- 1 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (59 opinii)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (264 opinie)
- 3 Sąd uznał, że Orlen mógł przejąć Lotos (124 opinie)
- 4 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (8 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (232 opinie)
- 6 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (86 opinii)
APL uruchomił nowe połączenie do BCT i GCT
29 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Bałtycki Terminal Kontenerowy i Gdynia Container Terminal wzbogaciły się o kolejne regularne połączenie. Tym razem nowy serwis dowozowy łączący niemieckie porty z Gdynią uruchomił APL. Do terminali statki przypływać będą raz w tygodniu.
Połączenie nazwane Poland Express Service (PEX), obsługiwane jest przy współpracy z Hapag-Lloyd i MOL. Pierwszym statkiem, który przybył do Gdyni w ramach tego serwisu był kontenerowiec "Akacia". Cotygodniowe rejsy będą się odbywać na trasie Bremerhaven- Hamburg - Gdynia. APL to globalny armator oceaniczny z siedzibą główną w Singapurze. Eksploatuje 141 statków i 10 terminali kontenerowym na całym świecie. Z BCT współpracuje nieprzerwanie od 2006 roku i notuje systematyczne wzrosty obrotów na Bałtyckim Terminalu Kontenerowym.
Z kolei w GTC jest to już kolejny nowy dedykowany serwis dowozowy uruchomiony w ciągu ostatnich miesięcy. W 2012 r. armator Hapag-Lloyd uruchomił swój serwis dowozowy Russia Express Service (REX) na trasie Bremerhaven - Hamburg - Gdynia - St. Petersburg - Helsinki - Gdynia - Bremerhaven. Serwis ten, realizowany we współpracy z MOL, obsługują dwa statki Emotion i Empire o pojemności 1 440 TEU, które w Gdyni zawijają na GCT dwa razy w tygodniu. Hapag-Lloyd i MOL to globalni armatorzy oceaniczni z siedzibami w Hamburgu i Tokyo, od lat współpracujący z Gdynia Container Terminal.
Niestety, nie udało się pozyskać dla Gdyni serwisu G6, choć w ubiegłym roku trwały gorączkowe rozmowy na ten temat. Alians G6 tworzą armatorzy, w tym także APL i Hapag-Lloyd. Pozostali to Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines, Nippon Yusen Kaisha oraz Orient Overseas Container Line. W październiku ub. roku grupa armatorów tworząca alians G6 zawiesiła na okres zimowy serwis Loop 3 na linii Azja-Europa. Linia ta łączyła porty w Szanghaju, Ningbo, z portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem. Jednak ostatnie informacje rozwiały nadzieję na jej wznowienia. G6 ogłosiło, że nie wznowi tej linii, a jej ofertę przejmą inne połączenia.
VIK
Miejsca
Opinie (21) 3 zablokowane
-
2013-02-15 08:22
bbb
Sprzedać rozwalić potem bez pracy od razu polske sprzedać
- 0 0
-
2013-02-15 20:00
gtc gdynia
konie oraja , ale juz za 8 zl brutto i to z dodatkiem nocnym, tak trzymac????
- 0 0
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.