• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bałtycki Terminal Zbożowy do likwidacji. Pracownicy protestują

Robert Kiewlicz, Wioletta Kakowska-Mehring
7 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat)  Raport
aktualizacja: godz. 14:05 (7 kwietnia 2022)
  • Pod siedzibą Bałtyckiego Terminala Zbożowego protestowali pracownicy.
  • Pod siedzibą Bałtyckiego Terminala Zbożowego protestowali pracownicy.
  • Pod siedzibą Bałtyckiego Terminala Zbożowego protestowali pracownicy.

Pracownicy Bałtyckiego Terminalu Zbożowego w Gdyni dowiedzieli się, że tracą pracę, bo ich spółka będzie zlikwidowana. Właśnie trwają rozmowy z zarządem. BTZ od 2005 roku należy do dwóch firm: holenderskiej i amerykańskiej.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


AKTUALIZACJA godz. 14:05:

Otrzymaliśmy stanowisko Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

- Intencją Zarządu Morskiego Portu Gdynia jest utrzymanie w obecnym miejscu funkcjonującego terminalu zbożowego. Nie mamy natomiast możliwości ingerowania w politykę zatrudnienia w poszczególnych spółkach operujących na terenie Portu. Pragnę podkreślić, że ZMPG prowadzi negocjacje z podmiotami zainteresowanymi wydzierżawieniem nieruchomości zajmowanych obecnie przez spółkę BTZ w okresie przejściowym, a jednym z istotnych czynników przy rozpatrywaniu ofert będzie deklaracja wykorzystania wiedzy i doświadczenia pracowników BTZ - poinformował Aleksander Wicka, kierownik marketingu ZMPG.
W ubiegłym roku w Porcie Gdynia przeładowano 4765,1 tys. ton zbóż, zależy nam, aby utrzymać pozycję lidera w tej kategorii na Morzu Bałtyckim. Jak poinformowano, w tym celu Port Gdynia rozpoczyna inwestycję związaną z przebudową nabrzeża Indyjskiego co umożliwi obsługę największych statków jakie mogą zawijać do bałtyckich portów a tym samym w znaczącym stopniu poprawi konkurencyjność terminalu w kolejnych latach.


- Decyzja o likwidacji była dla nas wszystkich zaskoczeniem. Pracownicy dostali informację o likwidacji spółki z dniem 1 czerwca 2022 r. Cała załoga straci zatrudnienie. W czwartek rozpoczęły się rozmowy z zarządem spółki. Nie wiemy jak długo potrwają i jaki będzie ich wynik. Podkreślam jednak, że likwiduje się spółkę, która przynosi zyski. Niestety, Zarząd Morskiego Portu Gdynia nie udzielił nam żadnej pomocy w tej trudnej sytuacji - mówi Justyna Konkol, przewodnicząca Solidarności w BTZ.
O przebiegu protestu informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

08:43 7 KWIETNIA 22 (aktualizacjaakt. 09:43)

Bałtycki Terminal Zbożowy (79 opinii)

Czy ktoś ma wiedzę o likwidacji miejsc pracy i firmy?
Czy ktoś ma wiedzę o likwidacji miejsc pracy i firmy?


Terminal zbożowy w Gdyni zostanie zamknięty?



Od 2005 roku Bałtycki Terminal Zbożowy należy do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM z amerykańskim właścicielem i Cefetra B.V. z Rotterdamu. Firma zatrudnia w Gdyni 70 osób. Operuje na Nabrzeżach Indyjskim i Norweskim. Dysponuje powierzchnią magazynową o pojemności 71 tys. ton (magazyny płaskiego składowania, silosy zbożowe i elewatory zbożowe). Obsługuje wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe, takie jak pszenica, jęczmień, żyto, nasiona rzepaku, bobik oraz pasze, czyli śrutę sojową, rzepak, wysłodki.

O komentarz poprosiliśmy władze BTZ. Czekamy na odpowiedź, jak również Zarząd Morskiego Portu Gdynia, na którego terenie operuje spółka.

Pracownicy zaskoczeni decyzją właściciela



Pracownicy BTZ są zdziwieni takim obrotem sprawy, bo jak twierdzą firma jest w dobrej kondycji. Faktycznie zboża to jedna z grup towarowych, których przeładunki stale rosną. W 2021 roku przeładowano w Porcie Gdynia 4765,1 tys. ton zbóż. Niestety, nie wiadomo jaki był udział BTZ, bo w Gdyni przeładunkiem produktów rolnych zajmują się też inni operatorzy - firma OT Port Gdynia, holenderska HES Gdynia Bulk Terminal oraz polska spółka Speed.

