- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (64 opinie)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (109 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (184 opinie)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (15 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (17 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Zobacz statek hybrydowy z Remontowa Shipbuilding
PSV Cooper Viking
Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi drugi z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Cooper Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jednostka niebawem rozpocznie regularny serwis w norweskim sektorze Morza Północnego.
Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking, została przekazana armatorowi w styczniu tego roku. Teraz przekazano kolejną, czyli Cooper Viking.
Czytaj też:
Zobacz, jak wygląda okręt podwodny podniesiony z wody
Jednostka spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilana LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na niej układ zasilania bateryjnego, co plasuje ją na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.
Cooper Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Na statku zainstalowano również system do zwalczania pożarów obiektów obcych klasyfikowany jako Fi-Fi -2, jak również do zwalczania rozlewów olejowych certyfikowany według przepisów NOFO. Statek zbudowany według zmodernizowanego projektu Wärtsilä VS 4411 DF pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL pływać będzie pod norweską flagą narodową.
Gospodarka morska w Trójmieście
Aktualnie Remontowa Shipbuilding kończy prace (próby morskie) nad ostatnim z serii sześciu holowników dla Marynarki Wojennej, realizuje także budowę dwóch seryjnych niszczycieli min typu Kormoran, czwartego z serii gazowego promu pasażersko-samochodowego budowanego na zamówienie kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz dwóch lodołamaczy liniowych dla Wód Polskich w Szczecinie. Niedługo rozpocznie też budowę statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-05-05 16:54
Gratulacje. (2)
Tylko prywatne stocznie są w stanie konkurować na rynku. Państwowe są sztucznie utrzymywane przy życiu kroplówką. Generują tylko straty. Mam nadzieję że za jakieś 2 lata to się skończy.
- 39 12
-
2021-05-10 20:26
Prywaciarze
Państwowe dobrze się.mialy dopóki d**ile z prywatnych nie zaczęli nimi zarządzać.
- 0 0
-
2021-05-05 18:35
Do postaci z kreskówki
Za dwa lata zas przegra jak zwykle przegrany sort.
- 3 4
-
2021-05-06 19:37
Stocznia Polnocna (3)
Przypomne niedowiarkom ze nowe budowy wykonuje byla Stocznia Polnocna a Remontowa zakleja tylko dziury.
- 3 3
-
2021-05-11 12:32
Już czas żeby Remontowa pozbyła się tego garba jakim jest była Północna. Mnóstwo wpompowanych pieniędzy i zero zysków.
- 0 0
-
2021-05-07 10:23
Północna wykonała tylko sam kadłub resztę Remontowa
- 0 1
-
2021-05-06 21:45
Jedyna dziura jest polnocna
Które nie daje rady kończyć statkow np psv3 psv4 , 2 statki Ral
- 1 1
-
2021-05-05 19:59
Wszystko się sypie (3)
Ciekawe jak długo RSB jeszcze pociągnie i po co Polsce w dobie rakiet poławiacze min ze stali nierdzewnej? I w końcu kto dzisiaj będzie minował jakieś morskie sadzawki typu Bałtyk?
- 16 19
-
2021-05-07 10:58
niedługo, mieli ogłaszać upadłość, ale jakoś tego nie widać.
- 0 0
-
2021-05-07 10:40
Raf (1)
Nie masz pojęcia ile min jest w Bałtyku z drugiej wojny światowej.
- 0 0
-
2021-05-07 10:42
Ale te okręty mają podejmować nowe miny
Nie te 80-letnie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.