• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Brazylijska umowa i kadłub dla Norwegów

VIK
14 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Polar Empress NB 369 to statek przeznaczony do badań sejsmicznych dna morskiego w poszukiwaniu złóż ropy naftowej. Polar Empress NB 369 to statek przeznaczony do badań sejsmicznych dna morskiego w poszukiwaniu złóż ropy naftowej.

Umowa z brazylijskim brokerem i przekazanie wyposażonego kadłuba armatorowi z Norwegii. Poniedziałek 13 października obfitował w dobre wydarzenia w stoczni Crist. Zakład koncentruje swój rozwój wokół rynku offshore oraz budowy specjalistycznych statków i konstrukcji do obsługi nie tylko farm wiatrowych, ale także platform wiertniczych i innych instalacji dla przemysłu morskiego.


Tak będzie wyglądała już wyposażona jednostka. Tak będzie wyglądała już wyposażona jednostka.

Na terenie gdyńskiej siedziby Crist odbyło się spotkanie w ramach misji brazylijskiej organizowanej pod egidą Ministerstwa Gospodarki. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele brokera Trade Oil & GasBrazylijskiego Stowarzyszenia Branży Stoczniowej (Brazilian Association of Shipbuilding, Shiprepair and Offshore Industries). Właśnie z brokerem stocznia podpisała umowę.

- W jej ramach Trade Oil & Gas zobowiązuje się do promowania produktów Crist na rynku brazylijskim, w celu pozyskania nowych kontraktów dla stoczni, dbając jednocześnie o jej dobry i profesjonalny wizerunek. To swego rodzaju umowa brokerska - mówi Zdzisław Bahyrycz, pełnomocnik Zarządu Crist. - Rynek brazylijski otwiera przed nami nowe perspektywy. Polski eksport do Brazylii odnotowuje w ostatnich latach bardzo duży wzrost i ta tendencja z pewnością będzie się utrzymywać. Tym bardziej, że rosnące zapotrzebowanie na specjalistyczne produkty offshore wytwarzane w Crist idzie w parze z dynamicznym rozwojem branży paliwowej w Brazylii.

Przedstawiciele stoczni zapewnili, że firma dysponuje zasobami pozwalającymi na realizację nawet najbardziej skomplikowanych przedsięwzięć, jakimi są np. specjalistyczne jednostki typu jack-up.

Goście mieli okazję zobaczyć najnowszy produkt stoczni, czyli wyposażony kadłub innowacyjnego statku Polar Empress. Właśnie wczoraj jednostkę przekazano armatorowi. Polar Empress NB 369 to statek przeznaczony do badań sejsmicznych dna morskiego w poszukiwaniu złóż ropy naftowej. Projekt zrealizowano dla klienta - Myklebust Verft AS (grupa Kleven). Docelowym właścicielem statku będzie GC Rieber Shipping.

Statek o długości prawie 113 metrów będzie pokonywał ponad 4000 mil morskich miesięcznie i przebywał będzie na morzu 6 miesięcy w roku. Na pokładzie zapewnione jest zakwaterowanie dla 70-osobowej załogi. Jednostka posiada lądowisko dla helikoptera. Polar Empress NB 369 jest wyposażony w 4 wysokoprężne silniki o łącznej mocy 18560 kW oraz 2 linie wałów ze śrubami napędowymi. Manewrowanie zostało usprawnione przy pomocy dwóch sterów strumieniowych i jednego wysuwanego steru azymutalnego. Jednostka osiąga średnią prędkość 18,5 węzła.
VIK

Miejsca

Opinie (38) 1 zablokowana

  • umowa

    jaki związek ma umowa z brokerem z oddaniem cześciowo wyposażonego kadłuba statku dla stoczni norweskiej? to,żę Crist podpisał umowę z firmą jaka będzie ich reprezentować na rynku brazylijskim nie ma nic wspólnego z kadłubem statku sejsmicznego dla Kleven Verft AS.Budowa statków do obsługi farm wiatrowych zakończyła się na statku Vidar i kolejnych - miało być jeszcze 10 - nie będzie ze względu na spory z armatorem o zapłatę sporych kwot rzędu 30 milionów euro. Praktycznie przegrana w sądzie firmy Crist powinna skończyć się wnioskiem o upadłość tej spółki ale ponieważ jest to spółka państwowa tak nie będzie bo Skarb Państwa po raz kolejny wyłoży miliony złotych dla ratowania Cristu ( wcześniej było 150 mln na dok + 25 mln dofinansowania przekazane za posrednictwem stoczni Nauta + 30 mln zł za akcje spółki + inne świadczenia).
    Państwowy Crist ma poważne kłopoty i gdyby nie pomoc ze strony agend państwowych ta firma przestałaby istnieć i sen byłych decydentów Cristu a obecnie odsunietych na boczny tor pp. I.C. oraz K.K. prysł jak bańka mydlana.
    Dobrze, że Crist przeprosił się z Kleven Verft , stocznią z która współpracował w przeszłości bo dzieki temu straty Cristu trochę zmniejszą się.Co do rynku brazylijskiego to jest to nowy powoli otwierajacy się rynek. Brazylijczycy w najbliższych latach będą potrzebować 156 statków do obsługi platform wiertniczych (PSV, AHTS) w pierwszej kolejności statków do szukania złóż ropy i gazu metodami sejsmicznymi - jest to metoda opracowana przez Norwegów.
    I głównym dostawcą będą stocznie norweskie a z polskich holding gdanskiej stoczni remontowej. Crist - o ile będzie istnieć może być tylko podwykonawcą np. budowa kadłubów częściowo wyposażonych jak oddany Polar Empress. Ale dobre i to.

