• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bałtycki Terminal Zbożowy do likwidacji. Pracownicy protestują

Robert Kiewlicz, Wioletta Kakowska-Mehring
7 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat)  Raport
aktualizacja: godz. 14:05 (7 kwietnia 2022)
  • Pod siedzibą Bałtyckiego Terminala Zbożowego protestowali pracownicy.
  • Pod siedzibą Bałtyckiego Terminala Zbożowego protestowali pracownicy.
  • Pod siedzibą Bałtyckiego Terminala Zbożowego protestowali pracownicy.

Pracownicy Bałtyckiego Terminalu Zbożowego w Gdyni dowiedzieli się, że tracą pracę, bo ich spółka będzie zlikwidowana. Właśnie trwają rozmowy z zarządem. BTZ od 2005 roku należy do dwóch firm: holenderskiej i amerykańskiej.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


AKTUALIZACJA godz. 14:05:

Otrzymaliśmy stanowisko Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

- Intencją Zarządu Morskiego Portu Gdynia jest utrzymanie w obecnym miejscu funkcjonującego terminalu zbożowego. Nie mamy natomiast możliwości ingerowania w politykę zatrudnienia w poszczególnych spółkach operujących na terenie Portu. Pragnę podkreślić, że ZMPG prowadzi negocjacje z podmiotami zainteresowanymi wydzierżawieniem nieruchomości zajmowanych obecnie przez spółkę BTZ w okresie przejściowym, a jednym z istotnych czynników przy rozpatrywaniu ofert będzie deklaracja wykorzystania wiedzy i doświadczenia pracowników BTZ - poinformował Aleksander Wicka, kierownik marketingu ZMPG.
W ubiegłym roku w Porcie Gdynia przeładowano 4765,1 tys. ton zbóż, zależy nam, aby utrzymać pozycję lidera w tej kategorii na Morzu Bałtyckim. Jak poinformowano, w tym celu Port Gdynia rozpoczyna inwestycję związaną z przebudową nabrzeża Indyjskiego co umożliwi obsługę największych statków jakie mogą zawijać do bałtyckich portów a tym samym w znaczącym stopniu poprawi konkurencyjność terminalu w kolejnych latach.


- Decyzja o likwidacji była dla nas wszystkich zaskoczeniem. Pracownicy dostali informację o likwidacji spółki z dniem 1 czerwca 2022 r. Cała załoga straci zatrudnienie. W czwartek rozpoczęły się rozmowy z zarządem spółki. Nie wiemy jak długo potrwają i jaki będzie ich wynik. Podkreślam jednak, że likwiduje się spółkę, która przynosi zyski. Niestety, Zarząd Morskiego Portu Gdynia nie udzielił nam żadnej pomocy w tej trudnej sytuacji - mówi Justyna Konkol, przewodnicząca Solidarności w BTZ.
O przebiegu protestu informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

08:43 7 KWIETNIA 22 (aktualizacjaakt. 09:43)

Bałtycki Terminal Zbożowy (79 opinii)

Czy ktoś ma wiedzę o likwidacji miejsc pracy i firmy?
Czy ktoś ma wiedzę o likwidacji miejsc pracy i firmy?


Terminal zbożowy w Gdyni zostanie zamknięty?



Od 2005 roku Bałtycki Terminal Zbożowy należy do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM z amerykańskim właścicielem i Cefetra B.V. z Rotterdamu. Firma zatrudnia w Gdyni 70 osób. Operuje na Nabrzeżach Indyjskim i Norweskim. Dysponuje powierzchnią magazynową o pojemności 71 tys. ton (magazyny płaskiego składowania, silosy zbożowe i elewatory zbożowe). Obsługuje wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe, takie jak pszenica, jęczmień, żyto, nasiona rzepaku, bobik oraz pasze, czyli śrutę sojową, rzepak, wysłodki.

O komentarz poprosiliśmy władze BTZ. Czekamy na odpowiedź, jak również Zarząd Morskiego Portu Gdynia, na którego terenie operuje spółka.

