

        • 4 0

        • zapomnielisci napisac zę tacy Jestesmy

          MY /

          • 1 0

  • (1)

    Podobne praktyki stosują wszyscy sprzedawcy prądu, dlatego nie można dawać się mamić rzekomo lepszą ofertą!

    • 92 2

    • Nie ma nic gorszego od Energii.

      • 1 0

  • Dwie gwiazdy (8)

    Czym jest dzis posel sami popatrzcie

    • 75 29

    • Nigdy nie podpisuje nic na telefon (2)

      Potem zdziwienie .. rachunki wzrosły.. a co kto komu dał kiedyś za darmo.. prosty mechanizm nastraszyc ze bedzie drogo klient kupije produkt maja go na 3 lata a potem maja Na nim zarobek.. co zaoszczędźił niby. Spłaci wiecej

      • 14 1

      • W punktach obsługi klienta działają tak samo. Nie pocieszaj się, że to tylko machinacje zdalnych akwizytorów (1)

        Problem w tym, że podpisując przez telefon czy poza punktem masz czas żeby odstąpić od umowy, w punkcie nie masz żadnych praw do odstąpienia i pozostaje tylko walka sądowa albo liczenie, że jak zaczniesz straszyć mediami to może odpuszczą i cię "ułaskawią" z niekorzystnej umowy.

        • 8 0

        • Tak właśnie zrobili ze mną. Podpisywałem na szybko, sprawdziłem czy aby na pewno mam G11 a nie jakieś dziwne G12, a tu zonk, a zwróciłem dopiero na to uwagę jak po dwóch latach zadzwonili coby przedłużyć i próbowali mnie namówić na stała opłatę przez cały okres umowy. I wtedy sprawdziłem rachunek a ja już taka miałem. To K przy ofercie oznacza ze dałeś się zrobić.

          • 8 0

    • A gdzie słońce (1)

      • 9 0

      • Jak umyjesz d.... to wyjdzie

        • 1 9

    • Frankowiczow tez tak bronią (2)

      Jak wprowadzano klauzule abuzywne? Czy tylko energe po Obajtku

      • 3 4

      • Moze jutro staną przed Mbankiem

        • 12 0

      • Bolą wacki frankowicza i tak wyjdę na swoje a wy będziecie płacić

        • 2 0

  • Zadyma zawsze się przyda. (2)

    Nie trzeba sprawdzać faktów, wystarczy krzyk zrobić, niech inni sprawdzają, prostują, tłumaczą.

    • 62 61

    • Chyba Covid-19 zwoje mózgowe Ci wyprostował!!!!!

      • 14 6

    • Popieram opinie autora tekstu - gadać aby gadać

      Żeby wyborcy nie zapomnieli o tym że istnieje taka partia Koalicja Obywatelska, hmmm a może Platforma Obywatelska, SLD, Lewica czy może Wiosna, bo już się gubię gdzie te Panie nie były.

      • 8 7

  • Kontrola powinna dotyczyć raczej powiązań rodzinno polityczno towarzyskich w tej spólce. Sporo tam pcimiaków i ich rodzin. Oni są zarządami.

    • 75 22

  • znowu one!!!?? normalnie dream team - wszędzie są! (4)

    • 67 71

    • Jedna czyta

      Druga pisze

      • 20 12

    • Łobie piekne (1)

      • 12 3

      • Ktorą pokochać

        • 14 1

    • a gdzie jedyny sprawiedliwy Kacperek P , który pracował w enerdze przez ponad rok

      i niezłą kasę przytulił .I co -o niczym nie słyszał i nic nie widział co robi się wewnątrz firmy--po prostu nie wierzę. No Kacperku trochę patriotycznej odwagi !!!!!!

      • 8 11

  • energę nalezy natychmiast sprzedać Niemcom! (4)

    Przez to , że jest Energa nie musimy kupować prądu od Niemców. To jest skandal! Niemcy nie zarabiają i cierpią biedę przez to !
    Posłanka na Sejm

    • 70 56

    • pigułki się skończyły? (1)

      • 4 6

      • moze by tak lewatywe ?

        Szwejkowi podobno pomogla ....

        • 1 1

    • musisz sobie na jedno pytanie odpowiedziec:

      które sformulowanie bardziej kojarzy ci się z rzetelnością i uczciwoscią:
      a) niemiecka gospodarka lub b) obajtkowa gospodarka.

      • 3 2

    • Oczywiscie, ze prad kupujemy od Niemców! Nawet węgiel sprowadzamy, mimo ze mamy swoj... Niektorzy tak malo jeszcze wiedzą....