    • 22 8

  • Crist

    Na rynku brazylijskim stocznia Kleven Verft jest juz od dłuższego czasu - w marcu 2015 dostarczy kolejny statek typ MT 6021 operatorem będzie Olympic Shipping posiadajacy juz 22 statki oraz 2 w budowie. Jak zapowiadają brazylijczycy rynek związany z przemysłem wydobywczym ropy i gazu da zatrudnienie dla 30.000 osób.
    Jest to szansa dla resztek polskiego przemysłu stoczniowego o ile marsjanie nie dokończa swego dzieła niszczenia co robią konsekwentnie od kilku lat.
    Niestety poza holdingiem gdanskiej remontowej nie ma w Polscxe stoczni , która mogła by zaoferować projekt i budowę statku . Taka np. Nauta nie może zbudować katamaranu , niewielkiego stateczku dla Uniwersytetu Gdańskiego - tu podpisała kontrakt na budowę pod klucz czyli łącznie z wykonaniem projektu i dokumentacji, miesiace mijają , terminy dawno minęły a tu Nauta mółwiu, że może w roku 2015 będzie statek. Takie działania stoczni marsjańskich nie wróża dobrze , a Crist jest przecież jedną z tych firm marsjańskich.

    • 17 7

  • A gdzie będzie przebudowana platforma LOTOS Petrobaltic? (4)

    • 7 1

    • Mówi się o Energomontażu już od dłuższego czasu.
      Ale podobno mają jakieś trudności techniczne związane z infrastrukturą.

      • 4 1

    • lotos

      Ogólnie kontrakt ma mieć Crist z uwzględnieniem częściowej współpracy z S.Nauta. Energomontaż udostępnić ma tylko kanał i nabrzeże.

      • 7 0

    • platformy (1)

      podobno maja być dwie platformy ale kto to wie?

      • 5 0

      • podobno petrobaltic i lotos petrobaltic miały jednocześnie być w porcie. No ale lotos teraz wierci.

        • 2 0

  • Jedna na remont, druga na przebudowę

    Ja tylko jestem ciekaw kto będzie płacił za kary umowne, bo terminy są z palca a projektowanie nie skończone...

    • 5 1

  • sukces jest wówczas kiedy zrealizowane projekty przynoszą profity.

    .. w przypadku Crista sukces jest wtedy kiedy wogole uda sie oddać jednostkę armatorowi. Bo o sukcesie finansowym nie ma mowy. Dlatego tez Marsjanie stopniowo przejmują kolejne składniki stoczni crist....zaraz wezmą całość. Mówi sie ze wkrótce to wszystko (epg, nauta, crist) będzie jednym organizmem... Ale w dalszym ciagu nieudolnym...

    • 7 0

  • same dobre wiadomosci

    Tak apropos jakby pan redaktor choc troche byl bardziej dociekliwy to powinien uzyc szwabskiego google - hochtief, crist , vidar, landgericht

    Ciekawe czy dalej by pisal , ze crist obfituje w same dobre wiadomosci.
    Sprawa sadowa jest w niemczech przegrana. Crist a w efekcie państwo polskie ktore doplaca do tej firmy poniesie nast. Szkody finansowe.

    Ok 35 mln euro tytulem niezaplaconych transz za innovation i vidara
    Ok 5 mln euro tytulem kosztow sadowych +\- 1 mln
    Ok 12 mln eur tytulem odszkodowania za opóźnienie kontraktowe i wyrownanie za "verlorene einnahmemoegluchkeiten" czyli utracone potencjalny dochod.

    Wystarczy zajrzec w akta sprawy ktore sa online w landgericht.
    Niestety zle sie dzieje w criscie i innych planetach marsjanskich. Podkreslam niestety. Jakis oddany kadlub niewiele pomoze bo wszystko co zostało zbudowane bylo nierentowne ! Smutne.

    Ok

    • 8 0

  • o Crist

    jak z tego widać marsajnie po raz kolejny narazili Skarb Państwa na straty idące w miliony złotych . Tak dalej być nie może. Kiedy odpowiednie organa zajmą się tymi osobnikami , którzy stale i systematycznie generują straty. Należy przerwać ten dziwny serial rządów marsjan i doprowadzić do rozliczenia ich z wydanych pieniędzy
    i ustalić kto i dlaczego dopuścił do zniszczenia resztek przemysłu stoczniowego .Nauta z Gdyni dziś ma straty ponad 22 miliony złotych a w perspektywie procesy o zapłatę z tytułu odszkodowań dla wierzycieli spółki Konrem Nauta, którą to świadomie i celowo doprowadzono do upadłości wyprowadzając sporo kasy. Zlikwidowano w Gdyni ponad 300 miejsc pracy. Odpowiedzialność za to spada na marsjan. Crist , który miał być zbawcą przemysłu okrętowego okazał się wydmuszką generującą straty. A pan Piotr S. i kolesie robią dobrą minę do złej gry.
    Kiedyś opowiadali bajki o farmach wiatrowych dzisiaj snują gadki o rynku brazylijskim, o okrętach podwodnych.Czy pan minister Skarbu tego nie widzi ?

    • 12 1

  • śp Crist

    szkoda, że już nie będzie firmy Crist,która tak dobrze funkcjonowała do czasu gdy nie weszła w koszachty z marsjanami , to kolejny dowód na to , że czas skończyć z pomysłami marsjan bo nic dobrego to nie daje a wprost przeciwnie same straty

    • 2 0

  • Jest tylko jedna stocznia ktora ma fachowcow i pojecie o budowie specjalistycznych jednostek a jest to,, Remontowa Shipbuilding'',tylko za solidnosc rosnie w sile i sie rozwija .

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane