• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bałtycki Terminal Zbożowy do likwidacji. Pracownicy protestują

Robert Kiewlicz, Wioletta Kakowska-Mehring
7 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat)  Raport
aktualizacja: godz. 14:05 (7 kwietnia 2022)
  • Pod siedzibą Bałtyckiego Terminala Zbożowego protestowali pracownicy.
  • Pod siedzibą Bałtyckiego Terminala Zbożowego protestowali pracownicy.
  • Pod siedzibą Bałtyckiego Terminala Zbożowego protestowali pracownicy.

Pracownicy Bałtyckiego Terminalu Zbożowego w Gdyni dowiedzieli się, że tracą pracę, bo ich spółka będzie zlikwidowana. Właśnie trwają rozmowy z zarządem. BTZ od 2005 roku należy do dwóch firm: holenderskiej i amerykańskiej.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


AKTUALIZACJA godz. 14:05:

Otrzymaliśmy stanowisko Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

- Intencją Zarządu Morskiego Portu Gdynia jest utrzymanie w obecnym miejscu funkcjonującego terminalu zbożowego. Nie mamy natomiast możliwości ingerowania w politykę zatrudnienia w poszczególnych spółkach operujących na terenie Portu. Pragnę podkreślić, że ZMPG prowadzi negocjacje z podmiotami zainteresowanymi wydzierżawieniem nieruchomości zajmowanych obecnie przez spółkę BTZ w okresie przejściowym, a jednym z istotnych czynników przy rozpatrywaniu ofert będzie deklaracja wykorzystania wiedzy i doświadczenia pracowników BTZ - poinformował Aleksander Wicka, kierownik marketingu ZMPG.
W ubiegłym roku w Porcie Gdynia przeładowano 4765,1 tys. ton zbóż, zależy nam, aby utrzymać pozycję lidera w tej kategorii na Morzu Bałtyckim. Jak poinformowano, w tym celu Port Gdynia rozpoczyna inwestycję związaną z przebudową nabrzeża Indyjskiego co umożliwi obsługę największych statków jakie mogą zawijać do bałtyckich portów a tym samym w znaczącym stopniu poprawi konkurencyjność terminalu w kolejnych latach.


- Decyzja o likwidacji była dla nas wszystkich zaskoczeniem. Pracownicy dostali informację o likwidacji spółki z dniem 1 czerwca 2022 r. Cała załoga straci zatrudnienie. W czwartek rozpoczęły się rozmowy z zarządem spółki. Nie wiemy jak długo potrwają i jaki będzie ich wynik. Podkreślam jednak, że likwiduje się spółkę, która przynosi zyski. Niestety, Zarząd Morskiego Portu Gdynia nie udzielił nam żadnej pomocy w tej trudnej sytuacji - mówi Justyna Konkol, przewodnicząca Solidarności w BTZ.
O przebiegu protestu informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

08:43 7 KWIETNIA 22 (aktualizacjaakt. 09:43)

Bałtycki Terminal Zbożowy (79 opinii)

Czy ktoś ma wiedzę o likwidacji miejsc pracy i firmy?
Czy ktoś ma wiedzę o likwidacji miejsc pracy i firmy?


Terminal zbożowy w Gdyni zostanie zamknięty?



Od 2005 roku Bałtycki Terminal Zbożowy należy do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM z amerykańskim właścicielem i Cefetra B.V. z Rotterdamu. Firma zatrudnia w Gdyni 70 osób. Operuje na Nabrzeżach Indyjskim i Norweskim. Dysponuje powierzchnią magazynową o pojemności 71 tys. ton (magazyny płaskiego składowania, silosy zbożowe i elewatory zbożowe). Obsługuje wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe, takie jak pszenica, jęczmień, żyto, nasiona rzepaku, bobik oraz pasze, czyli śrutę sojową, rzepak, wysłodki.

O komentarz poprosiliśmy władze BTZ. Czekamy na odpowiedź, jak również Zarząd Morskiego Portu Gdynia, na którego terenie operuje spółka.

Pracownicy zaskoczeni decyzją właściciela



Pracownicy BTZ są zdziwieni takim obrotem sprawy, bo jak twierdzą firma jest w dobrej kondycji. Faktycznie zboża to jedna z grup towarowych, których przeładunki stale rosną. W 2021 roku przeładowano w Porcie Gdynia 4765,1 tys. ton zbóż. Niestety, nie wiadomo jaki był udział BTZ, bo w Gdyni przeładunkiem produktów rolnych zajmują się też inni operatorzy - firma OT Port Gdynia, holenderska HES Gdynia Bulk Terminal oraz polska spółka Speed.

