- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (44 opinie)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (96 opinii)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (42 opinie)
- 5 Trzeci raz szukają prezesa Energi (72 opinie)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
1,4 mld zł na lepszy dostęp kolei do trójmiejskich portów
Kolejarze chcą wydać 1,4 mld zł na przebudowę torów w porcie w Gdyni i Gdańsku. Inwestycja ma być gotowa w 2020 r. i przede wszystkim skrócić czas przeładunków, a także poprawić konkurencyjność trójmiejskich portów względem innych portów nad Bałtykiem.
Często jest też tak, że wagony dojeżdżają do portu ciągnięte przez lokomotywy elektryczne, a już w samym porcie podczepiana są do lokomotyw spalinowych. Powód? Brak elektryfikacji ostatniego odcinka trasy. Z tego powodu przeładunek trwa dłużej.
Teraz ma się to zmienić. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która zarządza infrastrukturą torową w całym kraju, uzyskała z unijnego programu "Łącząc Europę" (CEF) pieniądze na poprawę dojazdów do portów. Dzięki nim w Trójmieście przeprowadzone zostaną dwa projekty, poprawiające dostęp kolejowy do portów morskich w Gdańsku i Gdyni.
Przetarg na kolej do portu w Gdyni w 2018 r.
Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych . Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie zostanie przebudowanych około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowanych.
W Gdyni przewidziana jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.
Inwestycja pochłonie 850 mln zł i ma potrwać do 2020 r.
Gdańsk. Prace po obu stronach Martwej Wisły
Prace na torach w Gdańsku będą prowadzone w dwóch miejscach. Na zachód od Martwej Wisły rozbudowane zostanie Lokalne Centrum Sterowania, do którego dołączone będą dwie stacje: Gdańsk Port Północny i Gdańsk Kanał Kaszubski .
Po drugiej strony Wisły prace przy przebudowie będą prowadzone na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa wraz z rejonem Gdańsk Wiślany. Łącznie po obu stronach zostanie zmodernizowanych 50 km torów.
Modernizacja polegać będzie na przebudowie torów, rozjazdów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz elektryfikacji linii. Infrastruktura zostanie dostosowana do obsługi dłuższych i cięższych składów towarowych.
W Gdańsku decyzja środowiskowa dla przebudowy torowiska została uzyskana w połowie 2016 r. Kolejarze zakładają teraz, że uzyskają decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej jeszcze w styczniu 2018 r. Natomiast pozwolenie na budowę powinno być wydane w kwietniu przyszłego roku.
Całość przedsięwzięcia to koszt 580 mln zł. Prace mają zakończyć się w 2020 r.
Opinie (173) 2 zablokowane
-
2017-12-10 21:01
Gdynia - Gospodarka Morska tu Umarła
- 3 1
-
2017-12-10 21:03
Gdynia kiedyś morska potęga Polski dzisiaj miasto upadłe
- 6 1
-
2017-12-10 21:05
Jak Pomorze przjmie PIS to gospodarka zacznie sie rozwijać bo PO i PSL ja zwijało schładzało i zamroziło a potem zlikwidowało (1)
- 11 4
-
2017-12-11 07:24
Brawo PIS
- 4 0
-
2017-12-10 22:27
Przecież na Międzytorzu (1)
ma powstać nowe centrum Gdyni .
- 3 4
-
2017-12-10 23:41
forget it...
- 1 0
-
2017-12-11 07:20
Brawo PIS
- 5 1
-
2017-12-11 07:35
(1)
A kiedy w końcu skończą remont torów w Gdańsku Wrzeszczu ?
- 2 0
-
2017-12-11 11:49
w styczniu
tak napisali na tablicach informacyjnych
- 0 0
-
2017-12-11 08:09
A gdzie przystanek osobowy Gdynia Port?
Czemu nie ma o nim w opisie przebudowy linii towarowych? Obłuże i Oksywie miałyby krótsze połączenie niż przez Chylonię.
Pod Estakadą Kwiatkowskiego jest na niego miejsce, a tunel pieszo-rowerowy do jego obsługi mógłby być dłuższy i połączyć Janka Wiśniewskiego i Hutniczą.- 3 0
-
2017-12-11 08:36
odp w ankiecie: kazdym mozliwym
- 2 0
-
2017-12-11 09:45
Pisowskie ,,kanalie"(Kaczyńskiego nazwa opozycji)już zabrały wiele mld dla 3city ! (2)
Teraz jak DCTpęka w szwach i brak tej inwestycji grozi katastrofą i zwrotem kasy do EU to sytuacja zmusiła ich do działania!A kuriozum czyli LOTOS buduje w Szczecinie statki to też dla naszego dobra?
- 0 4
-
2017-12-11 09:54
To już zostańmy przy opinii Kaczyńskiego.
Jest trafna.
- 2 1
-
2017-12-11 10:01
stara prawda o której młotki zapominają, nie fika się do silniejszego.
Gdańsk to kwintesencja korupcji i patologii urzędniczej, skąd takie zdziwienie, że najpierw trzeba uporać się ze złodziejami zanim odda się komuś do dyspozycji grube miliardy?
- 3 1
-
2017-12-11 10:18
PIS prowokuje rzuca inwektywy i karze się obrzuconym błotem przepraszać-absurd! (2)
Z abnegatami intelektualnymi i innymi akolitami PIS się nie solidaryzuję zbyt cenię ,,szkiełko i oko"jak to drzewiej pisano ..
- 0 6
-
2017-12-11 11:58
demokracja jest do D
jeżeli normalny człowiek ma zagwarantowane takie same prawa jak ty, wykolejeńcu.
- 0 0
-
2017-12-27 22:30
Inwektywy, próby obalenia demokratycznie wybranego rządu,
do tego zachęcanie wszystkimi możliwymi środkami UE do karania nas, obywateli, obcięciem dotacji - tylko do tego pasuje PO.
Trzeba być abnegatem intelektualnym, żeby popierać partię, która zlikwidowała duże stocznie - w Gdyni i Szczecinie. Praktycznie rozpirzyli całą gałąź gospodarki, likwidacja tych zakładów to cios nie tylko dla Wybrzeża, ale i reszty kraju - ot, taki Cegielski - silniki okrętowe - musieli zlikwidować fabrykę.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.