• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bałtycki Terminal Zbożowy do likwidacji. Pracownicy protestują

Robert Kiewlicz, Wioletta Kakowska-Mehring
7 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat)  Raport
aktualizacja: godz. 14:05 (7 kwietnia 2022)
  • Pod siedzibą Bałtyckiego Terminala Zbożowego protestowali pracownicy.
  • Pod siedzibą Bałtyckiego Terminala Zbożowego protestowali pracownicy.
  • Pod siedzibą Bałtyckiego Terminala Zbożowego protestowali pracownicy.

Pracownicy Bałtyckiego Terminalu Zbożowego w Gdyni dowiedzieli się, że tracą pracę, bo ich spółka będzie zlikwidowana. Właśnie trwają rozmowy z zarządem. BTZ od 2005 roku należy do dwóch firm: holenderskiej i amerykańskiej.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


AKTUALIZACJA godz. 14:05:

Otrzymaliśmy stanowisko Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

- Intencją Zarządu Morskiego Portu Gdynia jest utrzymanie w obecnym miejscu funkcjonującego terminalu zbożowego. Nie mamy natomiast możliwości ingerowania w politykę zatrudnienia w poszczególnych spółkach operujących na terenie Portu. Pragnę podkreślić, że ZMPG prowadzi negocjacje z podmiotami zainteresowanymi wydzierżawieniem nieruchomości zajmowanych obecnie przez spółkę BTZ w okresie przejściowym, a jednym z istotnych czynników przy rozpatrywaniu ofert będzie deklaracja wykorzystania wiedzy i doświadczenia pracowników BTZ - poinformował Aleksander Wicka, kierownik marketingu ZMPG.
W ubiegłym roku w Porcie Gdynia przeładowano 4765,1 tys. ton zbóż, zależy nam, aby utrzymać pozycję lidera w tej kategorii na Morzu Bałtyckim. Jak poinformowano, w tym celu Port Gdynia rozpoczyna inwestycję związaną z przebudową nabrzeża Indyjskiego co umożliwi obsługę największych statków jakie mogą zawijać do bałtyckich portów a tym samym w znaczącym stopniu poprawi konkurencyjność terminalu w kolejnych latach.


- Decyzja o likwidacji była dla nas wszystkich zaskoczeniem. Pracownicy dostali informację o likwidacji spółki z dniem 1 czerwca 2022 r. Cała załoga straci zatrudnienie. W czwartek rozpoczęły się rozmowy z zarządem spółki. Nie wiemy jak długo potrwają i jaki będzie ich wynik. Podkreślam jednak, że likwiduje się spółkę, która przynosi zyski. Niestety, Zarząd Morskiego Portu Gdynia nie udzielił nam żadnej pomocy w tej trudnej sytuacji - mówi Justyna Konkol, przewodnicząca Solidarności w BTZ.
O przebiegu protestu informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

08:43 7 KWIETNIA 22 (aktualizacjaakt. 09:43)

Bałtycki Terminal Zbożowy (79 opinii)

Czy ktoś ma wiedzę o likwidacji miejsc pracy i firmy?
Czy ktoś ma wiedzę o likwidacji miejsc pracy i firmy?


Terminal zbożowy w Gdyni zostanie zamknięty?



Od 2005 roku Bałtycki Terminal Zbożowy należy do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM z amerykańskim właścicielem i Cefetra B.V. z Rotterdamu. Firma zatrudnia w Gdyni 70 osób. Operuje na Nabrzeżach Indyjskim i Norweskim. Dysponuje powierzchnią magazynową o pojemności 71 tys. ton (magazyny płaskiego składowania, silosy zbożowe i elewatory zbożowe). Obsługuje wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe, takie jak pszenica, jęczmień, żyto, nasiona rzepaku, bobik oraz pasze, czyli śrutę sojową, rzepak, wysłodki.

O komentarz poprosiliśmy władze BTZ. Czekamy na odpowiedź, jak również Zarząd Morskiego Portu Gdynia, na którego terenie operuje spółka.

Pracownicy zaskoczeni decyzją właściciela



Pracownicy BTZ są zdziwieni takim obrotem sprawy, bo jak twierdzą firma jest w dobrej kondycji. Faktycznie zboża to jedna z grup towarowych, których przeładunki stale rosną. W 2021 roku przeładowano w Porcie Gdynia 4765,1 tys. ton zbóż. Niestety, nie wiadomo jaki był udział BTZ, bo w Gdyni przeładunkiem produktów rolnych zajmują się też inni operatorzy - firma OT Port Gdynia, holenderska HES Gdynia Bulk Terminal oraz polska spółka Speed.

Pod koniec 2020 roku poinformowano, że zakupem jednego z terminali zbożowych w Gdyni zainteresowany jest Państwowy Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Mówiło się, że chodzi właśnie o BTZ.

Miejsca

Opinie (199) 4 zablokowane

  • Cóż wraca stare, wyjazdy na szparagi i truskawki

    • 18 0

  • pytanie (2)

    jaki jest dalszy plan? taki terminal chyba bedzie nam bardzo potrzeby.... zdecydowanie bardziej niz place zabaw, nowe chodniki, czy latanie dziur. Dobrze, ze strajkujecie!

    • 21 2

    • Właściciel twierdzą że nikt tego nie chce nawet za symboliczną złotówkę także jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi

      • 0 0

    • Terminal był potrzebny firmie do zarabiania kasy. Polska jest bardziej exporterem zbóż niż importerem. Wystarczy spojrzeć w dane niż być d**ilem ale wiem ludzie nie lubią danych które ich wyobrażeń nie potwierdzają

      • 0 0

  • (4)

    Jak ceny chleba w Biedronce podskoczą o 300% to się ludziom oczy otworzą. Ale wtedy już będzie za późno.

    • 54 12

    • No nie wiem. PiS z Kaczyńskim wyprali ludziom mózgi bardziej niż Putin w Rosji!

      • 5 0

    • Ceny chleba podskoczą przez ceny na światowym rynku

      A nie przez brak dróg transportu.

      • 1 5

    • Od kiedy Polska jest importerem zbóż? Masz jakieś dane na potwierdzenie? Bo żadne dane twojej teorii nie potwierdzają wszystkie mówią wręcz odwrotnie że polska głównie exportuje zboże. Ceny pieczywa wzrosną przez zwiększone koszty wytworzenia produktu a nie przez brak zboża z Ukrainy którego jakoś zbyt wiele nie importowalismy

      • 0 0

    • Chlebek już taki mały człowiek patrzy czy to bułka czy chleb

      • 0 0

  • Czyli niedługo do gara szczaw i mirabelki

    • 17 0

  • to wina PISU (2)

    u nich liczy sie tylko forsa i koneksje przy przyjmowaniu do spoleczek...

    • 17 9

    • a kto sprzedał fabryki, zakłady włókiennicze,??? skąd się wzięły biedaszyby??? z PISu??? (1)

      • 2 3

      • zaczelo sie od kremowki

        • 0 1

  • gdzie jest Horała i królowa pierza z PLO (2)

    Obrońcy polskiej klasy robotniczej?

    • 34 6

    • Horała gwiazda jakieś ważniejsze spotkanie ponoć miał

      • 3 1

    • noszenie worków to było dawniej.. Do naciskania guzików wystarczą 3 osoby ze wsi i elegancka pani księgowa

      • 0 0

  • Zagadka (1)

    Miska ryżu coraz bliżej Plan Pisu realizowany z zaskakującą precyzją

    • 22 7

    • Ale to nie był plan pisu

      Przecież Morawiecki jak to przepowiadał był doradcą Tuska.

      • 0 0

  • Kraina mlekiem imiodem plynaca, otwarta na miliony uchodzcow.

    • 21 2

  • niech dostaną

    wypłatę za miesiąc więcej. W ciągu miesiąca na pewno znajdą nową pracę.

    • 5 15

  • Opinia wyróżniona

    skoro rentowny to wykupic za bezcen, zostawić ludzi i samemu zarabiać, bez niemca i amerykanina. (4)

    Zaraz będzie brak pszenicy i zajrzy głód do tyłków. Siać i sadzić i nikomu nie sprzedawać. Kupić juz teraz zboże z innego kontynetu a nie czekać na ??? decyzję w UE czy możemy czy nie

    • 117 13

    • masz ty dziecko pojęcie.... (1)

      • 13 10

      • ma..Ukraina już wprowadziła zakaz sprzedaży żywności i zbóz poza kraj, każdy kto ma

        odrobine oleju w głowie, zostawia przemysł, banki, stocznie, rolnictwo w swoich rekach a nie obcych. Obce juz pokazały w Polsce że jedyny cel to ich...zamknięcie

        • 12 0

    • To zacznijcie rozmowy z cargillem

      Taka perełkę gdybym miał kasę tonodrazu bym przejął. Terminal zbożowy w dzisiejszych czasach jest mega opłacalny, na to zawsze będzie zapotrzebowanie jak na fryzjera czy piekarnie. W USA tam gdzie terminale ma adm czy cargill od razu widać roznice

      • 0 0

    • Export nie Import

      Po co kupować skoro w Polsce produkuje się więcej zboża niż nasz kraj potrzebuje. Poza tym to nie jedyny terminal w tym porcie, który przeładowuje zboża.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej spółki edukacyjnej Learnetic SA. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej (Katedra Inżynierii Dźwięku). Jeszcze w trakcie studiów projektował instrumenty klawiszowe dla Zakładów Radiowych ELTRA z Bydgoszczy. W roku 1990 Waldemar Kucharski wraz z obecnymi członkami zarządu YDP: Piotrem Mrozem, Arturem Dyro i Jackiem Kotarskim ukończyli studia na Politechnice Gdańskiej i założyli własną...

Najczęściej czytane