Pracownicy zaskoczeni decyzją właściciela



Pracownicy BTZ są zdziwieni takim obrotem sprawy, bo jak twierdzą firma jest w dobrej kondycji. Faktycznie zboża to jedna z grup towarowych, których przeładunki stale rosną. W 2021 roku przeładowano w Porcie Gdynia 4765,1 tys. ton zbóż. Niestety, nie wiadomo jaki był udział BTZ, bo w Gdyni przeładunkiem produktów rolnych zajmują się też inni operatorzy - firma OT Port Gdynia, holenderska HES Gdynia Bulk Terminal oraz polska spółka Speed.

Pod koniec 2020 roku poinformowano, że zakupem jednego z terminali zbożowych w Gdyni zainteresowany jest Państwowy Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Mówiło się, że chodzi właśnie o BTZ.

Miejsca

Opinie (199) 4 zablokowane

  • Prezent dla portowców na 100lecie Portu

    Ale prezent na 100 -lecie Gdyńskiego Portu funduje swoim dawnym pracownikom Firma "Matka" !!!

    • 14 4

  • Ta

    Matka już dawno swoich pracowników wytrzepała zaczęło się po kolei od wszystkich rejonów wysprzedajnych w Bałtyckim Terminalu Drobnicowym też było trzepanie , odkurzanie i nie było zmiłuj się . Ten na czele w matce w Holdingu jakby nie wykonał rozkazu sam byłby posunięty tak to się kręci. Nigdy nie liczcie na związki zawodowe bo te w porcie wedle przysłowia pokorne ciele dwie matki
    ssie coś obrzydliwego .

    • 4 1

  • (2)

    Niech się ADM i Cefetra pochwalą ile zainwestowali przez ostatnie 17 lat w firmę dlaczego zaczynając od ładowarek po spychacze aż do dźwigu nie były inwestowane w to pieniądze sprzęty nie sprawne od niewiadomo już ilu lat tyle że jeżdżą tak to nic nie działa co zrobili żeby ta spółka była rentowna ich działania można podciągnąć pod działania na szkodę firmy

    • 10 1

    • Po co inwestować w coś co nie jest ich.

      • 0 2

    • Hahaha

      Takiego dziadostwa jakim są pracownicy BTZ nie da się reformować i nie ma sensu inwestować. Wymienione przez ciebie firmy to potężne spółki współpracujące z setkami firm w polsce bez większych problemów. BTZ chciał dalej nic nie robić i doić ta dojną krowę. Pracownicy teraz boją się o swoje ciepłe stołki bo tak dobrze nie będą mieli już nigdzie.

      • 0 0

  • Wpadamy w rozpadlinę ,..

    Wpadamy w rozpadlinę mulisto - bagienną beż dna,...

    • 5 0

  • jak zwykle

    Najwiecejnfi powiedzenia mają Ci którzy nie ogarniają w ogle tematu. Zboża to my (Polska) glownie eksportujemy a to co przychodzilo na BTZ może zostać załadowane/rozładowane na innym nabrzeżu.

    • 5 5

  • Bo Polska zbożem stoi

    Bo Polska zbożem stoi, a przez wojnę będzie go mniej i Polska mogłaby zarobić kupę kasy, to żydki nie mogą do tego dopuścić

    • 5 0

  • Port nic nie ma tego jak działa ta Spółka. To prywatna firma.

    • 4 7

  • przecież to jest identyczna historia jak kariery Nikosia Dyzmy, wałek goni wałek i ktoś na tym dobrze zyska

    • 1 2

  • u nas nie ma rynku zboża, To jakieś stare peryferia tego tematu sprzed 40 lat. Pozamiatać plac , odkurzyć i powrót na wiochę.

    • 0 2

  • O strajk

    W końcu pracownicy BTZ wzięli się do roboty ! Ale nie widzę administracji ???

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.W latach 1981-2007 Prezes Zarządu i dyrektor giełdowej spółki „Centrostal S.A.”. Sprawował społecznie wiele funkcji m.in. Prezydenta Pomorskiej Izby Przemysłwo-Handlowej, Przewodniczącego Sejmiku Gospodarczego Województwa Pomorskiego, Przewodniczącego Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości. Członek Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego w Warszawie...

Najczęściej czytane