Pod koniec 2020 roku poinformowano, że zakupem jednego z terminali zbożowych w Gdyni zainteresowany jest Państwowy Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Mówiło się, że chodzi właśnie o BTZ.

Miejsca

Opinie (199) 4 zablokowane

  • Po to kupili, zeby zamknac i rozpuscic ludzi.

    • 7 0

  • No to co kto nam pomoze (1)

    No to kogo dolaczamy do listy wstydu ktore firmy gdzie sa obroncy co tak zaciekle bronia ukrainy moze tutaj pokaza co potrafia

    • 12 3

    • Ukraina tak się składa w tym czasie napędzała by tą firmę zresztą przeładunek kukurydzy stamtąd już był

      • 0 0

  • No jeśli firma należy do obcego kapitału

    Raz tu raz tam...skończyły się ulgi pójdą gdzieś indziej

    • 12 2

  • A tusek mówił , że sprzedać to można wszystko wszystkim

    Nawet polska rafinerię rosji

    • 13 6

  • A gdzie ten zomowiec z ratlerkiem Kasperkiem. Za co wujowi jest placone ze skladek?

    • 6 3

  • Nieroby zwiazkowe (3)

    Nieroby jesteście. Tylko negocjować z wami trzeba, zamiast koncentrować się aby firma zarabiała. Mam nadzieje, ze firma która zechce was zatrudnić nie będzie mieć związków i wtedy zrozumiecie co znaczy pracować

    • 16 7

    • Ty masz dekiel zryty. Pracuś się znalazł.

      • 4 4

    • Zalosne

      Sugerujesz ze ci wszyscy ludzie ida do pracy i biora pieniadze za siedzenie przy kawce???? To widac ze nie masz bladego pojecia o specyfice pracy btz

      • 5 1

    • Ty jesteś nierób ci ludzie pracują w tym zakładzie na zwykłych stanowiskach robotniczych gdyby nie oni już dawno byli byśmy w d*pie to raz dwa te nieroby cały tydzień nocki robili a rano użerali się z tymi co dziś także ciekawa definicja nieróbstwa jak człowiekowi brakuje czasu nawet na sen

      • 5 1

  • Opinia wyróżniona

    Akurat teraz? (23)

    Akurat teraz do likwidacji kiedy będzie kryzys na rynku zbożowym a Ukraina będzie przynajmniej czasowo odłączona od transportu przez swoje porty bo są zaminowane?

    • 106 3

    • pis pcha nas w objęcia mateczki rasiji (12)

      psioczą na unię, a prorosyjskiego orbana jakoś nie potrafią skrytykować
      ktoś ma jeszcze jakieś pytania?

      • 18 19

      • To firma prywanta, nie państwowa i z PiS nie ma nic wspóllnego (4)

        A pisowy Obajtek właśnie załatwił że 50% ropy idzie z poza rosji. Poprzednio rosysjka ropa to było 80%.

        • 18 22

        • No tylko jednocześnie (1)

          Wpuszcza ruskiego szczura z wegier

          • 18 11

          • co to za logika ?

            Nasze stado na Wiejskiej powinno brać przykład z Orbana jako polityka a nie palić głupa

            • 3 6

        • Czyli będą podwyżki cen

          paliwa.

          • 3 2

        • Co za pierdoły

          Obajtek sobie załatwia a nie nam

          • 0 0

      • (3)

        W ręce Rosji to już dawno wepchnąła Polskę niejaka platforma z Tuskiem.

        • 12 20

        • uwaga, ruski troll (2)

          • 5 6

          • (1)

            Teraz każdy kto napisze prawdę jest trollem xD jeszcze powiedz że ruskie nie mówili o Tusku nasz człowiek w Warszawie xD

            • 3 4

            • a kto mówił o tym że pomiot zatrudniony w firmie pod parasolem to zielony ludzik?

              bo nie pamiętam

              • 0 0

      • (2)

        orban jest madry. rosja nie ma zadnych srodkow zeby byc jakimkolwiek zagrozeniem dla polski czy unii, kto twierdzi inaczej jest po prostu glupi albo ma prywatny interes w takim gadaniu. wiec nie interesuje go co robia na ukrianie i slusznie, to balagan co narobili jankesi ingerujac w sprawy wewnetrzne ukrainy, czemu wegrzy mieliby cierpiec przez to?

        • 6 7

        • Dokładnie tak (1)

          on wprost powiedział że dla niego liczy się interes Węgier, nasze ame*y powinny podchodzić do tego w identyczny sposób, pomagać ile się da ale nie psuć stosunków z Rosją tak jak żabojad z Francji, zamiast tego znowu machają szabelką i opowiadają jakieś głupoty.

          • 4 1

          • Czas sobie chyba uświadomić, ze interes Polski i interes Ukrainy to nie jest to samo.

            • 1 3

    • (2)

      Jakie czasowo... Rosja nie odda południa.

      • 11 1

      • Aleś Ty pro rosyjski

        • 1 0

      • Tytuł

        Odda wraz z Kremem, Królewcem i Kaukazem, to kwestia czasu, którego Rosja już nie ma....

        • 0 1

    • Nie chodzi o zaminowany port (4)

      Chodź ze nikt nie zaora ,zasadzi i nie zbierze.

      • 10 3

      • (3)

        Ukraina straci tylko część niedoszłego zasiewu, w końcu wojna jest na 10% powierzchni kraju (fakt, że niefortunnie na południu), ale to, co się zbierze trzeba wywieźć, a raczej nie będzie takiej możliwości.

        • 12 0

        • Statkiem na pewno nie, moze koleja. (1)

          • 2 2

          • Kolej ma znacznie mniejsza przepustowosc, w ten sposób daloby sie wywiezc tylko czesc.

            • 1 0

        • Bardziej to odczuje Afryka niż Europa bo tam większość zboża szło z Ukrainy

          • 1 0

    • Totalnie nie masz racji tak się składa

      • 2 0

    • Za to holenderskie porty będą otwarte :)

      • 9 0

  • bez sensu robić to w czasie kiedy są prognozy na podwyżki cen zbóż o 300-500% (1)

    • 10 2

    • Oni twierdzą że to nie rentowy biznes

      • 0 0

  • Pokrzywdzeni i protestujacy proszę zgłoście siedo Pana Premiera i Przewodniczącego EPL i KO Donalda Tuska to wam napewno pomoże (1)

    • 10 12

    • Tylko na tyle cię stać pachołku putina - za mało płacą?

      • 4 2

  • Opinia wyróżniona

    Prace remontowe (3)

    Z tego co wiem to władze portowe oznajmiły że zamkną nabrzeże na 1.5 roku bo ma trwać pogłębianie kanału.
    Jeśli przez 1.5 roku ma być wyłączone nabrzeże dla statków, nie dziwie się że zarząd spółki zwija manatki.

    • 37 13

    • Owszem tyle że raz że przetarg nie jest rozstrzygnięty a dwa o tym wiedział ADM i cefetra 17 lat temu podpisując dzierżawe do 2025 i nie rozbili nic w kierunku tego by móc pracować na oddanym nabrzeżu gdy drugie będę robić

      • 12 3

    • terminal zbożowy BTZ

      ta firma ma dwa nabrzeża- norweskie jest prawie skończone, może ono obsługiwać statki ze zbożem dla BTZ lub innej firmy. Chodzi o to aby pozbyć się stałych pracowników i zatrudniać ludzi na umowy zlecenia ,samozatrudnienie, rezerwy portowe itp.

      • 10 0

    • Pogłębiona analiza

      O pogłębianiu basenów portowych mówi się od lat. Przykład innych terminali pokazuje, że bez porozumienia dwustronnego Port nie rozpoczyna inwestycji. Dziwne, że nikt nie mówi o ratach przeładunkowych i konkurencyjności BTZ na rynku...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej spółki edukacyjnej Learnetic SA. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej (Katedra Inżynierii Dźwięku). Jeszcze w trakcie studiów projektował instrumenty klawiszowe dla Zakładów Radiowych ELTRA z Bydgoszczy. W roku 1990 Waldemar Kucharski wraz z obecnymi członkami zarządu YDP: Piotrem Mrozem, Arturem Dyro i Jackiem Kotarskim ukończyli studia na Politechnice Gdańskiej i założyli własną...

Najczęściej czytane