- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (67 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (125 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
Zobacz statek hybrydowy z Remontowa Shipbuilding
PSV Cooper Viking
Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi drugi z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Cooper Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jednostka niebawem rozpocznie regularny serwis w norweskim sektorze Morza Północnego.
Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking, została przekazana armatorowi w styczniu tego roku. Teraz przekazano kolejną, czyli Cooper Viking.
Czytaj też:
Zobacz, jak wygląda okręt podwodny podniesiony z wody
Jednostka spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilana LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na niej układ zasilania bateryjnego, co plasuje ją na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.
Cooper Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Na statku zainstalowano również system do zwalczania pożarów obiektów obcych klasyfikowany jako Fi-Fi -2, jak również do zwalczania rozlewów olejowych certyfikowany według przepisów NOFO. Statek zbudowany według zmodernizowanego projektu Wärtsilä VS 4411 DF pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL pływać będzie pod norweską flagą narodową.
Gospodarka morska w Trójmieście
Aktualnie Remontowa Shipbuilding kończy prace (próby morskie) nad ostatnim z serii sześciu holowników dla Marynarki Wojennej, realizuje także budowę dwóch seryjnych niszczycieli min typu Kormoran, czwartego z serii gazowego promu pasażersko-samochodowego budowanego na zamówienie kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz dwóch lodołamaczy liniowych dla Wód Polskich w Szczecinie. Niedługo rozpocznie też budowę statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Miejsca
Opinie (53) ponad 10 zablokowanych
-
2021-05-06 21:42
Tylko czemu pisza ze to polnocna shipbuilding
Skoro oni nie dali rady i dali 2 statki do remontowej i oni zakonczyli te jednostki i nie tylko te.
- 5 1
-
2021-05-07 10:20
Nieprawda nie Remontowa Shipbuilding a Gdańska Stocznia Remontowa
RSB - wykonało sam kadłub i statek prawie 5lat stał przy nabrzeżu
GSR - wykonało całą resztę, całkowite wyposażenie- 4 2
-
2021-05-07 20:14
"Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa"
To akurat nie jest prawda - baterie sluza do wspomagania systemu DP na wypadek zaniku zasilania (na moim statku, jest to 30 minut max) lub/oraz to przejmowania szczytowych obciazen (peak shaving).
Baterie laduja i rozladowuja sie caly czas (u mnie 75-80%) i pieknie widac, jak wzrasta obciazenie (zuzycie paliwa) podczas procesu ladowania - oszczednosci sa zadne.- 2 0
-
2021-05-08 07:52
Troche tir troche barka
Jakość wody i powietrza się liczy
- 0 0
-
2021-05-08 08:31
Zwykła psv z dp
- 0 0
-
2022-07-19 18:59
... ..
to co czuję wynika z braku własności wobec tego, co dla kogo i co wobec kogo, przykrego słowa - dlaczego...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.