• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

APL uruchomił nowe połączenie do BCT i GCT

VIK
29 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Połączenie zainicjowano zawinięciem 24 stycznia br. do BCT statku "Akacia". Połączenie zainicjowano zawinięciem 24 stycznia br. do BCT statku "Akacia".

Bałtycki Terminal Kontenerowy i Gdynia Container Terminal wzbogaciły się o kolejne regularne połączenie. Tym razem nowy serwis dowozowy łączący niemieckie porty z Gdynią uruchomił APL. Do terminali statki przypływać będą raz w tygodniu.



Połączenie nazwane Poland Express Service (PEX), obsługiwane jest przy współpracy z Hapag-Lloyd i MOL. Pierwszym statkiem, który przybył do Gdyni w ramach tego serwisu był kontenerowiec "Akacia". Cotygodniowe rejsy będą się odbywać na trasie Bremerhaven- Hamburg - Gdynia. APL to globalny armator oceaniczny z siedzibą główną w Singapurze. Eksploatuje 141 statków i 10 terminali kontenerowym na całym świecie. Z BCT współpracuje nieprzerwanie od 2006 roku i notuje systematyczne wzrosty obrotów na Bałtyckim Terminalu Kontenerowym.

Z kolei w GTC jest to już kolejny nowy dedykowany serwis dowozowy uruchomiony w ciągu ostatnich miesięcy. W 2012 r. armator Hapag-Lloyd uruchomił swój serwis dowozowy Russia Express Service (REX) na trasie Bremerhaven - Hamburg - Gdynia - St. Petersburg - Helsinki - Gdynia - Bremerhaven. Serwis ten, realizowany we współpracy z MOL, obsługują dwa statki Emotion i Empire o pojemności 1 440 TEU, które w Gdyni zawijają na GCT dwa razy w tygodniu. Hapag-Lloyd i MOL to globalni armatorzy oceaniczni z siedzibami w Hamburgu i Tokyo, od lat współpracujący z Gdynia Container Terminal.

Niestety, nie udało się pozyskać dla Gdyni serwisu G6, choć w ubiegłym roku trwały gorączkowe rozmowy na ten temat. Alians G6 tworzą armatorzy, w tym także APL i Hapag-Lloyd. Pozostali to Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines, Nippon Yusen Kaisha oraz Orient Overseas Container Line. W październiku ub. roku grupa armatorów tworząca alians G6 zawiesiła na okres zimowy serwis Loop 3 na linii Azja-Europa. Linia ta łączyła porty w Szanghaju, Ningbo, z portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem. Jednak ostatnie informacje rozwiały nadzieję na jej wznowienia. G6 ogłosiło, że nie wznowi tej linii, a jej ofertę przejmą inne połączenia.
VIK

Miejsca

Opinie (21) 3 zablokowane

  • Wlelkie mi nowe polaczenie, beda 2 feedery w piatek zamiast jednego ...

    • 21 5

  • Brawo Gdynia (4)

    • 13 14

    • a co do filipinskiej społki ma gdynia? (3)

      to jakas zasługa szczurka?

      ale poza tym brawo jakies 100 pudełek wiecej tygodniowo!

      • 7 1

      • Gdynia to: (2)

        Położenie, możliwości, polaczenie drogowe z A1 i przyszłość.

        • 4 5

        • i brak mozliwosci rozbudowy swoich terminali (1)

          • 4 1

          • Najpierw trzeba racjonalnie wykorzystać istniejace terminale, a nie martwić na zapas

            • 1 0

  • (1)

    Dlaczego autor artykułu nie wspomniał że do GCT też zawijają?

    • 16 3

    • Czytanie ze zrozumieniem

      Bo w artykule jest mowa o nowym połaczeniu, a nie istniejącym.
      Fakt, że skoro wstawił informację o G6, to mogł też wrzucić i wzmiankę o GCT.

      • 5 2

  • no to

    no to konie za 10 pln /h.sie ciesza beda orac

    • 13 0

  • a co z PLO ?... (1)

    rozszabrowane !!!

    • 7 6

    • stara, nie modernizowana flota, przerost zatrudnienia

      niedochodowe kontrakty z demoludami i 3 światem typu Libia, nierentowne połączenia - PLO

      • 0 1

  • LOTOS

    Coraz więcej osób to zauważa: piątkowe zamieszanie w kwestii legalizacji związków partnerskich osób tej samej płci, miało tak naprawdę przykryć sprawę odrzucenia przez PO-PSL projektu ustawy o utrzymaniu przez państwo polskie pakietu kontrolnego w spółce LOTOS, a tym samym otwarcia furtki na przejęcie przez Rosjan gdańskiej rafinerii. Tak się robi politykę w kraju kontrolowanym przez inne państwa! Stanisław Żaryn (wPolityce.pl): "Już samo odrzucenie projektu ustawy o utrzymaniu pakietu kontrolnego w spółce LOTOS otwiera pole nacisków, działań nieoficjalnych, tajnych czy wręcz nielegalnych, mających na celu wymuszenie na władzach sprzedaż spółki, mającej rolę strategiczną w Polsce. Naiwnością jest sądzić, że strona rosyjska, rosyjskie służby nie będą się starały wejść w furtkę otwartą przez koalicję rządową."

    • 14 9

  • No i wszystko jasne w Gdyni : (1)

    Niestety, nie udało się pozyskać serwisu G6, choć w ubiegłym roku trwały gorączkowe rozmowy na ten temat

    • 3 4

    • pozyskać? dobre sobie

      tutaj nie ma miejsca na politykę jak to byś chciał tylko chłodna kalkulacja armatorów.

      • 2 1

  • zawinął z wizytą kurtuazyjną do Gdyni ;)

    • 1 2

  • Co z tego !!!!!!!!!!!! (1)

    Milion statkó w kazdym porcie a wypłaty stoją w mjejscu....Od 10 lat żenada .....................Brawo polska.....

    • 5 3

    • Bo terminale należą do obcych

      • 1 0

  • (1)

    Nie ma takiego portu jak Dzudda

    • 0 0

    • A jaki jest?

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane