• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz statek hybrydowy z Remontowa Shipbuilding

VIK
5 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

PSV Cooper Viking

Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi drugi z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Cooper Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jednostka niebawem rozpocznie regularny serwis w norweskim sektorze Morza Północnego.



Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking, została przekazana armatorowi w styczniu tego roku. Teraz przekazano kolejną, czyli Cooper Viking.

Czytaj też:

Zobacz, jak wygląda okręt podwodny podniesiony z wody



Jednostka spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilana LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo  zainstalowano na niej układ zasilania bateryjnego, co plasuje ją na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.


Cooper Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Na statku zainstalowano również system do zwalczania pożarów obiektów obcych klasyfikowany jako Fi-Fi -2, jak również do zwalczania rozlewów olejowych certyfikowany według przepisów NOFO. Statek zbudowany według zmodernizowanego projektu Wärtsilä VS 4411 DF pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL pływać będzie pod norweską flagą narodową.

Gospodarka morska w Trójmieście



Aktualnie Remontowa Shipbuilding kończy prace (próby morskie) nad ostatnim z serii sześciu holowników dla Marynarki Wojennej, realizuje także budowę dwóch seryjnych niszczycieli min typu Kormoran, czwartego z  serii gazowego promu pasażersko-samochodowego budowanego na zamówienie kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz dwóch lodołamaczy liniowych dla Wód Polskich w Szczecinie. Niedługo rozpocznie też budowę statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
VIK

Miejsca

Opinie (53) ponad 10 zablokowanych

  • Holding (6)

    Nie Ship building a z Ship repair autorze tekstu

    • 17 5

    • Remontowa (3)

      Nie masz do końca racji kolego. Kontrakt jest Remontowej Shipbuilding i to oni przekazali finalnie statek do Armatora. A to, że GSR dokańczała te statki, to nic innego jak podwykonawstwo RSB, bo w ówczesnym czasie RSB miała bodajże 16 statków w budowie.

      • 9 2

      • Podaj nazwy tych 16 statkow (2)

        Zenada co piszesz

        • 0 4

        • Żenada jak się interesujesz, a komentujesz :) (1)

          1. ORP Mewa
          2. ORP Albatros
          3. Festoya
          4. Solavagen
          5. Mannheller
          6. Fodnes
          7. Planeta
          8. Zodiak
          9. Salish Heron
          10. Przemko
          11. Leszko
          12. Semko
          13. Mieszko
          14. Gniewko
          15. Bolko
          16. Tarpan
          17. Ocelot

          Przepraszam - 17 :) z czego 10 zdanych W 2020.

          • 4 0

          • Ktore ukonczone w terminie?

            • 0 2

    • moze tak po polsku? (1)

      jestesmy w Polsce.

      • 1 3

      • Jest po polsku

        Za ten kontrakt odpowiada Remontowa Shiprepair a nie Shibuilding.
        No ale nie można mieć o to pretensji do autora skoro ten portal wypuszcza taki bełkot: "...baterie akumulatorów.."

        • 1 6

  • Wszystko się sypie (3)

    Ciekawe jak długo RSB jeszcze pociągnie i po co Polsce w dobie rakiet poławiacze min ze stali nierdzewnej? I w końcu kto dzisiaj będzie minował jakieś morskie sadzawki typu Bałtyk?

    • 16 19

    • niedługo, mieli ogłaszać upadłość, ale jakoś tego nie widać.

      • 0 0

    • Raf (1)

      Nie masz pojęcia ile min jest w Bałtyku z drugiej wojny światowej.

      • 0 0

      • Ale te okręty mają podejmować nowe miny

        Nie te 80-letnie.

        • 0 0

  • Nieprawda nie Remontowa Shipbuilding a Gdańska Stocznia Remontowa

    RSB - wykonało sam kadłub i statek prawie 5lat stał przy nabrzeżu
    GSR - wykonało całą resztę, całkowite wyposażenie

    • 4 2

  • Tylko czemu pisza ze to polnocna shipbuilding

    Skoro oni nie dali rady i dali 2 statki do remontowej i oni zakonczyli te jednostki i nie tylko te.

    • 5 1

  • a to da rade wciagac sieci i na dorsza plywac?

    • 1 2

  • Byłoby dobrze

    Aby przed napisaniem czegokolwiek .jeżeli nie pomysleć..to przynajmniej poczytać..
    parę nazw podmiotów gospodarczych można ogarnąc..
    Niestety..

    • 9 5

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane