• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PŻB: zlecono aktualizację wyceny spółki. Znów na sprzedaż?

Wioletta Kakowska-Mehring
5 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zwiedziliśmy prom Nova Star
PŻB do końca maja miała być sprzedana spółce Polen Line. Niestety, do transakcji nie doszło, ponieważ inwestor nie wpłacił pieniędzy. PŻB do końca maja miała być sprzedana spółce Polen Line. Niestety, do transakcji nie doszło, ponieważ inwestor nie wpłacił pieniędzy.

Choć nie powiodła się kolejna próba prywatyzacji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, to resort skarbu nie rezygnuje. Zadecydowano o ponownej wycenie spółki, co ma nastąpić jeszcze w tym roku. PŻB to marka Polferries, która mieszkańcom Trójmiasta kojarzy się głównie z promami "Scandinavia" i "Baltivia" pływającymi na linii Gdańsk - Nynäshamn w Szwecji.


Czy korzystasz z połączeń promowych?


To będzie czwarta próba sprzedaży spółki. "Zwyczajne Walne Zgromadzenie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej 29 czerwca 2012 r., w związku z art. 397 kodeksu spółek handlowych, powzięło uchwałę w sprawie dalszego istnienia Spółki oraz utrzymaniu funkcjonowania i działalności zgodnie z obowiązującym jej Statutem. Jeśli chodzi o proces prywatyzacyjny to zleciliśmy aktualizację wyceny spółki. Do czasu jej otrzymania nie należy spodziewać się jego rozstrzygnięcia, co powinno nastąpić w III kwartale br." - podano w komunikacie. Wycena ma nastąpić w ciągu trzech najbliższych miesięcy. Ostatnio państwo chciało sprzedać 91 procent akcji, pozostałe miały trafić do pracowników.

PŻB do końca maja miała być sprzedana spółce Polen Line. Niestety, do transakcji nie doszło, ponieważ inwestor nie wpłacił pieniędzy. Minister skarbu państwa udzielił wyłączności negocjacyjnej tej firmie w sierpniu ub. roku. Konsorcjum tworzyło Swedish House Sp. z o.o. w Warszawie, spółka Polen Ferries na Cyprze oraz osoba fizyczna Gustaw Myrstern. Swedish House Ltd to spółka, której właścicielem jest Jan Niezwiestny, biznesmen prowadzący rozległą działalność w Szwecji. Niezwiestny już w latach 90. starał się o zakup kontrolnego pakietu spółki PŻB. Tym razem sprawy zaszyły daleko. Negocjowano pakiet socjalny. Mówiło się o planach przeniesienia siedziby firmy z Kołobrzegu do Gdańska.

Podczas jeszcze wcześniejszej próby prywatyzacji blisko kupna PŻB był duński armator DFDS. Proces jednak zakończył się fiaskiem, a Ministerstwo Skarbu Państwa nie podało powodu zerwania rozmów. Z kolei przy ostatniej próbie sprzedaży o PŻB z Polen Line rywalizowała Żegluga Polska. Jest to spółka wchodząca w skład grupy Polska Żegluga Morska. Jest armatorem promów pływających ze Świnoujścia do Ystad i Trelleborga pod marką Unity Line. Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z największych w Europie. Przedsiębiorstwo posiada 76 statków o łącznej nośności 2,5 mln dwt., w tym masowce, siarkowce oraz promy. Czy jeszcze raz zainteresuje się PŻB? A kołobrzeska spółka pilnie potrzebuje prywatyzacji, ponieważ firma nie ma pieniędzy na odnowienie floty.

Polska Żegluga Bałtycka przewozi trzema promami ładunki, kontenery, samochody i prowadzi również przewozy pasażerskie. Spółka obsługuje połączenia promowe pomiędzy Polską i Szwecją. Zajmuje się również organizacją wyjazdów turystycznych, m.in. do Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii oraz pobytów wypoczynkowych. Spółka dysponuje siecią trzech własnych Morskich Biur Podróży w największych miastach Polski Warszawie, Szczecinie i Gdyni. Baza promowa PŻB Polferries znajduje się w Gdańsku przy ul. Przemysłowej 1 zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

  • Polferries Gdańsk, mjr. Henryka Sucharskiego 70

Opinie (30) 2 zablokowane

  • Wycena PŻB (1)

    Droga pani redaktor odnośnie artykułu w sprawie PŻB wszyscy państwo dziennikarze piszący o" INWESTORZE", używacie określenia""biznesmen"prowadzący rozległe interesy ,proszę się pofatygować i sprawdzić co to za "biznesmen " w KRS w Polsce i na darmowej stronie internetowej urzędu podatkowego w Szwecji.
    Z poważaniem Wiktor

    • 6 0

    • Jaka "firma" taki "inwestor" !

      I wszystko jasne !

      • 0 1

  • Co tam sprzedawać ?

    PŻB nie ma juz żadnej bazy promowej, bo już dawno je sprzedała i przejadła. Ma trzy stare, śmierdzące promy (wiem, bo niestety płynąłem). Koszmarny przerost niekompetentnej administracji w Kołobrzegu (wiem, bo o tym czytałem już wielokrotnie) i właściciela, który "chciałby, ale się boi" (poprosić PŻM, aby to wzięło za 1 złotych, bo więcej nie jest to warte). Ale oczywiscie, jak to w Polsce "interes społeczny" decyduje ..... w tym akurat przypadku "interesik" ...... ale właśnie tego "interesu społecznego" z Kołobrzegu. Ciekawe jak oni to w W-wie załatwiają, że nikt tego nie utnie. A podobno nie ma tam też zarzzadu od dawna tylko jakiś p.o. - może to nie p.o. tylko P.O.?

    • 0 2

  • fantasta

    Dentysta Jan to fantasta....uruchomił linie na karlskrone w latach 90-tych, wtedy też obiecał złote góry jak pływał promem...i co...po 5 miesiącach sie zawinął i tyle go widzieli......

    • 0 0

  • załoga poszukiwana

    wspaniałych ludzi, którzy pracują na morzu, w szczególności w dziale hotelowym , prosimy o kontakt w sprawie pracy na wycieczkowcu, pod numerem telefonu 58 699 45 20

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy....

Najczęściej czytane