• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz statek hybrydowy z Remontowa Shipbuilding

VIK
5 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

PSV Cooper Viking

Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi drugi z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Cooper Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jednostka niebawem rozpocznie regularny serwis w norweskim sektorze Morza Północnego.



Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking, została przekazana armatorowi w styczniu tego roku. Teraz przekazano kolejną, czyli Cooper Viking.

Czytaj też:

Zobacz, jak wygląda okręt podwodny podniesiony z wody



Jednostka spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilana LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo  zainstalowano na niej układ zasilania bateryjnego, co plasuje ją na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.


Cooper Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Na statku zainstalowano również system do zwalczania pożarów obiektów obcych klasyfikowany jako Fi-Fi -2, jak również do zwalczania rozlewów olejowych certyfikowany według przepisów NOFO. Statek zbudowany według zmodernizowanego projektu Wärtsilä VS 4411 DF pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL pływać będzie pod norweską flagą narodową.

Gospodarka morska w Trójmieście



Aktualnie Remontowa Shipbuilding kończy prace (próby morskie) nad ostatnim z serii sześciu holowników dla Marynarki Wojennej, realizuje także budowę dwóch seryjnych niszczycieli min typu Kormoran, czwartego z  serii gazowego promu pasażersko-samochodowego budowanego na zamówienie kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz dwóch lodołamaczy liniowych dla Wód Polskich w Szczecinie. Niedługo rozpocznie też budowę statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
VIK

Miejsca

Opinie (53) ponad 10 zablokowanych

  • Tylko czemu pisza ze to polnocna shipbuilding

    Skoro oni nie dali rady i dali 2 statki do remontowej i oni zakonczyli te jednostki i nie tylko te.

    • 5 1

  • Nieprawda nie Remontowa Shipbuilding a Gdańska Stocznia Remontowa

    RSB - wykonało sam kadłub i statek prawie 5lat stał przy nabrzeżu
    GSR - wykonało całą resztę, całkowite wyposażenie

    • 4 2

  • "Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa"

    To akurat nie jest prawda - baterie sluza do wspomagania systemu DP na wypadek zaniku zasilania (na moim statku, jest to 30 minut max) lub/oraz to przejmowania szczytowych obciazen (peak shaving).
    Baterie laduja i rozladowuja sie caly czas (u mnie 75-80%) i pieknie widac, jak wzrasta obciazenie (zuzycie paliwa) podczas procesu ladowania - oszczednosci sa zadne.

    • 2 0

  • Troche tir troche barka

    Jakość wody i powietrza się liczy

    • 0 0

  • Zwykła psv z dp

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film PSV Cooper Viking przekazany armatorowi

    ... ..

    to co czuję wynika z braku własności wobec tego, co dla kogo i co wobec kogo, przykrego słowa - dlaczego...

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane