- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (63 opinie)
- 2 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (98 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (84 opinie)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (231 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (245 opinii)
Zobacz statek hybrydowy z Remontowa Shipbuilding
PSV Cooper Viking
Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi drugi z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Cooper Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jednostka niebawem rozpocznie regularny serwis w norweskim sektorze Morza Północnego.
Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking, została przekazana armatorowi w styczniu tego roku. Teraz przekazano kolejną, czyli Cooper Viking.
Czytaj też:
Zobacz, jak wygląda okręt podwodny podniesiony z wody
Jednostka spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilana LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na niej układ zasilania bateryjnego, co plasuje ją na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.
Cooper Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Na statku zainstalowano również system do zwalczania pożarów obiektów obcych klasyfikowany jako Fi-Fi -2, jak również do zwalczania rozlewów olejowych certyfikowany według przepisów NOFO. Statek zbudowany według zmodernizowanego projektu Wärtsilä VS 4411 DF pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL pływać będzie pod norweską flagą narodową.
Gospodarka morska w Trójmieście
Aktualnie Remontowa Shipbuilding kończy prace (próby morskie) nad ostatnim z serii sześciu holowników dla Marynarki Wojennej, realizuje także budowę dwóch seryjnych niszczycieli min typu Kormoran, czwartego z serii gazowego promu pasażersko-samochodowego budowanego na zamówienie kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz dwóch lodołamaczy liniowych dla Wód Polskich w Szczecinie. Niedługo rozpocznie też budowę statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Miejsca
Opinie (53) ponad 10 zablokowanych
-
2021-05-05 16:49
Holding (6)
Nie Ship building a z Ship repair autorze tekstu
- 17 5
-
2021-05-06 07:22
Remontowa (3)
Nie masz do końca racji kolego. Kontrakt jest Remontowej Shipbuilding i to oni przekazali finalnie statek do Armatora. A to, że GSR dokańczała te statki, to nic innego jak podwykonawstwo RSB, bo w ówczesnym czasie RSB miała bodajże 16 statków w budowie.
- 9 2
-
2021-05-06 21:43
Podaj nazwy tych 16 statkow (2)
Zenada co piszesz
- 0 4
-
2021-05-06 22:27
Żenada jak się interesujesz, a komentujesz :) (1)
1. ORP Mewa
2. ORP Albatros
3. Festoya
4. Solavagen
5. Mannheller
6. Fodnes
7. Planeta
8. Zodiak
9. Salish Heron
10. Przemko
11. Leszko
12. Semko
13. Mieszko
14. Gniewko
15. Bolko
16. Tarpan
17. Ocelot
Przepraszam - 17 :) z czego 10 zdanych W 2020.- 4 0
-
2021-05-07 14:28
Ktore ukonczone w terminie?
- 0 2
-
2021-05-05 16:52
moze tak po polsku? (1)
jestesmy w Polsce.
- 1 3
-
2021-05-05 19:08
Jest po polsku
Za ten kontrakt odpowiada Remontowa Shiprepair a nie Shibuilding.
No ale nie można mieć o to pretensji do autora skoro ten portal wypuszcza taki bełkot: "...baterie akumulatorów.."- 1 6
-
2021-05-05 19:59
Wszystko się sypie (3)
Ciekawe jak długo RSB jeszcze pociągnie i po co Polsce w dobie rakiet poławiacze min ze stali nierdzewnej? I w końcu kto dzisiaj będzie minował jakieś morskie sadzawki typu Bałtyk?
- 16 19
-
2021-05-07 10:58
niedługo, mieli ogłaszać upadłość, ale jakoś tego nie widać.
- 0 0
-
2021-05-07 10:40
Raf (1)
Nie masz pojęcia ile min jest w Bałtyku z drugiej wojny światowej.
- 0 0
-
2021-05-07 10:42
Ale te okręty mają podejmować nowe miny
Nie te 80-letnie.
- 0 0
-
2021-05-07 10:20
Nieprawda nie Remontowa Shipbuilding a Gdańska Stocznia Remontowa
RSB - wykonało sam kadłub i statek prawie 5lat stał przy nabrzeżu
GSR - wykonało całą resztę, całkowite wyposażenie- 4 2
-
2021-05-06 21:42
Tylko czemu pisza ze to polnocna shipbuilding
Skoro oni nie dali rady i dali 2 statki do remontowej i oni zakonczyli te jednostki i nie tylko te.
- 5 1
-
2021-05-05 20:14
a to da rade wciagac sieci i na dorsza plywac?
- 1 2
-
2021-05-05 17:32
Byłoby dobrze
Aby przed napisaniem czegokolwiek .jeżeli nie pomysleć..to przynajmniej poczytać..
parę nazw podmiotów gospodarczych można ogarnąc..
Niestety..- 9 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.