CBA w gdańskim porcie. Sprawdza umowy OT Logistics

Na zlecenie prokuratury agenci CBA sprawdzali dokumenty związane z inwestycjami OT Logistic w gdańskim porcie.
Na zlecenie prokuratury agenci CBA sprawdzali dokumenty związane z inwestycjami OT Logistic w gdańskim porcie. fot. Kacper Kowalski/KFP

Agenci Centralnego Biura Antykorupcyjnego pojawili się w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Jak dowiedziało się Trojmiasto.pl, ich wizyta nie miała bezpośredniego związku z działaniami zarządu. Chodziło o informacje na temat działalności spółki OT Logistics w Gdańsku.

 

- Potwierdzam, że doszło do wizyty agentów CBA w siedzibie ZMPG i były prowadzone czynności na zlecenie prokuratury - mówi Anna Drozd, rzeczniczka Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, agenci zapoznawali się z dokumentami dotyczącymi działalności w gdańskim porcie spółki OT Logistics.

Terminal agro w Gdańsku



Przypomnijmy, że firma jeszcze w 2015 roku sfinalizowała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. Na działce o pow. ok. 26 haMapka OTL planował zrealizować budowę największego w regionie terminala przeładunkowo-składowego wyspecjalizowanego w ładunkach agro.

Na działce znajdują się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Terminal miał rozpocząć działalność w 2018 roku. Następnie spółka informowała o tym, że rozpoczęcie inwestycji w terminal agro w porcie w Gdańsku nastąpi w 2019 roku.

Kłopoty finansowe OT Logistics



Prace projektowe dla pierwszego etapu inwestycji rozpoczęte zostały w styczniu 2016 roku i zostały zakończone w czerwcu 2019 roku wydaniem pozwolenia na budowę. Grupa OT Logistics jest zobowiązana do zakończenia inwestycji do 17 czerwca 2021 roku.

- W przypadku braku zakończenia inwestycji w przewidzianym terminie, umowa może zostać wypowiedziana przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA oraz może zostać nałożona kara umowna w maksymalnej wysokości 8,4 mln euro-czytamy w raporcie finansowym spółki OTL.
Grupa Kapitałowa OT Logistics w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2020 roku wygenerowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 207,2 mln zł, odnotowała 6,2 mln zł straty na działalności operacyjnej oraz 41,6 mln zł straty netto. Duży negatywny wpływ na wynik netto Grupy Kapitałowej (-11,4 mln zł) miało przeszacowanie zobowiązania leasingowego dzierżawy działki w gdańskim porcie denominowanego w euro.

W skład Grupy Kapitałowej OT Logistics wchodzą spółki różnej wielkości oraz o różnym profilu działalności. Grupa prowadzi kompleksowe usługi przeładunkowo-magazynowe w oparciu o terminale morskie w Świnoujściu i Gdyni, port śródlądowy we Wrocławiu.


Oświadczenie prezesa zarządu OT Logistics

OTL nie jest stroną żadnego postępowania ze strony CBA, OTL nie ma ani żadnych zarzutów ze strony żadnych instytucji Państwowych, ani też nie ma sobie nic do zarzucenia w związku z cytowanym przetargiem, ani też w żadnych innych relacjach z ZMPG, które opierają się na stosownych aktach prawnych i dobrych relacjach handlowych. Informacje nt. warunków umów pomiędzy OTL i ZMPG stanowią tajemnicę tych firm, której ujawnienie grozi sankcjami karnymi.

Konrad Hernik
Prezes Zarządu CEO

Opinie (35) ponad 20 zablokowanych

  • Ojoj

    • 12 1

  • (6)

    Pzu, Pko, Orlen, stadniny i inne spółki z udziałem państwowym są przez ostatnie 5 lat są doskonale zarządzane przez wybitnych rotacyjno- odprawowych "ekspertów" związanych z branżami, że mogę być pewny, że nie musiała to być korupcja, lecz najpewniej efekt po prostu rażącej niegospodarności i nieudacznictwa. Najlepsze jest to, że przez najbliższe 5 lat rozkradanie będzie jeszcze się kręciło;)

    • 104 33

    • Słowo "rozkradanie" nie jest bezpieczne procesowo. A anonimowość w sieci jest umowna :) (1)

      • 7 12

      • synonim - marnotrawstwo ?

        ale jak nazwać to że np Jaworski wyciągnął z kasy PZU 2 mln zł w ciągu roku ??
        Albo to co wyprawia rada nadzorcza Energii zmieniając prezesów kilka razy w roku ?
        Normalny właściciel przegonił by taką radę nadzorczą batem. A tak to mamy partyjny nepotyzm. A to co robią z Lotosem to jak nazwać ?

        • 24 4

    • No tak

      Przecież przy tym to Amber Gold, Vat, mafia paliwowa to mały pikuś...

      • 18 5

    • Wcześniej też się kręciło, tyle, że jakoś CBA nie reagowało

      • 3 5

    • Ale to jest spolka prywatna

      Więc co ma do tego to co piszesz?

      • 1 1

    • Oczywista oczywistość

      Rozdawanie państwowych pieniędzy to nie jest kradzież.To podziękowanie za lojalną postawę partyjną.Tak Wódz chce.Zwycięzców nikt nie będzie sądzić.

