• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

APL uruchomił nowe połączenie do BCT i GCT

VIK
29 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Połączenie zainicjowano zawinięciem 24 stycznia br. do BCT statku "Akacia". Połączenie zainicjowano zawinięciem 24 stycznia br. do BCT statku "Akacia".

Bałtycki Terminal Kontenerowy i Gdynia Container Terminal wzbogaciły się o kolejne regularne połączenie. Tym razem nowy serwis dowozowy łączący niemieckie porty z Gdynią uruchomił APL. Do terminali statki przypływać będą raz w tygodniu.



Połączenie nazwane Poland Express Service (PEX), obsługiwane jest przy współpracy z Hapag-Lloyd i MOL. Pierwszym statkiem, który przybył do Gdyni w ramach tego serwisu był kontenerowiec "Akacia". Cotygodniowe rejsy będą się odbywać na trasie Bremerhaven- Hamburg - Gdynia. APL to globalny armator oceaniczny z siedzibą główną w Singapurze. Eksploatuje 141 statków i 10 terminali kontenerowym na całym świecie. Z BCT współpracuje nieprzerwanie od 2006 roku i notuje systematyczne wzrosty obrotów na Bałtyckim Terminalu Kontenerowym.

Z kolei w GTC jest to już kolejny nowy dedykowany serwis dowozowy uruchomiony w ciągu ostatnich miesięcy. W 2012 r. armator Hapag-Lloyd uruchomił swój serwis dowozowy Russia Express Service (REX) na trasie Bremerhaven - Hamburg - Gdynia - St. Petersburg - Helsinki - Gdynia - Bremerhaven. Serwis ten, realizowany we współpracy z MOL, obsługują dwa statki Emotion i Empire o pojemności 1 440 TEU, które w Gdyni zawijają na GCT dwa razy w tygodniu. Hapag-Lloyd i MOL to globalni armatorzy oceaniczni z siedzibami w Hamburgu i Tokyo, od lat współpracujący z Gdynia Container Terminal.

Niestety, nie udało się pozyskać dla Gdyni serwisu G6, choć w ubiegłym roku trwały gorączkowe rozmowy na ten temat. Alians G6 tworzą armatorzy, w tym także APL i Hapag-Lloyd. Pozostali to Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines, Nippon Yusen Kaisha oraz Orient Overseas Container Line. W październiku ub. roku grupa armatorów tworząca alians G6 zawiesiła na okres zimowy serwis Loop 3 na linii Azja-Europa. Linia ta łączyła porty w Szanghaju, Ningbo, z portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem. Jednak ostatnie informacje rozwiały nadzieję na jej wznowienia. G6 ogłosiło, że nie wznowi tej linii, a jej ofertę przejmą inne połączenia.
VIK

Miejsca

Opinie (21) 3 zablokowane

  • bbb

    Sprzedać rozwalić potem bez pracy od razu polske sprzedać

    • 0 0

  • gtc gdynia

    konie oraja , ale juz za 8 zl brutto i to z dodatkiem nocnym, tak trzymac????

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o. Biegły rewident z 20-letnim doświadczeniem pracy w firmach audytorskich. Specjalizuje się w badaniach sprawozdań finansowych spółek realizujących kontrakty długoterminowe oraz spółek z sektora morskiego. Posiada duże doświadczenie w badaniu sprawozdań przygotowanych zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości i Międzynarodowymi Standardami...

Najczęściej czytane