- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (31 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (20 opinii)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (26 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (145 opinii)
- 6 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (126 opinii)
APL uruchomił nowe połączenie do BCT i GCT
Bałtycki Terminal Kontenerowy i Gdynia Container Terminal wzbogaciły się o kolejne regularne połączenie. Tym razem nowy serwis dowozowy łączący niemieckie porty z Gdynią uruchomił APL. Do terminali statki przypływać będą raz w tygodniu.
Połączenie nazwane Poland Express Service (PEX), obsługiwane jest przy współpracy z Hapag-Lloyd i MOL. Pierwszym statkiem, który przybył do Gdyni w ramach tego serwisu był kontenerowiec "Akacia". Cotygodniowe rejsy będą się odbywać na trasie Bremerhaven- Hamburg - Gdynia. APL to globalny armator oceaniczny z siedzibą główną w Singapurze. Eksploatuje 141 statków i 10 terminali kontenerowym na całym świecie. Z BCT współpracuje nieprzerwanie od 2006 roku i notuje systematyczne wzrosty obrotów na Bałtyckim Terminalu Kontenerowym.
Z kolei w GTC jest to już kolejny nowy dedykowany serwis dowozowy uruchomiony w ciągu ostatnich miesięcy. W 2012 r. armator Hapag-Lloyd uruchomił swój serwis dowozowy Russia Express Service (REX) na trasie Bremerhaven - Hamburg - Gdynia - St. Petersburg - Helsinki - Gdynia - Bremerhaven. Serwis ten, realizowany we współpracy z MOL, obsługują dwa statki Emotion i Empire o pojemności 1 440 TEU, które w Gdyni zawijają na GCT dwa razy w tygodniu. Hapag-Lloyd i MOL to globalni armatorzy oceaniczni z siedzibami w Hamburgu i Tokyo, od lat współpracujący z Gdynia Container Terminal.
Niestety, nie udało się pozyskać dla Gdyni serwisu G6, choć w ubiegłym roku trwały gorączkowe rozmowy na ten temat. Alians G6 tworzą armatorzy, w tym także APL i Hapag-Lloyd. Pozostali to Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines, Nippon Yusen Kaisha oraz Orient Overseas Container Line. W październiku ub. roku grupa armatorów tworząca alians G6 zawiesiła na okres zimowy serwis Loop 3 na linii Azja-Europa. Linia ta łączyła porty w Szanghaju, Ningbo, z portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem. Jednak ostatnie informacje rozwiały nadzieję na jej wznowienia. G6 ogłosiło, że nie wznowi tej linii, a jej ofertę przejmą inne połączenia.
Miejsca
Opinie (21) 3 zablokowane
-
2013-01-29 15:17
Wlelkie mi nowe polaczenie, beda 2 feedery w piatek zamiast jednego ...
- 21 5
-
2013-01-29 16:02
Brawo Gdynia (4)
- 13 14
-
2013-01-29 20:57
a co do filipinskiej społki ma gdynia? (3)
to jakas zasługa szczurka?
ale poza tym brawo jakies 100 pudełek wiecej tygodniowo!- 7 1
-
2013-01-29 21:40
Gdynia to: (2)
Położenie, możliwości, polaczenie drogowe z A1 i przyszłość.
- 4 5
-
2013-01-29 23:43
i brak mozliwosci rozbudowy swoich terminali (1)
- 4 1
-
2013-01-30 10:56
Najpierw trzeba racjonalnie wykorzystać istniejace terminale, a nie martwić na zapas
- 1 0
-
2013-01-29 18:07
(1)
Dlaczego autor artykułu nie wspomniał że do GCT też zawijają?
- 16 3
-
2013-01-29 18:20
Czytanie ze zrozumieniem
Bo w artykule jest mowa o nowym połaczeniu, a nie istniejącym.
Fakt, że skoro wstawił informację o G6, to mogł też wrzucić i wzmiankę o GCT.- 5 2
-
2013-01-29 18:39
no to
no to konie za 10 pln /h.sie ciesza beda orac
- 13 0
-
2013-01-29 19:16
a co z PLO ?... (1)
rozszabrowane !!!
- 7 6
-
2013-01-30 05:56
stara, nie modernizowana flota, przerost zatrudnienia
niedochodowe kontrakty z demoludami i 3 światem typu Libia, nierentowne połączenia - PLO
- 0 1
-
2013-01-29 20:48
LOTOS
Coraz więcej osób to zauważa: piątkowe zamieszanie w kwestii legalizacji związków partnerskich osób tej samej płci, miało tak naprawdę przykryć sprawę odrzucenia przez PO-PSL projektu ustawy o utrzymaniu przez państwo polskie pakietu kontrolnego w spółce LOTOS, a tym samym otwarcia furtki na przejęcie przez Rosjan gdańskiej rafinerii. Tak się robi politykę w kraju kontrolowanym przez inne państwa! Stanisław Żaryn (wPolityce.pl): "Już samo odrzucenie projektu ustawy o utrzymaniu pakietu kontrolnego w spółce LOTOS otwiera pole nacisków, działań nieoficjalnych, tajnych czy wręcz nielegalnych, mających na celu wymuszenie na władzach sprzedaż spółki, mającej rolę strategiczną w Polsce. Naiwnością jest sądzić, że strona rosyjska, rosyjskie służby nie będą się starały wejść w furtkę otwartą przez koalicję rządową."
- 14 9
-
2013-01-29 20:54
No i wszystko jasne w Gdyni : (1)
Niestety, nie udało się pozyskać serwisu G6, choć w ubiegłym roku trwały gorączkowe rozmowy na ten temat
- 3 4
-
2013-01-30 05:57
pozyskać? dobre sobie
tutaj nie ma miejsca na politykę jak to byś chciał tylko chłodna kalkulacja armatorów.
- 2 1
-
2013-01-29 21:59
zawinął z wizytą kurtuazyjną do Gdyni ;)
- 1 2
-
2013-01-29 23:10
Co z tego !!!!!!!!!!!! (1)
Milion statkó w kazdym porcie a wypłaty stoją w mjejscu....Od 10 lat żenada .....................Brawo polska.....
- 5 3
-
2013-01-30 10:57
Bo terminale należą do obcych
- 1 0
-
2013-01-31 08:53
(1)
Nie ma takiego portu jak Dzudda
- 0 0
-
2013-01-31 09:02
A jaki jest?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.