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Obudziły się :-/ Te niekorzystne umowy są podpisywane od lat i wciskane zwłaszcza emerytom. (7)

    Dodatkowe opłaty, pakiet zbędnych usług obwarowanych milionem dodatkowych klauzul żeby w ogóle z tego barachła skorzystać np. usługi naprawcze sprzętów domowych dla urządzeń praktycznie jeszcze na gwarancji itp. Wszystko małym drukiem i nachalny marketing - wciskanie kitów. Ledwo udało mi się z takiej umowy uratować osobę z rodziny, która poszła do punktu Energi tylko przepisać licznik ze zmarłego małżonka na siebie. A ile zachodu z tym było - milion pism, rzecznik praw konsumenta i prawie UOKIK, ale odpuściłem, bo z łaską zmienili umowę na taką jak była wcześniej. Kompletnie nieetyczne zachowanie pracowników Energi, którzy dobrze wiedzieli że wciskanie niekorzystnej umowy osobie z bardzo niskim zużyciem energii jest zwyczajnym działaniem na jej niekorzyść.

    • 230 8

    • Muszą sobie odbić kilka sasinów puszczonych w błoto (2)

      Cały PiS

      • 10 4

      • co ma spółka Energa do sasinów? (1)

        • 3 7

        • Obajtek ma willę w Sasinie

          • 3 2

    • prawda

      mi też próbowali wcisnąć ten standardowy tekst oszustów- " jako stałej klientce..." i niższa, niby, cena. Dopiero przyciśnięta niechętnie wyznała, że jest do tego dodatkowa opłata. To było kilka lat temu.

      • 9 0

    • Takie cyrki sa od minimum 10 lat a nagle Pomoaska sie przebudziła? (2)

      • 8 0

      • charty PO znowu spuszczone ze smyczy (1)

        • 2 0

        • oczywiscie, tylko na konkretnego zajaca

          Jakos za "sola wypadowa" i 25letnim bialkiem nie wesza...
          Zenua... Ze sie jeszcze ludzie na takich " dzialaczy" nabieraja....

          • 1 0

  • Brawo (6)

    Mnie oszukali, przy zmianie danych na umowie. Zapewniali,że stawka zostaje ta sama czyli taryfa G11 a zmienili na G11f z opłatą handlową. Złodzieje i oszuści !!!

    • 105 3

    • Jeśli zrobili to przez telefon to masz szanse nakłonić ich do zwrotu (1)

      • 6 0

      • a jacy przez ten telefon nachalni ! Wyszwniaja az do skutku, az im sie kota pogoni !

        • 2 0

    • Niestety u nich to standard, wciskają też G11k. Zawsze proście o taryfę zatwierdzoną przez URE, a nie cenniki enregii.

      • 11 1

    • Mi też to wcisnęli

      Złożyłam reklamacje i mam aneks na prawidłową taryfę, bez opłaty handlowej.

      • 6 0

    • To standardowa zagrywka tych hamów.

      Teraz jeszcze Energa została wcielona do Orlenu to pewnie ruszy kolejna nowa fala marketingowego bełkotu.

      • 3 1

    • mnie też w ten sposób oszukali

      przepisywałam licznik bo był na Mamę i przemiły pan, stwierdził, że się nie da na tych samych zasadach. Miałam wybierać z dwóch niemal identycznych ofert (jedna jako dodatek miała pakiet office, druga bodajże usługi "złotej rączki"). Dostałam milion dokumentów na maila, które przejrzałam mniej więcej, choć musiałabym być Einsteinem, by przeliczyć wszystko wg wzorów. Po 2,5 miesiąca przyszedł rachunek na 450 zł, w tym opłata handlowa to 60 netto. wcześniej za taki okres 2 stówki to było dużo. Złożyłam reklamację, zmienili mi taryfę i odjęli tę opłatę handlową. I tak płacę dużo więcej niż przed zmianą. Wniosek z tego: nie warto nic zmieniać.

      • 5 0

  • (3)

    Wszystko fajnie ale Energa nie jest już spółką skarbu państwa.

    • 31 44

    • (2)

      Jest spółką zależną od spółki SP a to na jedno wychodzi bo państwo tak czy siak macza palce w praktykach robienia wała z ludzi

      • 32 7

      • (1)

        Jest zależną a to nie to samo, więc panie posłanki powinny uderzać do spółki dominującej.

        • 13 5

        • Uderzają w siebie

          • 11 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane