CBA w gdańskim porcie. Sprawdza umowy OT Logistics

Na zlecenie prokuratury agenci CBA sprawdzali dokumenty związane z inwestycjami OT Logistic w gdańskim porcie.
Na zlecenie prokuratury agenci CBA sprawdzali dokumenty związane z inwestycjami OT Logistic w gdańskim porcie. fot. Kacper Kowalski/KFP

Agenci Centralnego Biura Antykorupcyjnego pojawili się w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Jak dowiedziało się Trojmiasto.pl, ich wizyta nie miała bezpośredniego związku z działaniami zarządu. Chodziło o informacje na temat działalności spółki OT Logistics w Gdańsku.

 

- Potwierdzam, że doszło do wizyty agentów CBA w siedzibie ZMPG i były prowadzone czynności na zlecenie prokuratury - mówi Anna Drozd, rzeczniczka Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, agenci zapoznawali się z dokumentami dotyczącymi działalności w gdańskim porcie spółki OT Logistics.

Terminal agro w Gdańsku



Przypomnijmy, że firma jeszcze w 2015 roku sfinalizowała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. Na działce o pow. ok. 26 haMapka OTL planował zrealizować budowę największego w regionie terminala przeładunkowo-składowego wyspecjalizowanego w ładunkach agro.

Na działce znajdują się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Terminal miał rozpocząć działalność w 2018 roku. Następnie spółka informowała o tym, że rozpoczęcie inwestycji w terminal agro w porcie w Gdańsku nastąpi w 2019 roku.

Kłopoty finansowe OT Logistics



Prace projektowe dla pierwszego etapu inwestycji rozpoczęte zostały w styczniu 2016 roku i zostały zakończone w czerwcu 2019 roku wydaniem pozwolenia na budowę. Grupa OT Logistics jest zobowiązana do zakończenia inwestycji do 17 czerwca 2021 roku.

- W przypadku braku zakończenia inwestycji w przewidzianym terminie, umowa może zostać wypowiedziana przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA oraz może zostać nałożona kara umowna w maksymalnej wysokości 8,4 mln euro-czytamy w raporcie finansowym spółki OTL.
Grupa Kapitałowa OT Logistics w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2020 roku wygenerowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 207,2 mln zł, odnotowała 6,2 mln zł straty na działalności operacyjnej oraz 41,6 mln zł straty netto. Duży negatywny wpływ na wynik netto Grupy Kapitałowej (-11,4 mln zł) miało przeszacowanie zobowiązania leasingowego dzierżawy działki w gdańskim porcie denominowanego w euro.

W skład Grupy Kapitałowej OT Logistics wchodzą spółki różnej wielkości oraz o różnym profilu działalności. Grupa prowadzi kompleksowe usługi przeładunkowo-magazynowe w oparciu o terminale morskie w Świnoujściu i Gdyni, port śródlądowy we Wrocławiu.


Oświadczenie prezesa zarządu OT Logistics

OTL nie jest stroną żadnego postępowania ze strony CBA, OTL nie ma ani żadnych zarzutów ze strony żadnych instytucji Państwowych, ani też nie ma sobie nic do zarzucenia w związku z cytowanym przetargiem, ani też w żadnych innych relacjach z ZMPG, które opierają się na stosownych aktach prawnych i dobrych relacjach handlowych. Informacje nt. warunków umów pomiędzy OTL i ZMPG stanowią tajemnicę tych firm, której ujawnienie grozi sankcjami karnymi.

Konrad Hernik
Prezes Zarządu CEO

Opinie (35) ponad 20 zablokowanych

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę,...