Pod koniec 2020 roku poinformowano, że zakupem jednego z terminali zbożowych w Gdyni zainteresowany jest Państwowy Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Mówiło się, że chodzi właśnie o BTZ.

Miejsca

Opinie (199) 4 zablokowane

  • Pewnie taki terminal powstanie kilkaset kilometrów dalej na zachód albo na wschód

    • 25 1

  • (5)

    niech się nie martwią, ktoś to kupi bo zaraz trzeba będzie całe zboże ukraińskie przez porty przepuścić

    • 26 9

    • A skąd Ukraińcy niby mają zboże? Z wojny? (2)

      • 9 2

      • (1)

        Ty myślisz, że zboże to się sprzedaje tylko to co z pola zejdzie? każdy ma zapasy

        • 4 0

        • Jakbyś nie zauważył to Ukraina zablokowała sprzedaż zboża

          • 1 0

    • oni mają swoje porty (1)

      a zboża stamtąd to raczej w najbliższym czasie nie będzie.
      Pewnie dlatego nastąpiła likwidacja firmy...

      • 1 1

      • ich porty są odcięte od świata, ruscy patrolują wybrzeże, poza tym została tylko Odessa, reszta okupowana

        • 1 0

  • 70 osób? A co mają powiedzieć tysiące które straciły pracę przez zamknięcie gastronomii w pandemii? (10)

    Czasy gdzie całe życie pracuje się w jednej firmie i "czy się stoi czy się leży" minęły

    • 86 61

    • i co to jest w ogóle za argument?

      • 25 11

    • Każda stracona praca to ból

      Te osoby które nie straciły pracy nie wiedzą jak to jest ,jeżeli pracowałeś np 30-40 lat
      Człowiek robi się kaleką

      • 17 4

    • (1)

      Jest taka różnica między gastronomią, a pracownikami portu. W gastronomi ciągle ktoś szuka kelnera, barmana albo kucharza i w kółko otwierają się nowe lokale więc to kwestia czasu. Do gastronomii żadnego wykształcenia nie potrzebujesz. Z pracownikami portu jest inna historia, bo to nie działa tak, że w ciągu 2 tygodni znajdą sobie prace. Branża portowa nie jest tak dynamiczna jak gastronomiczna. W tej branży potrzebujesz też różnych szkoleń i wykształcenia np. obsługa dźwigu, wózka widłowego czy innego sprzętu. Więc nie porównuj gastronomii do branży portowej, bo to dwa różne rynki pracownicze.

      • 30 11

      • Kurs na wózek widłowy robi się w 1dzien na dźwig 1tydzien

        • 2 1

    • co to Twój komentarz ma wnieść, przecież gastronomia też wychodziła na ulice. Daj ludziom walczyć o swoje miejsca pracy.

      • 20 1

    • .

      Ty chyba chłopie nie wiesz co to znaczy dla Polski brak przeładunku zboża w porcie ADM przez 17 lat niszczył tą firmę po czym chce wypitolić ludzi na bruk którzy im zawsze szli na rękę

      • 15 0

    • .

      Zresztą nie wydaje mi się że do pracy w gastro potrzebujesz papiery na czyszczenie komór na chwytaki dźwigi czy koparkoładowarki

      • 13 1

    • jak nie będzie zboża to i nie bedzie gastronomii (1)

      • 10 3

      • Co do zboża to akurat polska jest samowystarczalna.

        • 0 0

    • Argument z d*py

      Gastro niby wróciło ,a terminalna nigdy raczej nikt nie postawi

      • 2 0

  • Czyżby miało nie być dostaw zbóż? (2)

    Oby nie było głodu.

    • 16 2

    • Niestety (1)

      Nie ma co przeładowywać i czym handlować. We wrześniu podłej jakości chleb będzie po 10 zl minimum .
      Siedzę w surowcach. Tez zamykam i czekam co będzie dalej.

      • 14 1

      • Jakbyś interesował się tym biznesem to byś wiedział że do przeładowania jest więcej niż jesteśmy w stanie zrobić a ty mówisz o braku pracy

        • 2 1

  • Polacy (3)

    Zapinajcie pasy. Idzie taki kryzys ze z kapci wyskoczycie.
    Co oni będą przeładowywać w porcie i magazynować jak nie ma towarów do kupienia.
    Kryzus, który walnie w Polskę we wrześniu będzie okrutny.
    Wielu nie zdaje sobie sprawy.