      • 0 0

  • Ot co

    wot kak

    • 7 1

  • Coś te ABW za bardzo aktywe... (1)

    Czyżby szukali pieniędzy na kolejny + ??

    • 43 33

    • A nawet jeśli tak to co?

      • 6 3

  • (2)

    Wysprzedaja co mogą.Ostatnio pozbyli się udziałów w dużej firmie Niemieckiej zajmującej się transportem rzecznym,sprzedali udziały w firmie hartwig Gdynia,sprzedali do Finlandii 100 tonowy dźwig libhera z gdyńskiego terminalu masowego .Co 12 mieśiecy nowy prezes ot logisices terminalu też nie wybudoawali

    • 49 0

    • Brakuje informacji o tym, kto jest właścicielem (1)

      • 2 0

      • Właścicielami ot są

        typki z nieciekawą przeszłością - poszukajcie sobie w sieci info to włos wam stanie :)

        • 4 0

  • "przeszacowanie zobowiązania leasingowego dzierżawy działki w gdańskim porcie denominowanego w euro"

    Hahaha, mistrzowie którzy spekulowali na walucie? Brawo! Premie im dać!

    • 32 2

  • Kontrahenta od respiratorów też sprawdzili? (3)

    A nie, spoko, swojej mafii nie ruszają.

    • 76 13

    • (2)

      masz dowody lub podejrzenia to twoim obowiązkiem jest to zgłosić do prokuratury

      • 2 14

      • Zgłoszono i nic aię nie fzieke

        • 5 1

      • Obowiazek to ma prokuratura, ale swiadomie od niego odstepuja.

        • 3 1

  • (8)

    Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA jest jedynym podmiotem zarządzającym portem w Gdańsku. Udziałowcami spółki są: Skarb Państwa, który posiada ponad 95 proc., Gmina Gdańsk - 2,31 proc. oraz uprawnieni pracownicy - 2,62 proc.
    To chyba PIS tam rządzi, nieprawdaż? To po co trolle pisowskie te głupie wpisy o Gdańsku, PO i mafii?

    • 60 16

    • Tak wpisują na każdy temat o Gdańsku. Ich elektorat reaguje tylko na bodźce negatywne jak nienawiść, pogarda itp.

      • 16 5

    • (2)

      Umowa była podpisana przez POprzedni zarząd i warunki umowy byly negocjowane przez Dorotę Raben i jej zarząd a nie obecny pisowski z Greinke na czele. Sprawdzane są zapisy umow pod kątem potencjalnej szkody na rzecz spółki jaką jest ZMPG wyrzadzonej jej przez własny zarząd, ktory podpisal niekorzystna umowe dla wlasnej spolki

      • 15 9

      • (1)

        Dokładnie, umowa była za poprzedniego zarządu. Obecny rozbudowuje port, a nie rozkrada resztę nieużytków... Jakoś wcześniej tylko wyburzali budynki wzniesione za PRLu. Obecnie pojawiają się nowe place składowe i drogi wewnętrzne, przestało zalatywać celowymi działaniami na rzecz prywatyzacji germańskiemu zachodowi.

        • 10 13

        • Pojawiło się duzo węgla na III rejonie, po raz pierwszy od 30 lat. Taki mały imporcik , bo my w Polsce nie mamy. Duda- węgla starczy na dwieście lat. Ty portowiec, które budynki zostały wyburzone? Portowiec wiesz , gdzie jest Port Północny? Jak ci już uda zlokalizowac, to to wszystko na wschód od niego , to wybudowano za PO. Za PO Port Gdański zwiększył obroty o 500%. Suche fakty. Al;e cie zaorałem:).

          • 17 9

    • kto był u władzy kiedy ZMPG podpisał 30 letni kontrakt? Wrzesień 2015, typowy skok na kasę, za chwilę PiS wygrywa wybory.

      • 11 4

    • To ryzykowna gra

      Eureco, Farmy wiatrowe, praire mining, spółka miedziowa. Dość łatwo sp może polec w trybunale arbitrażowy, regulacje ewidentnie z działają na korzyść u spółek życie państwom. Oby działania CBA nie dostarczyły paliwa do takich działań. Wiadomo że prywatny port kłuje w oczy, ale brutalna prawda jest taka że do czasu ożywienia ruchu w portach poprzez aktywacjaę nowego jedwabnego szlaku większość firm cienko przędła. Teraz idzie koniunktura więc próbują wydrzeć im to co wcześniej nic nikt nie chciał wziąć prawdopodobnie

      • 7 0

    • Zapraszamy cba do ot port Świnoujście

      Tu macie co szukać

      • 6 3

    • bo im płacą żeby oczerniać a oczerniają swoich. NIe dostali stosownej instrukcji.

      • 3 0

  • CBA - to ci co im własna kasjerka wyniosla przez lata piec baniek z kasy?Wlasciwie, to oni maja tam jakieś procedury? Czy każdy przychodzi do kasy - Poproszę 10 tys, bo muszę opłacić konfidenta. Proszę bardzo - oto pańskie 10 tys.
    I tak przez lata.

    • 27 4

  • Do jeszcze do pge niech zajdą ! Tam się dzieje

    • 17 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i...