• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist buduje kadłub luksusowego wycieczkowca

VIK
13 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Statek ma zostać dostarczony Swan Hellenic pod koniec 2022 roku. Statek ma zostać dostarczony Swan Hellenic pod koniec 2022 roku.

Stocznia Crist rozpoczęła budowę bloków kadłuba nowoczesnego i luksusowego statku wycieczkowego dla Swan Hellenic. W gdyńskim zakładzie już odbyło się pierwsze cięcie stali.



Ten nowoczesny wycieczkowiec nowej generacji jest już trzecim, który buduje Helsinki Shipyard dla Swan Hellenic. Stocznia Crist odpowiedzialna jest za wykonanie bloków kadłuba całej jednostki, które następnie drogą morską zostaną przetransportowane do stoczni w Helsinkach celem złożenia ich w cały kadłub i dalszego wyposażania.

Ta 125-metrowa jednostka wyposażona w kadłub klasy lodowej PC6 została zaprojektowana w taki sposób, aby móc odkrywać najciekawsze i najbardziej niedostępne miejsca na Ziemi. Na swoim pokładzie pomieści nawet 192 pasażerów oraz 140 członków załogi.

Czytaj też:

Crist buduje kolejny prom hybrydowy



Prace produkcyjne w Helsinkach rozpoczną się jesienią, a montaż kadłuba statku rozpocznie się wraz z położeniem stępki pod koniec 2021 roku. Statek ma zostać dostarczony klientowi pod koniec 2022 roku.

Jak poinformowano, Crist prowadzi rozmowy z Helsinki Shipyard mające na celu kontynuację i zacieśnianie współpracy przy budowie statków specjalistycznych.
VIK

Miejsca

Opinie (72) 4 zablokowane

  • wooooow (5)

    a kiedy prom pinokio?

    • 19 4

    • (1)

      Jak dojadą inwestorzy z Kataru.

      • 5 2

      • Raczej z katarem.

        • 0 0

    • (1)

      wówczas jak nie bedzie podwyżek prądu a koronawirus bedzie w odwrocie :)

      • 1 0

      • To tuż tuż

        • 0 0

    • Hahaha. dobre....

      • 4 1

  • kadłub - najtańsza robota (2)

    zarabia się na wyposażeniu

    • 35 2

    • a tam (1)

      g.... prawda, zarabia się na finalnym produkcie, myślisz że oni sami go wyposażą? co najmniej setka podwykonawców w stoczni w Helsinkach go będzie wyposażać, którym też trzeba zapłacić i myślisz, że to będą tylko fińskie firmy? Na świecie jest bardzo mało stoczni które produkują statki od stępki po kompletne wyposażenie.

      • 3 5

      • Były kiedyś w Polsce i budowały oraz wyposażały z urządzeń w 100% wyprodukowanych w Polsce.

        Były to statki najwyższej jakości spełniające wszystkie międzynarodowe kryteria.
        A firmy produkujące wyposażenie do nich też wszystkie zatrudniały Polaków płaciły w Polsce podatki.
        Dziś w Criście na etat prezes zatrudnia krewnych i rodzinę reszta na śmieciówki a połowa pracowników to ludzie z egzotycznych krajów z poza UE.
        Najczęściej używanym językiem tam jest Rosyjski.

        • 1 1

  • Znowu tylko kadłub. (1)

    Szkoda juz slow i nerwów.

    • 10 1

    • To tak jak partia... skorupa a w środku pusto

      Suski

      • 1 1

  • szkoda że tylko kadłub. smietankę spije kto inny

    • 5 1

  • dajcie rade - zrobcie jestesmy z Wami.

    • 1 0

  • (1)

    nie ma się czym chwalić, brud, smród elektrod, itd ale skoro brak innych zamówień...

    • 22 2

    • bo się prześcigają w produkcji luksusowych, jakby robili jachty dla normalsów to by się kręciło. Dowód: patrz ile jest na drogach nowych Dusterów a ile nowych Mercedesów :)

      • 0 1

  • A jak tam PGZ SW

    Nie składa żadnych ofert? Przecież oni zaraz upadną

    • 7 4

  • Stali ciecie, tez zajecie.

    • 28 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim, doktor nauk ekonomicznych. Pracował w Stoczni Gdynia pełniąc funkcję m.in.: doradcy zarządu, dyrektora biura zarządu, pełnomocnika zarządu ds. restrukturyzacji stoczni oraz członka zarządu. W 2005 roku był doradcą Sekretarza Generalnego CESA z siedzibą w Brukseli. W latach 2002-2004 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim i w Sopockiej Szkole Wyższej w okresie 2003-2009. Potem...

Najczęściej czytane