    • 35 14

    • (1)

      Zboża w tym roku ma przejść rekordowa ilość przez Polskę ale co oni mają przeładowywać xD

      • 1 0

      • Skąd? XD

        • 1 1

    • Piszesz tak jakby Polska całe zboże importowała xD a prawda jest taka że produkcja krajowa wystarcza na pokrycie 100% zapotrzebowania.

      • 0 0

  • A w tle oczywiście pasożytniczy twór zwany solidarnością. (6)

    Hamulec rozwojowy. Obrońca pijaków, krzykaczy i nierobów będących tylko wrzodem na d... w zakładach pracy.

    • 44 17

    • Niestety prawda

      U nie chcieli związki zakładać. Szybko dowiedziałem się kto i na drugi dzień wypowiedzenie.

      • 6 0

    • (4)

      Plujesz jadem na związek widać nie masz pojęcia ile dobrego dla ludzi zrobili i robią !!! Jak cię przed emeryturą wywalą kto ci pomoże !!!!

      • 4 12

      • Tak się składa, że pracuję w zakładzie gdzie "rządzi" ten pasożyt.

        Współczuję mojemu pracodawcy, tym bardziej, że zły nie jest.

        • 11 1

      • pinuja tylko swoich stołków, zwykli ludzie, pracownicy ich zakładów nie są im potrzebni (2)

        • 5 1

        • Popieram

          Związkowcy sami żerują tylko na characzu pracowników, nie masz wiedzy+ chcesz wymusić bezzasadną podwyżkę= zapisz się do związków lub zostań ich przedstawicielem. Prosta kalkulacja

          • 2 0

        • Jak zwykli pracownicy niepotrzebni, a składki to kto będzie płacił.

          • 1 1

  • (1)

    Po pierwsze Holendrów się powinno traktować jak ruskich.
    Po drugie, epidemią nie dali rady, wojna jakoś słabo idzie to głodem ziemie zdepopulują.

    • 28 6

    • Nie pisz juz

      • 1 3

  • Roman (1)

    Oni protestują smiejac sie i zartujac??? to maja byc jaja czy protest czy ludzi ktorzy za chwile straca prace??? ktos tym palantom zaplacil za ten protest??? tak wygladaj faceci ktorzy maja prace stracic??? wplne zarty co to za jaja???

    • 19 29

    • Tak dla wyjasnienia

      Roman Roman Roman jak nie będzie dajmy na to pszenicy to nie będzie chleba , jak nie będzie zakładu to nie będzie pszenicy sam się zastanów co bedzie. Moim zdaniem bardzo dobrze że walczą o swoje no chyba że Ty z co oglądają tvpis i wolisz widzieć jak ludzie płaczą na zawołanie a to że zartuja jak to nazwales bo co mają robić plakac

      • 1 0

  • (4)

    Dziwny ruch w czasach gdy grozi nam kryzys zbożowy !!!! Celowe działanie by osłabić Polskę !!!!!!

    • 39 5

    • Dlaczego dziwny? (2)

      Załóżmy, że firma importowała zboże z Rosji i sprawa się ry. pła. Rykoszet wojny.

      • 1 2

      • firma obraca zbożem z cąłego świata.. Rotterdam już łapki zaciera, oni niczego nie zamknął, (1)

        nikomu nie sprzedadzą, żadnych restrykcji dla ruskich nie nałoza

        • 6 0

        • Jak z całego świata to spoko

          Gdański terminal zbożowo-paszowy przejmie...

          • 0 0

    • Jaki kryzys zbożowy? Jak Polska więcej zboża exportuje niż importuje . Ale po ilości plusów śmiało stwierdzam że większość ludzi lubi populistyczne teksty niż twarde dane

      • 0 0

  • Propaganda. Ile moga Amerykanie i Holendrzy doic z poru w Gdyni. (4)

    Tusk sprzedał i rząd robi aby znów były pełne zyski dla Polski.

    • 18 14

    • :)

      No ekonomiczno-polityczny cymbał.

      • 1 2

    • (1)

      Sprzedał to kochany kwachu tak się składa

      • 1 0

      • po jednych pieniadzach towarzycho

        Wespol, w zespol i pod reke...

        • 0 0

    • Kto daje te lajki???

      Jacyś lajicy chyba:))

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej spółki edukacyjnej Learnetic SA. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej (Katedra Inżynierii Dźwięku). Jeszcze w trakcie studiów projektował instrumenty klawiszowe dla Zakładów Radiowych ELTRA z Bydgoszczy. W roku 1990 Waldemar Kucharski wraz z obecnymi członkami zarządu YDP: Piotrem Mrozem, Arturem Dyro i Jackiem Kotarskim ukończyli studia na Politechnice Gdańskiej i założyli własną...

Najczęściej czytane